Riktlinjer för foruminlägg

Senast uppdaterad den 12 oktober 2021

Vi värdesätter dina inlägg och uppmuntrar dig att interagera med andra resenärer! Samtidigt är det viktigt för oss att se till att TripAdvisor är en säker och tillförlitlig källa för råd och information om resande. För att hjälpa oss uppnå det ber vi att du följer TripAdvisors innehållspolicy och följande kriterier för foruminlägg:

Original

Försök att utge sig för att vara andra medlemmar eller TripAdvisor-personal, eller reproduktion av privat korrespondens med TripAdvisors personal kan tas bort.

Icke-kommersiella

TripAdvisors forum är till för resenärer att utbyta råd, inte för att marknadsföra en tjänst eller ett företag. Att göra inlägg i utbyte mot gåvor, tjänster, pengar eller andra förmåner är förbjudet. Vi förbehåller oss rätten att avvisa specifikt innehåll av olika orsaker. Externa länkar som inte är relevanta för ämnet eller är ren marknadsföring kan tas bort.

Skräppost, förfrågningar om att delta i undersökningar eller liknande annonser och samordning av utbyte av pengar (inklusive fastighetsköp, semesterbostäder, kostnadsdelning, försäljning av rum eller biljetter osv.) är inte tillåtet. Ägare och ägarrepresentanter får INTE dela rekommendationer eller upplevelser med direkta konkurrenter, även om det avser en verklig händelse. Om du misstänker att ett inlägg handlar om bedrägeri använder du hjälpcentret för att skicka en rapport.

Du kan delta i diskussioner relaterade till ett företag som du har koppling till (eller en konkurrent), men bara om du visar tydligt att du har den anknytningen.

Lättläst

Hjälp andra resenärer få ut mesta möjliga av ditt inlägg genom att använda språket i det forum som du publicerar på. Allt innehåll som publiceras flera gånger tas bort, så publicera ditt inlägg en gång i det relevanta forumet.