Riktlinjer för ytterligare typer av innehåll

Vi värdesätter dina inlägg och uppmuntrar dig att interagera med andra resenärer! Samtidigt är det viktigt för oss att se till att Tripadvisor är en säker och tillförlitlig källa för råd och information om resande. För att hjälpa oss uppnå det ber vi att du följer Tripadvisors innehållspolicy och följande riktlinjer för de typer av innehåll som beskrivs nedan.

Senast uppdaterad den 26 oktober 2021

Vi värdesätter dina inlägg och uppmuntrar dig att interagera med andra resenärer! Samtidigt är det viktigt för oss att se till att Tripadvisor är en säker och tillförlitlig källa för råd och information om resande. För att hjälpa oss med det styrs eventuella kommentarer du anger tillsammans med din länk och eventuellt innehåll som importeras från den sidan och visas på Tripadvisor av Tripadvisors innehållspolicy och följande riktlinje:

Opartiska

Om du är en ägare eller representant måste du uppge din koppling till företaget.


Vi uppskattar ditt bidrag och uppmuntrar dig till att interagera med dina medresenärer! Samtidigt är det viktigt för oss att se till att Tripadvisor är en säker och tillförlitlig källa för restips och information. För att hjälpa oss med detta ber vi dig att följa Tripadvisors policy för innehåll och följande regler för användarnamn och profiler:

Originella

Användarnamn som strider mot någon upphovsrättslagstiftning, varumärkesregel eller andra immateriella rättigheter är förbjudna, och det är även de som skapats i syfte att utge sig för att vara någon annan.


Vi värdesätter dina inlägg och uppmuntrar dig att interagera med andra resenärer! Samtidigt är det viktigt för oss att se till att Tripadvisor är en säker och tillförlitlig källa för råd och information om resande. För att hjälpa oss uppnå det ber vi att du följer Tripadvisors innehållspolicy och följande regler för meddelanden:

Familjevänliga

Att använda privata meddelanden för att trakassera andra användare är strängt förbjudet. Trakasserier kan rapporteras vid visning av meddelanden.

Originella

Försök att utge sig för att vara andra medlemmar eller Tripadvisor-personal, eller reproduktion av privat korrespondens med Tripadvisors personal är förbjudet.

Icke-kommersiella

Företagsrepresentanter (oavsett om de har registrerat sig som objektsägare hos Tripadvisor eller ej) kan skicka meddelanden till medlemmar, men ombeds att uppge att de är ägare. Att erbjuda incitament, rabatter, uppgraderingar eller någon typ av särbehandling i utbyte mot att skriva, redigera eller ta bort ett foruminlägg eller omdöme är strängt förbjudet, likaså hot eller påtryckningar för att ta bort negativa omdömen eller inlägg. Journalister kan skicka meddelanden till medlemmar när de gör research för en artikel, men måste tydligt identifiera sig och den organisation som de arbetar för.

Relevanta

Att kontakta flera medlemmar med irrelevanta eller oönskade privata meddelanden är inte tillåtet och resulterar i att ditt konto inaktiveras permanent. Skräppost kan rapporteras vid visning av privata meddelanden. Om du vill ha feedback från ett stort antal resenärer uppmuntrar vi dig att använda forumen eller funktionen Frågor och svar på webbplatsen.

Opartiska

Om du är en ägare eller representant måste du uppge din koppling till företaget.


Vi värdesätter dina inlägg och uppmuntrar dig att interagera med andra resenärer! Samtidigt är det viktigt för oss att se till att Tripadvisor är en säker och tillförlitlig källa för råd och information om resande. För att hjälpa oss uppnå det ber vi att du följer Tripadvisors innehållspolicy och följande kriterier för resor:

Opartiska

Om du är en ägare eller representant måste du uppge din koppling till företaget.

Relevanta

Se till att innehållet är relevant och användbart för resenärer. Skräppost, annonser och marknadsföringsmaterial som inte är relaterat till resor och som inte kan visas på Tripadvisor kommer att tas bort.


Resenärer kan rösta på ett omdöme som de tycker är särskilt användbart för dem genom att klicka på knappen längst ned i varje omdöme.

Hjälpsamhetsröster visas på varje omdöme och i medlemsprofiler. De här rösterna är inte en faktor i våra rankningsalgoritmer.

Tripadvisor tar bort röster som omfattas av något av följande scenarion:

  • Medlem röstar på sitt eget omdöme
  • Dubbletter av röster
  • Ägare röstar på ett omdöme om sitt eget företag
  • Ägare röstar på ett omdöme om en konkurrents företag

Vi uppskattar ditt bidrag och uppmuntrar dig till att interagera med dina medresenärer! Samtidigt är det viktigt för oss att se till att Tripadvisor är en säker och tillförlitlig källa för restips och information. För att hjälpa oss med detta ber vi dig att följa Tripadvisors policy för innehåll och följande regler för frågor och svar:

Relevanta

När du använder vår funktion Frågor och svar ska du se till att hålla saker relevanta för det aktuella företaget. Svaren ska vara relevanta för frågan som ställs. Eftersom det här är ett verktyg för att planera framtida besök är frågor eller kommentarer om tidigare besök inte tillåtna. Vi ber att du avstår från kommentarer som riktar sig till en representant för företaget eller en annan användare på Tripadvisor. Om du vill fråga om bokningar eller tillgänglighet kan du kontakta företaget direkt.

Opartiska

Om du är en ägare av eller representant för företaget måste du uppge detta när du ställer en fråga eller ger ett svar. Du kan registrera dig som ägare för ditt företag här.