Hantera vem som har tillgång till ditt Tripadvisor-objekt
Lär dig hur du hanterar vem som har åtkomst till ditt Tripadvisor-objekt.

Med det nya verktyget Hantera användaråtkomst är det enkelt att hantera vilka personer som ska ha åtkomst till Tripadvisors hanteringscenter för ditt företag. Använd det för att bjuda in nya användare och ta bort gamla.
Så här fungerar verktyget Hantera användaråtkomst
Om du vill hantera vilka som har åtkomst till ditt Tripadvisor-objekt ska du logga in på ditt hanteringscenter. Gå sedan till fliken Hjälp och inställningar i menyn högst upp och välj Hantera användaråtkomst.
På den här sidan finns en lista över alla användare som är registrerade för att hantera din Tripadvisor-sida. Du ser även deras Tripadvisor-användarnamn, roller inom ditt företag och vilka produkter de har tillgång till (om sådana finns).
Fortsätt läsa nedan för instruktioner om hur du kan bjuda in, kontrollera och ta bort användare. Observera att du kan behöva bekräfta din identitet som företagsrepresentant för din verksamhet innan du kan göra ändringar. I så fall ser du en orangefärgad Bekräfta identitet-knapp till höger på sidan. Klicka på den och bekräfta.
Bjud in nya användare
När du lägger till en ny användare kan denna person svara på omdömen, överföra bilder och redigera företagsinformation. Bjud in en ny användare genom att klicka på plus-knappen, ange personens e-post och därefter klicka på Skicka inbjudan. Ett e-postmeddelande skickas till personen, där denna ombeds att bekräfta sin roll på ditt företag och godkänna Tripadvisors villkor. Personen har därefter tillgång till hanteringscentret för ditt företag.
Vem ska jag bjuda in? Oftast är det mest lämpligt att bevilja åtkomst till användare som uppdaterar bilder från ledningen, skriver svar från företaget eller använder verktyg som Expresspost för omdömen för att få nya omdömen. Om du har boenden bör du även bjuda in personer som hanterar verksamhetens Företagsförteckning, Företagsfördel och kampanjer för direktbokningen. Ibland bjuder företag även in tredjepartsrepresentanter, till exempel resebyråer, och ger dem tillgång till sina hanteringscenter.
Verifiera användare
I vissa fall kan representanter för ditt företag ha registrerat sig för din verksamhet men inte slutfört verifieringsprocessen. Det är viktigt att slutföra verifieringen eftersom den stärker säkerheten ytterligare genom att kontrollera vem som har tillgång till ett företags konto.
Om en användare inte har verifierats visas ett blått utropstecken bredvid personens namn. För att slutföra verifieringen klickar du på redigeringsikonen i rutan som tillhör personen och sedan på Verifiera den här användaren.
Ta bort användare
Det är viktigt att din användarlista är uppdaterad. Om personer slutar arbeta för ditt företag kan du ta bort deras åtkomst genom att klicka på ikonen Radera användare i rutan för varje användare. När du har tagit bort en användare kommer den personen inte längre ha tillgång till hanteringscentret för din verksamhet.
Vem ska jag ta bort? Det bästa är att endast nuvarande representanter för ditt företag har tillgång till hanteringscentret.
Vanliga frågor:
Jag behöver ändra ägare för prenumerationen på Företagsfördel – hur gör jag det?
Om du vill ändra ägare för betalda produkter som Företagsfördel bör du skicka en begäran online till kundtjänst. Så här gör du:
- Gå till hanteringscentret.
- I rutan Kontakta Tripadvisor klickar du på Få hjälp online.
- Under Berätta vad du har för problem väljer du Företagsfördel.
- Välj Uppdatera åtkomstbehörighet för kontot som underämne.
- I rutan för kommentarer anger du alla uppgifter om ändringen som du vill genomföra.
Jag tog bort en person av misstag – vad gör jag nu?
Ibland blir det fel. Lyckligtvis är det lätt att lägga till användare på nytt. Du kan bjuda in personer att registrera sig genom att klicka på knappen för att lägga till och ange personernas e-post. De får ett e-postmeddelande där personerna ombeds bekräfta sina roller på ditt företag och godkänna Tripadvisors villkor. När det är genomfört kommer personerna återigen ha åtkomst till ditt objekt.
Varför är det så många ägare registrerade för mitt objekt?
Från att din verksamhet först visades på Tripadvisor kan anställda ha slutat och börjat, ägare ha bytts ut eller roller ha ändrats. Oavsett orsak råder vi dig att granska listan med aktuella användare, lägga till de som saknas och ta bort eller uppdatera de som inte är korrekta.
Jag vet inte vem en person som är registrerad för min verksamhet är – vad ska jag göra?
Kontrollera först att personen inte är relaterad till en tredje part du arbetar med. Om så inte är fallet ska du ta bort personen från din verksamhet.
Om du misstänker att en person är registrerad för din verksamhet trots att den inte ska vara det måste du först ta bort denna som användare via sidan Åtkomsthantering för användare. Rapportera därefter omedelbart situationen till vårt team för innehållsintegritet genom att skicka in en begäran till vårt supportforum för ägare. Så här gör du:
- Gå tillhanteringscentret.
- I rutan Kontakta Tripadvisor klickar du på Få hjälp online.
- Under Berätta vad du har för problem väljer du Uppdatera åtkomsten till hanteringscentret.
- Under Vad vill du göra? väljer du Anmäl misstänkt person som har registrerat sig.
- Fyll i namnet på den misstänkta personen som har registrerat sig och se till att ge så mycket information som möjligt om vem du tror personen är och dennas förhållande till din verksamhet.
Senast uppdaterad: 29 augusti 2016