TripAdvisor Företagsfördel

Företagsfördel förser boenden med branschledande verktyg för att marknadsföra sig till miljontals potentiella gäster, sticka ut bland konkurrenterna, påverka bokningsbeslut och mäta och förbättra sitt rykte online.

Så här lägger du till kontaktuppgifter till ditt TripAdvisor-objekt

Så här lägger du till kontaktuppgifter till ditt TripAdvisor-objekt Så här ser du till att miljontals potentiella gäster – i närheten och över hela världen – bara är ett enda klick eller samtal från en bokning hos dig med kontaktuppgifter. Din TripAdvisor-sida kan få hundratals eller till och med tusentals besök per år. Med en prenumeration på Företagsfördel kan du konvertera den här kvalificerade trafiken till direktbokningar med hjälp av kontaktuppgifter. Med kontaktuppgifter kan du lägga till viktig företagsinformation till ditt TripAdvisor-objekt, så att resenärer kan kontakta dig direkt. Det här bör du känna till om kontaktuppgifter för att du ska kunna optimera avkastningen på investeringen i Företagsfördel. Prenumererar du inte på Företagsfördel? Läs mer och registrera dig på https://www.tripadvisor.se/BusinessAdvantage Om kontaktuppgifter Med kontaktuppgifter kan resenärer på din TripAdvisor-sida nå dig direkt, oavsett om de använder en bärbar dator, surfplatta eller mobil enhet. Du kan visa upp till tre sätt att ta direktkontakt, inklusive följande:

  • webbplats
  • Telefonnummer
  • e-postadress
  • sida med erbjudanden
  • sida med paketerbjudanden
  • virtuell tur.
...

13 saker du bör göra för att få fler bokningar från ditt TripAdvisor-objekt

13 saker du bör göra för att få fler bokningar från ditt TripAdvisor-objekt De bästa metoderna för att få fler direktbokningar från din objektssida på TripAdvisor. I vårt senaste webbinarium ”Få fler direktbokningar med TripAdvisor” tog vi upp TripAdvisors inverkan på resenärernas bokningsbeslut. I den här artikeln går vi igenom din objektssida på TripAdvisor och hur du kan optimera den för att få fler direktbokningar. Om du är intresserad av att ta reda på hur du optimerar din närvaro på TripAdvisors sökresultatsidor – läs det här. Först går vi igenom din objektssida och varför den är viktig. När någon hamnar på din objektssida har du redan fångat personens uppmärksamhet och är en del av den lista med boenden hon eller han väljer mellan. Vid den här tidpunkten är ditt mål att se till att upprätthålla de här potentiella gästernas intresse för ditt boende, ge dem all information de behöver för att fatta ett tryggt köpbeslut och enkelt dirigera dem till dina direktbokningskanaler. För att göra det så enkelt som möjligt har vi delat upp de här tipsen baserat på layouten för ditt objekt, från toppen till botten. Vi har också tagit med en blandning av gratis tips och premiumtips – de markerade med en asterisk (*) är endast tillgängliga för prenumeranter på Företagsfördel. Besök www.tripadvisor.se/BusinessAdvantage för att prenumerera på Företagsfördel. 1. Ladda upp bilder från ledningen Forskning visar att resenärer lägger mer tid på boendesidor som har minst 30 bilder.1 Se till att lägga upp bilder av hög kvalitet som följer våra riktlinjer för bilder – läs mer här. 2. Välj en huvudbild...

Få fler direktbokningar med TripAdvisor

WEBBINARIUM PÅ BEGÄRAN Få fler direktbokningar med TripAdvisor Information

Global turism har stadigt ökat under det senaste årtiondet och trenden fortsätter uppåt. Men samtidigt som vi ser en stark ökning av summorna, ser vi dessvärre även en stadig minskning av leverantörernas direkta andelar av hotellbokningar online.

Hur kan du gynnas av den här tillväxten inom global turism och öka din andel av direktbokningar? Det finns flera tillgängliga verktyg för ägare men – tack vare vår storlek, vårt inflytande och vår roll i resebranschen – tror vi att TripAdvisor bör vara i centrum för din direktbokningsstrategi.

Vårt exklusiva webbinarium på begäran ger dig praktiska tips och verktyg för att få fler direktbokningar med TripAdvisor.

I det här webbinariet kommer vi att ta upp:

  • TripAdvisors roll i resebranschen
  • Hur resenärerna rör sig genom TripAdvisors bokningskanal
  • Plus handfasta tips – för såväl nybörjare som för TripAdvisors experter – för att få fler direktbokningar vid varje steg i bokningskanalen

Evenemanget finns nu tillgängligt på begäran! Registrera dig nu för att få tillgång till inspelningen (endast tillgänglig på engelska).

* Worldwide Travel Path to Purchase 2017, comScore Media Metrix för TripAdvisor-webbplatser, september 2017
** SiteMinders Global Hotel Business-index, 2018
*** Oxford Economics, 2018

Viktiga lärdomar från beslutsfasen under resenärens väg till köp

BESLUTSFAS Viktiga lärdomar från beslutsfasen under resenärens väg till köp Senast uppdaterad: 12 mars 2018 Beslutsfasen av resenärens väg till köp är vanligtvis den del på vilken våra hotellpartner uppger att de lägger mest tid och resurser. I den här fasen är resenärerna redo att boka, jämfört med shoppingfasen där resenärerna fortfarande sammanställer en kort lista över de boenden de kommer att välja mellan (läs mer om att påverka resenärer i shoppingfasen här). ÖVERSIKT ÖVER BESLUTSFASEN

Det är under beslutsfasen som en resenär väljer ett ställe att bo på och bokar det. Under den här perioden väljer resenärerna från den lista de sammanställde under shoppingfasen. Marknadsföringens räckvidd är begränsad under den här fasen eftersom resenärerna redan har sorterat bort alternativ och bara några få återstår. De resenärer som du når ut till har dock en mycket hög bokningsavsikt.

Det kommer inte som en överraskning att priset uppges vara den viktigaste faktorn när ett bokningsbeslut fattas. I en nyligen genomförd TripBarometer-undersökning* sa 93 % av resenärerna att priset var den viktigaste bokningsfaktorn och 72 % sa att det viktigaste för dem var att hitta ett bra erbjudande.

DÄRFÖR ÄR DET HÄR VIKTIGT FÖR DIG...

En översikt över resenärens väg till köp

ÖVERSIKT   En översikt över resenärens väg till köp Senast uppdaterad: 12 mars 2018

Resenärens väg till köp i dagens värld är krånglig och komplex. Resenärer inspireras av en mängd olika källor – från något som de såg online, till en reklamskylt på sidan av vägen eller en väns berättelse om sin senaste resa. Med så många olika kanaler, både online och offline, kan det vara en utmaning att bestämma var du ska investera din marknadsföringsbudget.

I ett försök att ta reda på hur resenärerna bokar och varför samarbetade vi med comScore för att förstå vart resenärerna vänder sig för att göra efterforskningar och vad som inspirerar deras nästa resa. Vi sammanställde dessa uppgifter i vårt senaste webbinar ”Påverka resenärens väg till köp med TripAdvisor” som presenteras av Charles Ballard och Martin Verdon-Roe. Vi uppmuntrar dig att titta på hela webbinaret, men om du inte har tid eller letar efter något mer överblickbart har vi ett perfekt alternativ.

Resenärer inspireras av en mängd olika källor – från något som de såg online, till en reklamskylt på sidan av vägen eller en väns berättelse om sin senaste resa. ÖVERSIKT ÖVER VÄGEN TILL KÖP Resenärens väg till köp består av tre faser...

TripAdvisor Företagsfördel för boenden

TripAdvisor Företagsfördel för boenden Med Företagsfördel kan boenden engagera och locka potentiella gäster – och påverka deras bokningsbeslut.

Företagsfördel är en utveckling av vår prenumerationsprodukt företagsförteckningen som lanserades 2010. Företagsförteckningen utformades för att hjälpa boenden att få fler resultat från sina TripAdvisor-sidor. Genom att arbeta med våra kunder under flera år insåg vi att de behövde en mer heltäckande lösning för att få ut mesta möjliga av TripAdvisor för sina företag. Baserat på deras feedback och våra egna data om resenärer utvecklade vi Företagsfördel.  

Företagsfördel ger boenden möjlighet att marknadsföra sig bättre för potentiella gäster, påverka bokningsbeslut, sticka ut bland konkurrenter och mäta och förbättra sitt rykte online. Funktionerna omfattar ett mediecenter, marknadsföringsfunktioner och ett analyspaket i toppklass.  

Vad ingår i Företagsfördel?

Marknadsföringsfunktioner: Dela kontaktuppgifter direkt och påverka gästernas bokningsbeslut, vare sig de är online eller på språng.

  • Kontaktuppgifter: Se till att miljontals potentiella gäster bara är ett enda klick eller samtal från en bokning hos dig
    • Boendesida: Välj tre kontaktsätt – telefonnummer, e-postadress eller URL till webbplats – till boendets objektssida på TripAdvisor
    • Klicka-och-ring på mobilen: Gör det enkelt för gästerna att kontakta dig – och ta del av den snabbväxande marknaden för mobila enheter – genom att aktivera samtal med ett klick från valfri mobil enhet när du väljer ett telefonnummer som en av dina kontaktuppgifter.
    • Söklänkar: Inkludera länken till ditt hotells webbplats på sökresultatsidor på TripAdvisor-sidor med hög profil
  • Specialerbjudanden: Stick ut bland konkurrenterna genom att visa upp exklusiva erbjudanden på datorer och mobila enheter
  • Meddelanden: Locka resenärers uppmärksamhet genom att dela de senaste nyheterna om ditt boende
  • Favoritomdömen: Visa ett positivt omdöme som nyligen har lämnats högt upp på din TripAdvisor-sida

Läs mer om de marknadsföringsfunktioner som finns tillgängliga för prenumeranter här.

Mediecenter: Fånga gästernas uppmärksamhet — och stick ut bland konkurrenterna — med förbättrade verktyg för bilder och videoklipp som visar upp den bästa sidan av ditt boende.

  • Storyboard: En marknadsförande förhandsgranskning som kombinerar dina bästa bilder och omdömen
  • Favoritbilder: Använd dina bästa bilder för att inspirera och motivera gäster att välja ditt boende genom att lyfta fram dem i din bildkarusell och medievisare
  • Omslagsbilder: Visa upp ditt boende som du vill att gästerna ska se det genom att anpassa albumomslagen på ditt objekt
  • Boendevideor: Lägg upp dynamiska videoklipp på TripAdvisor-- och ge liv åt ditt boende för potentiella gäster

Läs mer om de funktioner som ingår i mediecentret här.

Analyspaket: Utnyttja djupgående TripAdvisor-data om ditt boende, dina konkurrenter och onlinebesökare för att fatta viktiga affärsbeslut – och skapa bättre gästupplevelser

  • Översikt: Använd utförliga TripAdvisor-data för att fatta företagsbeslut, hantera ditt rykte online och förbättra gästupplevelser
  • Ryktesrapporter: Jämför dig med konkurrenter utifrån viktiga ryktesindikatorer
  • Marknadsposition: Ta reda på hur trafiken och rankningarna ändras för din marknad
  • Klickaktivitet: Upptäck vad resenärer bryr sig mest om genom att spåra klick
  • Bilder och bekvämligheter: Se hur potentiella gäster interagerar med dina bilder på TripAdvisor – och hur dina bekvämligheter står sig gentemot konkurrenternas
  • Efterfrågetrender: Ta reda på var dina TripAdvisor-besökare kommer från – och vad de letar efter
  • Hantering av telefonförsäljning: Mät telefontrafik genom att lägga till ett unikt telefonnummer på din boendesida

Läs mer om analyspaketet i Företagsfördel här.

Vad kostar det?

Företagsfördel är en prenumerationsbaserad produkt. Det exakta priset för en Företagsfördel-prenumeration skräddarsys för varje boende utifrån en mängd faktorer som läge, storlek osv. Boenden bör diskutera särskilda priser med sina TripAdvisor-konsulter.

Senast uppdaterad: 17 augusti 2017

Kostnadsfritt eller premium? En guide om marknadsföring på TripAdvisor

Kostnadsfritt eller premium? En guide om marknadsföring på TripAdvisor TripAdvisor erbjuder en samling verktyg för marknadsföring för företag i turismindustrin. Flera av verktygen är kostnadsfria, men för att få tillgång till vissa premiumfunktioner måste du betala en mindre summa. Vet du vilka funktioner som är vilka?

Letar du efter sätt att få fler kunder? TripAdvisor har flera olika verktyg som kan hjälpa dig med det. Här finns något för alla, men du måste vara registrerad i verksamhetens hanteringscenter för att få åtkomst. 

Kostnadsfria verktyg

Vi kan börja med att titta på de kostnadsfria verktyg som är tillgängliga för samtliga boenden, restauranger och sevärdheter som finns med på TripAdvisor. De här verktygen finns alltid tillgängliga i hanteringscentret:

Verksamheter med minst en bild upplever 138 % mer engagemang än verksamheter utan bilder.1

Verktyg för verksamhetssidan

Styr huvuddelarna på din verksamhetssida på TripAdvisor via fliken Hantera objekt i den övre menyn.  Lägg till bilder för att fånga resenärernas uppmärksamhet, uppdatera dina bekvämligheter och genomför andra administrativa åtgärder i den här delen. 

Över 60 % av resenärerna säger att svar från företaget gör det mer troligt att de bokar.2

Verktyg för att hantera omdömen

Under Omdömen i menyn högst upp finns alla verktyg du behöver för att hantera, mäta och svara på nya omdömen.  Prova Expresspost för omdömen för att uppmuntra till fler omdömen.

Nästan 90 % av resenärerna säger att omdömen påverkar dem när de väljer var de ska boka.3

Kostnadsfria marknadsföringsverktyg

Få hjälp med hur du marknadsför ditt företag under Marknadsföringsverktyg i menyn högst upp i hanteringscentret. Visa upp dina omdömen med TripAdvisors app för omdömen från resenärer för din Facebook-sida, TripAdvisors knappar för sociala medier och widgetar för att visa upp dina utmärkelser och omdömen på din webbplats. Slutligen kan du beställa en TripAdvisor-dekal för verksamheten, så att gästerna vet att du finns med på världens största resesida.4 

TripAdvisor Insights

Vill du ha kostnadsfria marknadsföringstips, branschforskning, användbara guider och mycket mer därtill? Hotellchefer och arrangörer kan gå till www.tripadvisor.se/TripAdvisorInsights och restaurangägare kan gå till TripAdvisor för restauranger. Du hittar även information genom logga in i hanteringscentret och välja TripAdvisors bästa tillvägagångssätt under fliken Hjälp och inställningar i den översta menyn.

Betalverktyg

Föreståndare för boenden och restauranger kan förbättra sina objekt på TripAdvisor och locka till sig fler resenärer med vissa ytterligare verktyg som är tillgängliga mot betalning. Det finns för närvarande inga tillgängliga premiumverktyg för sevärdheter.

Lösningar för boenden

  • Företagsfördel: Branschledande verktyg för att bättre marknadsföra ditt företag till miljontals potentiella gäster, stå ut bland konkurrenter, inverka på bokningsbeslut och mäta och förbättra ditt onlinerykte. Gå till www.tripadvisor.se/BusinessAdvantage för att läsa mer.
  • Direktbokning: Nu kan resenärer klicka på Boka på TripAdvisor-knappen för att boka ett hotell direkt på webbplatsen. Potentiella gäster är mer villiga att boka när de vet att de kan genomföra köpet direkt på TripAdvisor.5 Direktbokning gör det enklare för ditt hotell att ta del av dessa bokningar. Läs mer här.
  • Sponsrade placeringar: Få högkvalitativ trafik till ditt boende genom att placera ditt objekt ovanför TripAdvisors sökresultat för resenärer som letar efter någonstans att bo i ditt område. Sponsrade placeringar är riskfria – vilket innebär att du bara betalar för de klick som görs för dig och att du kan avsluta när som helst. Registrera dig i dag på www.TripAdvisor.se/business/sponsored-placements.

Lösningar för restauranger

  • TripAdvisor Premium: Få den konkurrenskraftiga fördel ditt företag behöver med TripAdvisor Premium för restauranger. Att uppgradera till Premium ger dig exklusiv tillgång till kraftfulla verktyg för prenumeranter som Storyboard, De 3 bästa anledningarna att äta här, favoritomdömen och exklusiva data och insikter. Läs mer här.
  • TripAdvisor-annonser: Få trafik till ditt TripAdvisor-objekt genom att marknadsföra din restaurang på exklusiva sponsrade placeringar till en utvald målgrupp av matgäster som söker efter ett ställe att äta på i ditt område. Läs mer här.

  • 1. TripAdvisor-data, 7 juli–7 augusti 2014, tripadvisor.se/TripAdvisorInsights/n2507/bookings-and-traveler-engagement-driven-management-actions
  • 2. PhoCusWrights ”Custom Survey Research Engagement”, som utfördes på uppdrag av TripAdvisor, december 2013.
  • 3. TripBarometer, april 2014, global version: tripadvisor.se/TripAdvisorInsights/n2200/tripbarometer-april-2014-global-edition
  • 4. comScore Media Metrix för TripAdvisor-webbplatser världen över,
  • 5. Interndata från TripAdvisor
Senast uppdaterad: 10 januari 2018

Storyboard: Berätta din historia, på ditt sätt

Storyboard: Berätta din historia, på ditt sätt Kombinera dina bästa bilder och omdömen i en marknadsförande förhandsgranskning som engagerar kunderna.

Varje månad besöker över 455 miljoner människor TripAdvisor för att planera och boka den perfekta resan.1 Från att hitta de bästa ställena att bo på till att upptäcka lokala restauranger när de anlänt – resenärer använder TripAdvisor under varje steg av resan.

Som prenumerant på Företagsfördel eller TripAdvisor Premium för restauranger har du en uppsättning marknadsföringsverktyg till hands som hjälper dig att göra ett bra första intryck på potentiella kunder. Ett av dessa verktyg är Storyboard, som förvandlar dina statiska bilder och omdömen till en högkvalitativ, marknadsförande förhandsgranskning av din verksamhet. Vårt Storyboard-verktyg är lätt att använda och guidar dig på vägen. Välj bara ut dina bästa bilder, omdömesutdrag och etiketter, så fixar vi resten åt dig.

Få fler kunder att välja dig genom att berätta din historia och skaffa dig ett övertag över konkurrenterna. Är du redo att börja?

Konfigurera din Storyboard

För att kunna publicera din Storyboard måste du ha en aktiv prenumeration på TripAdvisor:

Komma igång:

När du har en prenumeration loggar du in på ditt hanteringscenter på http://www.TripAdvisor.se/Owners och väljer ditt företag i rullgardinsmenyn.

  • Boenden: Klicka på Storyboard i menyn Hantera objekt. Klicka sedan på Skapa Storyboard för att komma igång.
  • Restauranger: Välj Storyboard i menyn Hantera objekt.

Det är enkelt att skapa en Storyboard! Var och en består av tio bildrutor som du kan fylla med bilder, omdömesutdrag eller etiketter från din sida. Navigera mellan bildrutorna för att konfigurera dem – vi föreslår även innehåll åt dig. När du har redigerat en bildruta klickar du på Nästa, så sparas dina ändringar automatiskt.

Välja bilder:

Om du vill välja eller ändra en bild i bildrutan klickar du på Uppdatera bild. Ett bildgalleri visas nedan. Använd galleriet för att välja den bild du vill använda. Om du inte ser en bild du gillar kan du lägga till ytterligare bilder via verktyget Hantera bilder till vänster.

Välj omdömesutdrag:

När du har valt din bild kan du välja ett omdömesutdrag. Ett omdömesutdrag är ett kort stycke ur ett omdöme som en resenär skrivit om din verksamhet. Dessa höjdpunkter skapas automatiskt baserat på en universell uppsättning kriterier. Klicka på knappen Uppdatera omdömesutdrag för att välja ett utdrag och välj sedan ett från galleriet nedan. När du har valt ett utdrag visas en förhandsgranskning i bildrutan ovan.

Välja etiketter:

Etiketter är sammanfattande nyckelord som visas upprepade gånger i omdömen från olika gäster eller matgäster. Välj etiketter som fokuserar på en anledning till att kunderna älskar ditt företag. Klicka på knappen Uppdatera etikett och välj sedan från etiketterna nedan. När du har valt en etikett visas en förhandsgranskning i bildrutan ovan.

Lägga till omdömesutdrag och etiketter på flera språk:

Om ditt företag har fått omdömen på flera språk använder du rullgardinsmenyn för att se vilka språk som finns tillgängliga. När du valt ett språk visas alla utdrag eller etiketter som är tillgängliga på det språket. Se till att välja alternativ för vart och ett av de här språken, för varje bildruta – annars slutförs inte din Storyboard och visas inte på det språket. Slutförandestatusen för språken anges av färgen:

  • Svarta språk har inte påbörjats.
  • Gröna språk anger att alla utdrag eller etiketter har valts ut för det språket.
  • Orange språk har valts ut i en tidigare bildruta men saknas i den nuvarande bildrutan.

Obs! För boenden gäller att besökare som tittar på din sida på ett språk som du inte har en Storyboard för fortfarande ser din omslagsbild. När det gäller restauranger ser användare i stället en Storyboard på något annat slutfört språk.

Publicera din Storyboard:

I den sista bildrutan kan du publicera din slutförda Storyboard. Här ser du också vilka språk som är slutförda, samt vilka språk du påbörjade men inte slutförde. För att se vilka bildrutor som inte är slutförda håller du utkik efter orange punkter i konfigurationskarusellen och uppdaterar bildrutorna med ytterligare val efter behov.

När du har slutfört alla bildrutor och är redo att publicera dem klickar du på Publicera nu. Endast slutförda språk publiceras och alla andra ej slutförda språk sparas som utkast tills de slutförs. Observera att det kan ta upp till 24 timmar innan uppdateringarna är synliga i din Storyboard. Om du inte är redo att publicera din Storyboard än kan du alltid lämna den och komma tillbaka för att publicera den i ett senare skede. Alla ändringar sparas i Storyboard-redigeraren.


  • 1. TripAdvisors loggfiler, genomsnittligt antal unika användare i månaden, tredje kvartalet 2017
Senast uppdaterad: 26 december 2017

Tolv bra tips för framgångsrika specialerbjudanden

Tolv bra tips för framgångsrika specialerbjudanden

Enligt en TripBarometer-rapport från 2014 säger nästan hälften av alla TripAdvisor-resenärer att specialerbjudanden påverkar hur de bokar. Här är 12 tips på hur du skapar framgångsrika specialerbjudanden som får resenärer att boka:

1. Ha alltid ett erbjudande

Specialerbjudanden särskiljer dig från konkurrenterna. Låt inte ditt företag hamna utanför genom att låta ditt erbjudande upphöra eller inte ha något alls.

2. Ge resenärerna ett bra erbjudande

Du får fler bokningar genom att tala till resenärernas plånböcker. De specialerbjudanden som går bäst är de som erbjuder gästen mest. Men du behöver inte oroa dig om du har en liten budget. Även små tilläggspaket kan tilltala resenärer.

3. Det är viktigt att välja rätt tidpunkt

Du kan välja exakt när du vill lansera eller uppdatera ditt erbjudande. Testa att använda rapporten Dina besökare på verksamhetskontrollpanelen för att se den genomsnittliga ledtiden för bokningar. Lägg sedan upp erbjudandet så lång tid i förväg från det datum då du vill att erbjudandet ska börja gälla.  

4. Marknadsför utbud med låg efterfrågan

Lägg upp ett specialerbjudande för att fylla rum som annars skulle stå tomma, t.ex. under lågsäsong, i veckorna eller under andra lugna perioder.

5. Dra nytta av ett befintligt erbjudande

Använd ett specialerbjudande som du redan visar någon annanstans. Specialerbjudandet behöver inte vara unikt för TripAdvisor!

6. Använd erbjudanden för att utöka din verksamhet

Skapa erbjudanden som talar till den typ av resenärer som du vill locka. Om du t.ex. vill ha fler fritidsresenärer ska du rikta dig till familjer eller helggäster med erbjudanden om ”Kostnadsfri frukost”.

7. Marknadsför de bekvämligheter som du har att erbjuda

Använd ett specialerbjudande för att öka summan som resenärer spenderar hos dig. Erbjud gärna rabatter på rumsuppgraderingar, rumsservice eller spabehandlingar. 

8. Var tydlig och fatta dig kort 

Tala om för resenärerna exakt vad de får. Du kan använda våra mallar för standarderbjudanden för att på ett tydligt sätt förmedla hur mycket de är värda på alla domäner och språk på TripAdvisor.

9. Informera om begränsningar eller om erbjudandet endast gäller vissa datum

Ge tydliga riktlinjer om när erbjudandet kan användas och vad som ingår så att kunderna vet vad som gäller.

10. Gör det enkelt att lösa in erbjudandet

Få så många kunder som möjligt att utnyttja dina erbjudanden genom att göra det enkelt att lösa in dem. Kunderna slutför inte bokningen om den innehåller för många komplicerade steg. Vi rekommenderar att du skapar en länk från erbjudandet om det är möjligt, så att potentiella gäster kan fortsätta direkt till en webbplatssida där de enkelt kan lösa in erbjudandet. 

11. Sprid budskapet internt

Informera personalen om specialerbjudandet så att de kan besvara resenärernas frågor korrekt och bidra till en positiv serviceupplevelse. 

12. Följ upp resultaten

Koppla en kampanjkod till erbjudandet så får du reda på vilka erbjudanden som utnyttjas av flest kunder. På så vis blir framtida specialerbjudanden mer framgångsrika.

Senast uppdaterad: 10 januari 2018

Ge nytt liv åt ditt företag med verksamhetsvideor

Ge nytt liv åt ditt företag med verksamhetsvideor Man tror det man ser – visa gästerna vad de kan förvänta sig av ditt boende med verksamhetsvideor som endast är tillgängliga för Företagsfördel-prenumeranter.

Att beskriva allt som din verksamhet erbjuder kan vara en utmaning, men tänk om du kunde visa det för dina gäster? Vi presenterar TripAdvisors verksamhetsvideor.

Resenärer ägnar mer tid än någonsin åt att titta på videoklipp: en nyligen genomförd studie beräknar att videor kommer att fylla nästan 80 % av all global webbtrafik år 2019.1 Med videoklipp kan användare få en speciell insyn i din verksamhet, du fångar deras uppmärksamhet och ger dem en inblick i det som lyfter dig över mängden.

Verksamhetsvideor ger liv åt ditt boende då videoinnehållet presenteras bredvid dina bilder på TripAdvisor. Lämna ett bestående intryck och nå ut till resenärer genom videomediets inneboende kraft.

Är du redo att engagera potentiella gäster med videoklipp? Då sätter vi igång.

Så här lägger du till videoklipp på ditt TripAdvisor-objekt

För att publicera verksamhetsvideor på TripAdvisor måste du ha en aktiv prenumeration på Företagsfördel. Läs mer här: Företagsfördel.

När din prenumeration är aktiverad: 

  1. Logga in på hanteringscentret.
  2. I menyn Hantera objekt högst upp väljer du Verksamhetsvideor
  3. Klicka på fliken Verksamhetsvideor till vänster.
  4. Klicka på den blå knappen Lägg till fler videoklipp och välj därefter videoklipp från din dator. Du kan ladda upp max 30 verksamhetsvideor till ditt objekt.
  5. Glöm inte att lägga till en rubrik som berättar om videoklippets innehåll för resenärerna. Klicka sedan på Skicka för att spara dina ändringar och ladda upp videoklippet.
  6. Även om de flesta videoklippen visas på ditt objekt inom 30 minuter kan det ibland ta upp till 24 timmar innan det är tillgängligt.

Så här uppdaterar du eller tar bort verksamhetsvideor:

  1. Följ steg 1 till 3 ovan för att gå till avsnittet Verksamhetsvideor.
  2. Klicka på videon du vill uppdatera eller ta bort.
  3. För att göra ändringar ska du redigera videoklippets rubrik och klicka på Spara uppdateringar.  
  4. Du raderar ett videoklipp genom att klicka på den blå Ta bort-knappen nedanför. När du har tagit bort en verksamhetsvideo kommer den inte längre att visas på din TripAdvisor-sida.

Tips när du publicerar verksamhetsvideor:

  • Läs våra riktlinjer: Se till att ditt videoklipp uppfyller våra riktlinjer för verksamhetsvideor innan du publicerar det.
  • Håll det kortfattat: Korta videoklipp är mer engagerande. Inget videoklipp bör överstiga tre minuter.
  • Lägg i en högre växel: Visa upp olika delar av din verksamhet – kanske i form av en promenad genom din Mastersvit, ett videoklipp med en flygtur över din fantastiska golfbana eller en välkomnande videohälsning från din personal. I likhet med fotografier är det bäst att framhäva en mängd olika områden!
  • Kombinera med meddelanden: Vid eventuella ändringar i din verksamhet bör du överväga att lägga upp ett videoklipp med uppdateringar, tillsammans med ett meddelande. Det kan hjälpa dig att locka resenärer.
  • Fler tips: Läs vår guide om hur du skapar videoklipp med professionellt utseende och liten budget.

  • 1. https://www.l2inc.com/research/video-2016
Senast uppdaterad: 15 augusti 2017

Visa upp dina favoritomdömen

Visa upp dina favoritomdömen Steg för steg-guide om hur du lyfter fram dina favoritomdömen för TripAdvisors användare.

Inspirera resenärer genom att visa upp en favorit bland dina senaste omdömen överst på din verksamhetssida på TripAdvisor. Funktionen favoritomdömen gör att du kan dra nytta av resenärernas omdömen för att berätta mer om din verksamhet på TripAdvisor. Välj ett omdöme som verkligen representerar ditt företag och placera det där alla som besöker din verksamhetssida på TripAdvisor kan se det.

Var visas mitt utvalda omdöme på TripAdvisor?

Det omdöme du väljer visas direkt efter det senaste omdömet på ditt TripAdvisor-objekt. Välj ett på vart och ett av de tillgängliga språken för att se till att ännu fler resenärer från hela världen ser dina favoritomdömen. 

Ställ in favoritomdömen i två enkla steg:

Det tar bara några minuter att ställa in ett favoritomdöme som resenärer över hela världen kan se, och ge dem ännu fler anledningar att boka.

Boenden med Företagsfördel och restauranger med TripAdvisor Premium:

  • Gå till hanteringscentret och välj Välj favoritomdöme från fliken Omdömen högst upp på sidan.

Steg 1: Välj ett omdöme

Det första steget är att välja det omdöme du vill lyfta fram. Alla berättigade omdömen* visas automatiskt på sidan. Du kan använda våra inbyggda filteralternativ – som totalbetyg och resenärstyp – för att göra det enklare att hitta det omdöme du vill använda.

För att se till att resenärer från hela världen ser det omdöme du vill att de ska se (på sitt språk) kan du välja omdömen på olika språk i funktionen favoritomdöme. Bara välj ett språk i listan, så ser du ett nytt urval berättigade omdömen på det språket. Endast språk som har ett godkänt omdöme för ditt företag visas.

* Obs! Det finns kriterier som omdömena måste uppfylla för att vara berättigade att användas i funktionen. Chefer kan endast välja bland de omdömen som uppfyller kriterierna. 

Tips för att välja ett omdöme:

  • Se till att det är aktuellt. Studier visar att 80 % av TripAdvisors användare är mest intresserade av nya omdömen när de söker efter boendealternativ.1 Resenärer vill veta hur din verksamhet är utifrån nuvarande och tidigare gästers erfarenheter. Se till att det omdöme du väljer är aktuellt – ju nyare, desto bättre.
  • Har omdömet fått några hjälpsamhetsröster? I så fall innebär det att andra resenärer tyckte att informationen i det var till hjälp när de läste om ditt objekt. Denna typ av användbart innehåll skulle kunna tilltala fler besökare och kan vara värt att lyfta fram. 
  • Tar omdömet upp något som är unikt för din verksamhet? Har du en härlig spaavdelning, en uteservering eller fantastisk personal som besökarna gärna berättar om? Detta är viktiga faktorer som potentiella gäster tar hänsyn till när de fattar beslut. Rikta uppmärksamheten till det som gör verksamheten speciell.
  • Ge potentiella gäster insikter. Till exempel: Om din verksamhet gör det enkelt för gästerna att uppleva stadspulsen lyfter du fram ett omdöme som tar upp den livliga stämningen. Om din restaurang är känd för att vara veganvänlig lyfter du fram ett omdöme som berättar om dina populäraste veganska rätter. 
  • Tänk på årstiden och välj omdömena därefter. Om det är vinter där du befinner dig bör du välja att lyfta fram ett omdöme som fokuserar på en middagsupplevelse vid öppna spisen snarare än ett som handlar om utomhuspoolen eller uteserveringen. Tänk också på helger och högtider. Om det är alla hjärtans dag kanske du ska överväga att välja ett omdöme som tilltalar par. 

Steg 2: Publicera ditt favoritomdöme

Klicka sedan på Publicera. Ditt favoritomdöme visas inom 24 timmar efter att det har publicerats. Följ samma steg för att välja ett omdöme på flera språk eller för att byta ut gamla favoritomdömen mot nya.

Tänk på följande: När ett favoritomdöme blir äldre än ett år gammalt visas det inte längre högst upp på din verksamhetssida. Se till att dina omdömen är uppdaterade genom att regelbundet besöka sidan med favoritomdömen i hanteringscentret. 


  • 1. Undersökningen ”Custom Survey Research Engagement” från 2015 var en oberoende studie med 14 991 deltagare som genomfördes av Phocuswright på uppdrag av TripAdvisor. Phocuswright genomförde en konsumentundersökning online mellan den 8 och 29 april 2015 där de samlade in svar från popup-fönster på TripAdvisors webbplatser i USA, Storbritannien, Frankrike, Italien, Tyskland, Spanien, Brasilien, Ryssland, Australien, Indien, Japan, Indonesien, Malaysia och Thailand. Undersökningen riktade sig till användare som läst webbplatsens hotellomdömen, betalat för boende för resor under de senaste 12 månaderna och planerat sina egna resor. De tillfrågade ombads att delta i undersökningen medan de besökte TripAdvisor-webbplatsen via en länk som skickade dem vidare till ett verktyg för onlineundersökningar.
Senast uppdaterad: 14 mars 2016

Uppdatera betalningsinformation på TripAdvisor

Uppdatera betalningsinformation på TripAdvisor

Stegvisa instruktioner om hur du uppdaterar betalningsinformationen för din verksamhet på TripAdvisor.

Att uppdatera betalningsinformationen för din verksamhet är enkelt och kan göras online. Följ stegen nedan för att ta reda på hur du uppdaterar den här informationen för alla TripAdvisors betalprodukter.

Uppdatera din betalningsinformation

  1. Gå till www.tripadvisor.se/Owners och logga in på hanteringscentret.
  2. Håll musen över menyn Hjälp och inställningar högst upp på sidan och klicka på Fakturering och betalningar.
  3. Klicka på länken Uppdatera under Faktureringsinformation till höger.
  4. Ange ditt nya kreditkort, uppdatera din betalningsmetod eller dina faktureringsuppgifter och klicka på Spara.

Hur lång tid tar det här?

Din uppdaterade betalningsinformation kommer att visas direkt. Om du har utestående betalningar debiterar vi ditt kort inom 24 timmar.

Vem är faktureringsansvarig?

Den faktureringsansvariga är den person som hanterar betalningarna till TripAdvisor. Det är vanligtvis personen som köpte eller förnyade din senaste TripAdvisor-prenumeration eller personen som inledningsvis konfigurerade direktbokningen. Du kan se vem som har tillgång till att hantera dina kommersiella produkter genom att gå till sidan Hantera användaråtkomst. För att få åtkomst till den här sidan loggar du in på hanteringscentret och trycker på Hjälp och inställningar i den översta menyn och väljer sedan Hantera användaråtkomst. På den här sidan finns en lista över alla användare som är registrerade på din TripAdvisor-sida. Du ser även deras TripAdvisor-användarnamn, e-postadresser, roller inom ditt företag och vilka produkter de har tillgång till (om sådana finns).

Kan jag ha flera kort registrerade hos TripAdvisor?

Ja, du kan ha flera registrerade kort. Däremot kan bara ett kreditkort anges som standard för betalningar. Den faktureringsansvariga för din verksamhet kan när som helst uppdatera vilket kort som är valt som standard.

Jag ser inte alternativet Fakturering och betalning. Vad ska jag göra?

Du är förmodligen inte registrerad som faktureringsansvarig för din verksamhet hos TripAdvisor. I så fall bör du be den faktureringsansvariga att logga in på hanteringscentret och uppdatera betalningsinformationen enligt stegen ovan.

Om personen inte längre ska hantera fakturering och betalningar kan du skicka en begäran om att statusen som faktureringsansvarig flyttas till någon annan via hanteringscentret.

För ägare med en ny prenumeration på Företagsfördel:

  1. Gå tillhanteringscentret.
  2. I rutan Kontakta TripAdvisor klickar du på Få hjälp online. 
  3. Under Berätta vad du har för problem väljer du Företagsfördel.
  4. Välj Uppdatera åtkomstbehörighet för kontot som underämne.
  5. I rutan för kommentarer anger du alla uppgifter om ändringen som du vill genomföra.

För ägare med direktbokning:

  1. Gå tillhanteringscentret.
  2. I rutan Kontakta TripAdvisor klickar du på Få hjälp online.
  3. Under Tala om för oss vad du har problem med väljer du Direktbokning.
  4. Välj Fakturering och betalning. 
  5. Förklara din begäran i rutan Kommentarer.
Senast uppdaterad: 15 juni 2016

Så här lägger du till specialerbjudanden i ditt TripAdvisor-objekt

Så här lägger du till specialerbjudanden i ditt TripAdvisor-objekt Steg-för-steg-guide om hur du skapar ett specialerbjudande

Ett specialerbjudande är ett erbjudande eller en kampanj för boendet som du kan lägga upp på TripAdvisor som en del av din prenumeration. Använd specialerbjudanden för att fånga gästers intresse och marknadsföra ditt företag på världens största resesida.

De är ett bra sätt att fylla rum som annars skulle stå tomma under lågsäsong, på veckodagar eller under andra lugna perioder.

Var visas specialerbjudanden på TripAdvisor?

Specialerbjudanden visas på alla TripAdvisors 49 domäner – översatt till 28 språk – på din verksamhetssida och på sökresultatsidan för ditt område.

Skapa specialerbjudanden med fyra enkla steg:

1: Logga in på hanteringscentret

Logga in på hanteringscentret genom att gå till www.tripadvisor.se/owners. Via menyn Generera bokningar högst upp på sidan klickar du på Lägg upp specialerbjudanden. Klicka på knappen Skapa ett nytt erbjudande – eller om det här är första gången du lägger upp ett specialerbjudande klickar du på Skapa ett nu.

Prenumererar du inte på Företagsfördel? Starta en prenumeration i dag och få tillgång till specialerbjudanden och andra exklusiva marknadsföringsverktyg här.

Prenumererar du på Företagsfördel men kan inte se knappen Kom igång? Det kan vara så att ditt konto inte är behörigt att göra ändringarna. Be den som är faktureringsansvarig för prenumerationen att kontakta TripAdvisors representant och begära tillgång för din räkning.

Tips: Om du vill återaktivera ett specialerbjudande du har använt tidigare klickar du på Tidigare erbjudanden och uppdaterar ett gammalt erbjudande.

2: Välj en kategori för specialerbjudandet

Det finns fyra alternativ: Rumspris, Mat och dryck, Lokala erbjudanden och Paket.

För att bättre specificera specialerbjudandet ska du välja en underkategori för Rumspris, Mat och dryck eller Lokala erbjudanden.

Rumspris:

  • % rabatt på rum
  • USD rabatt på rum
  • Specialpris
  • Uppgradering av rum
  • Lojalitetspoäng

Mat och dryck:

  • Måltidskredit
  • Gratis flaska
  • Frukost ingår

Lokala erbjudanden:

  • Kostnadsfri parkering
  • Biljetter

I vissa underkategorier finns det möjlighet att specificera exakt procentsats eller rabatt för rumspris, vilken typ av biljetter som gäller för ett lokalt erbjudande (rundtur, offentliga transportmedel, sevärdhet) eller hur stor måltidskredit du vill erbjuda.

När du har fyllt i alla fält för specialerbjudandet klickar du på knappen Nästa längst ned på sidan.

3: Fyll i informationen

Nu lägger du till informationen för erbjudandet:

  • Bild: Vi rekommenderar att du lägger till en bild på verksamheten på din kupong för specialerbjudandet.
  • Rubrik: Välj om du vill använda ett av förslagen till rubrik eller skapa en egen. Om du skapar ett specialerbjudande på www.tripadvisor.se visas den egna rubriken endast på den domänen. Den föreslagna rubriken används på alla andra domäner.
  • Beskrivning: Skriv en beskrivning. Den bör innehålla regler, villkor, begränsningar och anvisningar för hur erbjudandet ska lösas in.
  • Instruktioner för inlösning: Välj hur gästerna kan lösa in erbjudandet: vid incheckning, via e-post, telefon eller online (välj alla alternativ som gäller). Observera att om du väljer ”Online” måste du fylla i en webbadress. Om du väljer E-post måste du ange en e-postadress och en ämnesrad.
  • Erbjudandekod: Vi rekommenderar att du använder en ”Erbjudandekod” för att göra det möjligt att hålla koll på resultatet. Du hittar mer information i den här guiden.
  • Giltiga dagar under veckan: Välj vilka dagar specialerbjudande gäller.
  • Inlösningsdatum: Välj de datum som det här specialerbjudandet kan lösas in.
  • Datum som ska visas på TripAdvisor: Planera exakt när dina specialerbjudanden ska visas. Du kan till och med schemalägga dem i framtiden, när som helst inom det kommande året.

När du har fyllt i all information klickar du på knappen Nästa längst ned på sidan.

4: Granska och publicera ditt specialerbjudande

Förhandsgranska hur ditt specialerbjudande kommer att se ut. Jämför det med checklistan för specialerbjudanden på nästa sida.

Om du är nöjd med specialerbjudandet godkänner du regler och villkor och klickar sedan på knappen Lägg upp specialerbjudande. Ditt specialerbjudande kommer att visas online inom 24 timmar.

(Valfritt) steg 5: Skapa ett annat erbjudande

Du kan skapa och schemalägga flera olika specialerbjudanden på samma gång och upp till ett år i förväg. Det gör att specialerbjudandena automatiskt överförs från det ena till det andra. Det nya specialerbjudandet ersätter det gamla på datumet du har valt. Ingen åtgärd krävs av dig så du förlorar aldrig några potentiella gäster. Du anger helt enkelt i rutan Datum som ska visas på TripAdvisor i steg 2 vilka datum du vill att varje specialerbjudande ska visas. Om du vill se de specialerbjudanden du har schemalagt, går du tillbaka till sidan Publicera ett specialerbjudande och väljer fliken Schemalagda erbjudanden. Senast uppdaterad: 10 januari 2018

Bilder på TripAdvisor: Bästa tillvägagångssätt för boenden

Bilder på TripAdvisor: Bästa tillvägagångssätt för boenden Snabba bildtips har framtagits för att hjälpa hotellägare att fånga uppmärksamheten hos potentiella gäster.

Enligt en studie som genomfördes av Microsoft under 20151 genomgår den genomsnittliga, mänskliga koncentrationsförmågan en snabb försämring. Sedan 2012 har vår koncentrationsförmåga sjunkit från tolv sekunder till bara åtta – det är mindre än hos en guldfisk (som har nio sekunder). Det gör att bara tanken på att hålla kvar besökarnas uppmärksamhet på din TripAdvisor-sida verkar avskräckande. Lyckligtvis erbjuder TripAdvisors mediecenter lättanvända funktioner som kan hjälpa till.

Inte nog med att bilder fångar resenärernas uppmärksamhet och når ut till dem på ett emotionellt plan – forskning visar också att resenärer ägnar mer tid åt verksamhetssidor med minst 30 bilder.  Bilder är ett viktigt sätt att berätta din historia och hjälpa besökarna att föreställa sig själva på din verksamhet.  Men det räcker inte att ha en massa bilder – typen av bilder du visar har betydelse.  Här följer våra tips på hur du väljer bilder som engagerar resenärerna och påverkar deras bokningsbeslut:

RÄTT: Använd bilder med professionellt utseende

Vackra bilder är ett måste. Nu för tiden finns inga ursäkter för att inte använda professionella bilder. Oroa dig inte – du behöver inte rusa iväg och anlita en fotograf. Du kan skapa professionella bilder på egen hand genom att följa våra bästa tips för att ta bättre bilder av verksamheter.

FEL: Använd stockfoton

Stockfoton är trista och saknar autenticitet. Vem som helst kan välja generiska bilder av gästrum, en lobby eller restauranglokal, men de visar inte dina kunder vem du är och vad du sysslar med. Det är inte heller vad resenärerna förväntar sig, vilket kan utmynna i dåliga omdömen om den faktiska upplevelsen inte skulle motsvara den presenterade. Dina bilder ska berätta om din verksamhets historia och kommunicera det som gör dig speciell.

RÄTT: Uppdatera dina bilder utifrån årstiden

Gästerna vill veta exakt vad de kan förvänta sig när de besöker din verksamhet – oavsett tid på året. Om det är mitt i vintern är det dags att framhäva den varma och mysiga öppna spisen i lobbyn i stället för sommarens poolbilder. Kom ihåg att ha fönstret för förhandsbokningar i åtanke när du väljer vilka bilder du ska prioritera. Om du brukar ha en lång ledtid för bokningar kan du börja lägga till bilder för den kommande säsongen för att anpassa dig efter resenärernas sökningar. Kom ihåg att göra det så enkelt som möjligt för gästerna att föreställa sig själva på din verksamhet.

FEL: Ta bort bilder från andra årstider

Även om du känner till det typiska fönstret för förhandsbokningar kan resenärer komma att söka information före eller efter den här tidsramen och vill då veta hur din verksamhet ser ut under deras resedatum. I stället för att radera sådana säsongsbetonade bilder kan du använda fliken Hantera bilder i mediecentret för att ändra ordningsföljden på bilderna. Det låter dig prioritera bilderna inom ditt aktuella bokningsfönster medan det fortfarande finns andra bilder tillgängliga för dem som bokar i sista minuten eller tidigare än vanligt.

RÄTT: Inkludera ett brett utbud av bilder

Potentiella gäster vill se allt som din verksamhet har att erbjuda, så det är viktigt att ta med en blandning av olika bilder på ditt objekt. Som Företagsfördel-prenumerant har du nytta av favoritbilder som låter dig handplocka de 30 första bilderna i din bildkarusell. Som en allmän regel bör du ta med bilder av:

  • Gästrum: sovrumsområde, förvaringsutrymmen, badrum och alla unika eller högkvalitativa bekvämligheter (teknik, toalettartiklar osv.)
  • Vyer eller utomhusplatser: byggnadens exteriör, pool, trädgårdar, takterrass, utsikten från din restaurang eller dina sovrum osv.
  • Gemensamma utrymmen eller bekvämligheter inomhus: matsal, lobby, reception, transporter

FEL: Ta med varje bild från din senaste fotosession

Du fick nyligen tillbaka bilderna från din senaste fotosession och de är underbara – utmärkt! Men kom ihåg, även om resenärer uppskattar bilder så kan det bli för mycket av det goda. Ingen vill se tio olika bilder av din exteriör eller lobbybar med något varierande belysning. Innan du lägger upp ska du därför begränsa listan för att säkerställa att varje bild visar något unikt. TripAdvisor låter dig också sortera bilderna i album som t.ex. Hotell och Bekvämligheter, Restauranger, Pool & Strand och Rum/Svit. Som Företagsfördel-prenumerant kan du välja omslagsbilder för de här albumen i mediecentret.

RÄTT: Lägg upp bilder på olika rum – men ta alltid med ditt standardrum

Rumsbilder hjälper inte bara potentiella gäster att avgöra om de vill stanna på din verksamhet, utan de kan också användas för att sälja in dyrare rum.  Locka potentiella gäster genom att inkludera bilder från alla dina rumstyper – kom ihåg att märka dem korrekt så att gästerna får en sann bild av hur de kommer att bo.

FEL: Publicera endast de grundläggande erbjudandena från din verksamhet

Även om det är ett grundkrav att visa bilder på dina vanliga bekvämligheter betyder det inte att du ska avstå från att även lägga till några roliga bilder. Ta med det viktigaste, men glöm inte att lyfta fram de unika egenskaperna hos din verksamhet. Har du en svit med oslagbar utsikt? Kom ihåg att visa upp den. Använder du ett speciellt lokalt kaffemärke, har du en ”Instagram-vänlig” vägg eller lyxigt sänglinne? Fokusera på dessa finesser med foton i närbild – och glöm inte bildtexterna – på det här sättet kommer gästerna att uppleva att de får en intim och äkta inblick i din verksamhet.

RÄTT: Blanda olika stilar och format på dina bilder

På samma sätt som du bör skifta mellan de bildtyper du visar, är det lika viktigt att blanda stilen på de här bilderna. I stället för att bara inkludera ett klassiskt foto av din hotellobby ska du ta med närbilder av höjdpunkter som receptionsdisken, en panoramautsikt eller ett vidvinkelobjektiv, eller din lobby när den är fylld med gäster. Genom att införliva olika vinklar och bilder låter du gästerna känna sig som om de upptäcker utrymmet på egen hand. Som Företagsfördel-prenumerant kan du också använda verktygen i mediecentret så som Storyboard och verksamhetsvideor för att fånga resenärernas uppmärksamhet och ge nytt liv åt din verksamhet.

FEL: Var överdrivet ”konstnärlig” med dina bilder

Även om det är viktigt att ändra stil och vinklar på sina bilder får det inte gå för långt. Besökare måste snabbt kunna förstå vad de tittar på. Undvik fisheye-foton eller förvrängda bilder som kan verka förvirrande. Det sista du vill är att göra resenärerna förvirrade, eller ännu värre, få dem att tro att du försöker dölja något.

Till sist, kom ihåg att ovanstående mer är avsett som en guide än som strikta regler som alla verksamheter måste följa. Du ska därför följa de här tipsen och införliva dem i din visuella strategi på nätet. Men du ska inte oroa dig om du råkar bryta mot några av dem. Trots allt är varje verksamhet unik, så gör det som passar bäst för dig och som berättar din autentiska historia.

Är du redo att ladda upp och hantera dina verksamhetsbilder? Logga in på hanteringscentret för att komma igång.


  • 1. http://time.com/3858309/attention-spans-goldfish/
Senast uppdaterad: 21 september 2017

Nå ut med ditt boendes berättelse genom bilder

Nå ut med ditt boendes berättelse genom bilder Hur du använder bildverktygen i Företagsfördel för att fånga potentiella gästers blickar, intresse och bokningar på TripAdvisor.

Människor lär sig med visuella hjälpmedel. Enligt MIT kan den mänskliga hjärnan bearbeta visuell information tre gånger snabbare än vad det tar att bearbeta ett enda ord. TripAdvisor-användare är inte annorlunda. 79 % av TripAdvisors resenärer säger att bilder är viktiga när de väljer att boka ett boende1. Bilder av hög kvalitet kan hjälpa till att forma potentiella gästers åsikter om ditt boende och kan vara en avgörande faktor när de väljer var de ska boka.

Därför omfattar Företagsfördel kraftfulla verktyg som hjälper dig att engagera och påverka potentiella gäster. Använd dem för att nå ut med ditt budskap till resenärer och visa vad gästerna kan förvänta sig av ditt boende.

Läs mer nedan för att ta reda på mer om bildverktygen i Företagsfördel som bara är tillgängliga för prenumeranter.

Favoritbilder

Med favoritbilder kan du lyfta fram en bildsamling längst upp på din bildsida på TripAdvisor. Det här är en värdefull funktion som bara är tillgänglig för prenumeranter. Se till att hålla resenärerna engagerade och intresserade genom att erbjuda ett utbud av bilder som inspirerar och gör att de känner sig trygga med att välja ditt boende.

Så här uppdaterar du favoritbilder:

  1. Logga in på hanteringscentret
  2. Under fliken Hantera objekt högst upp på sidan väljer du Favoritbilder
  3. I avsnittet Favoritbilder väljer du 5–30 bilder

Omslagsbilder

Se till att gästerna ser dina bästa bilder först med omslagsbilder.  Handplocka bilder av hög kvalitet för ditt TripAdvisor-album så att du fångar deras intresse och visa upp dina rum samt boendets funktioner och bekvämligheter.

Så här uppdaterar du dina omslagsbilder:

  1. Logga in på hanteringscentret
  2. Under fliken Hantera objekt högst upp på sidan väljer du Omslagsbilder
  3. I avsnittet Omslagsbilder ska du välja en omslagsbild för varje album som visas*
  4. När du valt den omslagsbild som du vill använda klickar du på Spara

* Obs! I det här läget finns det några album som är synliga för dig i hanteringscentret, men inte för potentiella gäster eller resenärer. Du kan bara ändra omslagsbilder för de album som är synliga för potentiella gäster.

Storyboard

Storyboard förvandlar dina statiska bilder och omdömen till en högkvalitativ, marknadsförande förhandsgranskning av ditt boende. Vårt Storyboard-verktyg är lätt att använda och guidar dig på vägen. Välj bara ut dina bästa bilder, omdömesutdrag och etiketter, så fixar vi resten åt dig. Läs vår fullständiga guide om hur du skapar en Storyboard här.

Så här skapar du din Storyboard:

  • Logga in på hanteringscentret
  • Under fliken Hantera objekt högst upp på sidan väljer du Storyboard
  • I avsnittet Storyboard klickar du på Skapa Storyboard för att komma igång
  • Följ instruktionerna för varje bildruta. När du har slutfört alla tio klickar du på Publicera nu.

Tips för att välja favoritbilder, omslagsbilder och Storyboard-bilder

  • Välj högkvalitativa bilder. Bilderna ska vara minst 1 060 x 450 bildpunkter och filformaten ska vara JPG, PNG eller GIF. För favoritbilder rekommenderar vi att du använder bilder med liggande format. Dessutom tenderar bilder som är ljusa och klara att få fler klick än de som är mörka.
  • Visa resenärer vad som gör din verksamhet speciell. Gäster söker efter en fullständig bild av den upplevelse de kommer att ha på ditt boende. De vill se bilder som är varierade, engagerande och unika – undvik allmänna vardagsbilder och stockfoton eller flera bilder på samma sak.
  • Överväg att använda intressanta resenärsbilder. Med hjälp av resenärernas innehåll visas ett annat perspektiv som andra resenärer uppskattar. Dessutom ger det en äkta känsla av vad gästupplevelsen kan innebära på ditt boende.
  • Lägg till bildtexter på bilderna. De här bildtexterna visas för användare – tänk på dem som rubriker i en tidning: Toppmodernt gym, uppvärmd swimmingpool, restaurang vid sjön osv.
  • Se till att dina bilder ser bra ut i alla storlekar. Kom ihåg att omslagsbilder har miniatyrbildsformat och att favoritbilder har liggande format. Se till att välja bilder som ser bra ut när de visas på de här specifika platserna. Tveka inte att prova flera alternativ tills du hittar de bästa.
  • För omslagsbilder – välj en bild som bäst representerar hela albumet. Se till att välja en omslagsbild som är fascinerande så att potentiella gäster vill utforska hela albumet.
  • För favoritbilder – välj åtta eller fler bilder. Om du har färre än fem utvalda favoritbilder sparas inte dina val. Även om du har valt minst fem bilder och en tas bort från webbplatsen försvinner dina favoritbilder tills du har valt fler. Se till att välja åtta eller fler bilder så att favoritbilderna fortfarande visas även om en bild tas bort.
  • För Favoritbilder och Storyboard – inkludera flera olika bilder. Berätta boendets historia för betraktaren. Blanda bilder och ta med många olika bilder, till exempel boendets exteriör, gemensamma utrymmen, gästrum, bekvämligheter osv.
  • Glöm inte att lägga till verksamhetsvideor. Videoklipp bidrar till att potentiella gäster får en realistisk uppfattning av boendet. Läs vår guide för att lära dig hur du överför videoklipp. 

  • 1. TripBarometer 2016
Senast uppdaterad: 16 augusti 2017

De bästa sätten att fatta bättre beslut med hjälp av analyspaketet

De bästa sätten att fatta bättre beslut med hjälp av analyspaketet

Ta reda på hur analyspaketet i Företagsfördel ger dig bättre beslutsunderlag.

Analyspaketet är tillgängligt för Företagsfördel-prenumeranter och tillhandahåller ett omfattande dataunderlag från världens största resesida. Utnyttja den här informationen för att fatta viktiga affärsbeslut och skapa bättre kundupplevelser.

Om du vill komma åt analyspaketet loggar du in på hanteringscentret och väljer Analyspaket i menyn Generera bokningar högst upp på sidan. Här är våra bästa tips för att dra nytta av allt som analyspaketet har att erbjuda:

1. Skaffa dig en översikt över resultaten

Ont om tid? Det tar inte mer än fem minuter att läsa igenom sammanfattningen av de viktigaste nyckeltalen från analyspaketet i avsnittet Översikt. Fokusera på de rödmarkerade nyckeltalen – vi har markerat dem för att göra dig uppmärksam på eventuella frågetecken eller problem. Klicka på nyckeltalen för att gräva djupare i underliggande data och ta reda på mer.

2. Jämför dina resultat med konkurrenternas

Aktivera konkurrentgrupper om du vill se hur du presterar i jämförelse med konkurrenterna och hitta områden där du eventuellt halkar efter. Vet du vad det bästa är? Du kan skräddarsy vilka verksamheter som ska visas – från hotellet runt hörnet till hotell på andra sidan jordklotet. Om du vill konfigurera dina konkurrentgrupper går du till avsnittet Redigera konkurrentgrupper. Klicka i rutan Skapa ny grupp och markera de verksamheter som du vill lägga till. Du kan när som helst gå tillbaka till den här sidan för att visa, redigera eller ta bort befintliga grupper.

Du kan skapa upp till tio olika konkurrentgrupper – var och en med fem verksamhet – så släpp lös fantasin. Prova att skapa en grupp med konkurrenter om fritidsresenärer, en annan grupp för affärsresenärer, en för ditt närområde plus en med de fem högst rankade verksamheterna i din region. Det är helt upp till dig! Om du vill växla mellan dina konkurrentgrupper klickar du på det blå menyfältet högst upp på valfri sida i analyspaket.

3. Bevaka ditt rykte online

Hur många omdömen får du varje månad? Kommer de från par eller familjer som har besökt din verksamhet? Hur ofta svarar du på omdömen? I avsnittet Ryktesrapport får du tillgång till viktiga data om dina omdömen, totalbetyg och svar från företaget. Hitta trender som ger dig bättre beslutsunderlag och hjälper dig att ge framtida gäster en bättre upplevelse. Du kan till exempel använda verksamhetens genomsnittsbetyg för att identifiera och åtgärda problem med rum, service, sömnkvalitet med mera.

4. Övervaka trafik och rankning på din marknad

När dina konkurrentgrupper är på plats kan du övervaka trender inom trafik och rankning på din marknad genom att använda avsnittet Marknadsposition. Välj ett anpassat datumintervall för din jämförelse genom att klicka på datumfilterknappen till höger ovanför diagrammet. Välj datum och se hur rankningen eller antalet unika besök har förändrats över tid. Ser du några allmänna trender? Ser du samma trender hos konkurrenterna? Skapa en strategi baserad på dina resultat och vidta lämpliga åtgärder.

5. Ta reda på vad resenärer klickar på

Upptäck vad resenärer bryr sig om mest genom att spåra klick till dina specialerbjudanden och kontaktuppgifter i avsnittet Klickaktivitet. Följ upp resultaten från dina specialerbjudanden och se vilka som fått bäst gensvar hos gästerna. Fungerar rabatterbjudanden bättre än måltidskuponger? Är helgerbjudanden mer populära än semestererbjudanden? Använd informationen till att skapa nya specialerbjudanden som är ännu mer lockande för resenärerna. Visa totalt antal direkta hänvisningsklick och utvärdera vilka länkar som fungerar bäst genom att analysera antal klick per länktyp.

6. Utvärdera hur intresserade resenärerna är av dina bilder och bekvämligheter

Se hur resenärerna interagerar med dina bilder i avsnittet Bilder och bekvämligheter. Om det genomsnittliga antalet bildvisningar per resenär är lägre än förväntat kan du prova att byta ordning på bilderna eller börja med en mer slående bild för att väcka intresse hos potentiella gäster. Engagemangsfrekvensen för bilderna visar på ett tydligt sätt hur gästerna interagerar med dig. Om trenden är nedåtgående kan det vara dags att lägga till nya bilder från ledningen.

Jämför dina bekvämligheter sida vid sida med motsvarigheterna i dina anpassade konkurrentgrupper. Se om du kan identifiera några fördelar och eventuella brister. Om du noterar att många av dina konkurrenter erbjuder kemtvätt till sina gäster bör du kanske överväga att lägga till samma tjänst för att locka till dig resenärer som letar efter den här typen av bekvämligheter

7. Analysera efterfrågan

I avsnittet Efterfrågetrender får du tillgång till viktig information om användarna såsom hemland, hemort och tidpunkter för när användarna gjorde en sökning på din verksamhet samt ledtid för bokningar och vistelselängd. Utnyttja den här informationen till att utforma specialerbjudanden, publicera meddelanden, färdigställa ett visst antal rum och liknande. Om du till exempel upptäcker att resenärer ofta söker efter lediga rum i januari är det en bra idé att fånga deras uppmärksamhet med ett specialerbjudande om ”en fräsch start på det nya året” där du passar på att marknadsföra ditt nya hälsocenter och spa som har öppet dygnet runt.

 Ser du ingen information i avsnittet Efterfrågetrender? Uppgradera din Företagsfördel-prenumeration genom att logga in på hanteringscentret och klicka på Få hjälp online till höger. Välj Företagsfördel under Tala om för oss vad du har problem med. Välj Intresserad av att uppgradera och skriv en kommentar. En kontoansvarig kommer då att kontakta dig för att diskutera en uppgradering av prenumerationen.

8. Ladda ned data

Alla data i analyspaketet kan hämtas och sparas i ett Excel-kalkylblad. Klicka på knappen Hämta data överst till höger på varje sida. Med den här funktionen kan du spara mycket tid – komplettera din TripAdvisor-statistik med data från andra källor och analysera dem tillsammans. 

Har du inte tillgång till datahämtningsfunktionen? Uppgradera din Företagsfördel-prenumeration genom att logga in på hanteringscentret och klicka på Få hjälp online till höger. Välj Företagsfördel under Tala om för oss vad du har problem med. Välj Intresserad av att uppgradera och skriv en kommentar. En kontoansvarig kommer då att kontakta dig för att diskutera en uppgradering av prenumerationen.

Senast uppdaterad: 6 februari 2017

Del 1: Konfigurera Google Analytics

Del 1: Konfigurera Google Analytics Här är grunderna för hur du registrerar dig för Google Analytics för att spåra din prenumeration.

Del ett av den här serien i två delar tar upp hur du konfigurerar Google Analytics för din verksamhet. Följ dessa steg för steg-instruktioner för att börja spåra ditt företags resultat på TripAdvisor:

1. Registrera dig för ett Google-id  

Om du inte redan har ett Google-konto kan du gå till  google.com/accounts och klicka på Skapa konto nederst på sidan. Godkänn tjänstevillkoren och klicka på Nästa steg. På nästa sida ser du ett välkomstmeddelande. Klicka på Fortsätt för att gå till kontrollpanelen i ditt nya Google-konto.

2. Konfigurera ett Google Analytics-konto 

Ta dig sedan till google.com/analytics och välj Logga in överst till höger. Välj sedan Google Analytics i rullgardinsmenyn. Klicka på knappen Prenumerera och följ stegen nedan:

  • Välj fliken Webbplats
  • Lägg till hotellets namn i rutorna Kontonamn och Webbplatsnamn
  • Ange adressen till din webbplats under Webbplatsadress
  • Välj Resor som din branschkategori och ange tidszon
  • Lämna rutorna ikryssade
  • Klicka till sist på Få spårnings-id och godkänn tjänstevillkoren

3. Installera en Google-spårningskod

När du skapat ditt konto omdirigeras du till administreringssidan. I mitten av sidan ser du spårningskoden. Kopiera koden och klistra in den i sidhuvudet för alla de sidor på din webbplats du vill spåra. Om någon annan hanterar koden på din webbplats ger du koden till den personen så att hon kan klistra in den åt dig.

4. Testa din Google-spårningskod

När spårningskoden installerats börjar du att se data i ditt Google Analytics-konto. För att se till att koden installerats på korrekt sätt går du till ditt konto, klickar på Rapporter i huvudmenyn, sedan Realtid i menyn till vänster och efter det Innehåll strax under.

Du bör kunna se aktivitet på den här sidan. Om du inte ser någon aktivitet kan du testa att öppna webbplatsen i en annan webbläsare och klicka runt. Medan du klickar bör du se ändringar i realtidsanalyserna på Innehållssidan. Om inte ska du kontakta den person som hanterar din webbplats eller gå till hjälpcentret för Google Analytics

Är du redo för nästa steg? Slutför installeringen av ditt Google Analytics-konto genom att klicka på en av följande länkar:

  • Verksamheter med ett internetbokningssystem klickar här.
  • Verksamheter som inte har ett internetbokningssystem klickar här.
Upplagd av: https://hisinteractive.com...

Del 2: Slutföra konfigurationen av Google Analytics för verksamheter som har en anslutningspartner

Del 2: Slutföra konfigurationen av Google Analytics för verksamheter som har en anslutningspartner

här).

1. Installera spårningskod på anslutningspartnerns sidor  

När du har installerat Google Analytics på webbplatsen måste din anslutningspartner lägga till koden på dess sidor. När koden har lagts till på alla sidor i bokningsprocessen kan du se trafiken från din verksamhetssida på TripAdvisor samt antal bokningar och tillhörande intäkter.

Du verifierar att anslutningspartnern har installerat spårningskoden på rätt sätt genom att gå till avsnittet All trafik, som du hittar på menyn Förvärv till vänster i Google Analytics, och välja Källa/Media. Om du ser att TripAdvisor bidrar till trafik och intäkter i rapporten har koden installerats på rätt sätt. Om du ser att din webbplats förekommer i rapporten har ett problem inträffat.

I så fall bekräftar du med anslutningspartnern att spårningskoden har installerats på alla sidor i bokningstransaktionen, inklusive bekräftelsesidan.

2. Bygg anpassade webbadresser 

Anpassade webbadresser gör att Google Analytics kan skilja på och mäta varje specifik länk för kontakt eller specialerbjudanden på din verksamhetssida på TripAdvisor. Om du vill konfigurera anpassade webbadresser går du till Googles verktyg för att skapa webbadresser

Du bör konfigurera en anpassad webbadress för varje länk som du använder på TripAdvisor. Så här gör du om du till exempel har en länk till din hemsida i dina kontaktuppgifter:

  • Ange först hemsidans webbadress
  • I fältet Kampanjkälla anger du TripAdvisor
  • Under Kampanjmedium anger du Annons eftersom din prenumeration är en betald marknadsföringskampanj
  • Under rutorna Kampanjterm och Kampanjinnehåll anger du vilken typ av kontaktlänk du håller på att skapa. I det här fallet bör du ange Webbplats i båda, men du kan även ange Erbjudanden, Paket eller Virtuella rundturer om du håller på att skapa sådana kontaktuppgifter
  • Ange slutligen TripAdvisor under Kampanjens namn
  • Klicka på Skicka för att få den anpassade länken. Därefter ska du kopiera och klistra in länken i webbläsaren och kontrollera att den fungerar.

Genomför samma steg för alla övriga länkar. Om du har länkar för specialerbjudanden genomför du samma steg som ovan. I fältet Kampanjterm måste du dock ange Specialerbjudande. I rutan Kampanjinnehåll måste du sedan ange något som beskriver vad för sorts erbjudande det rör sig om, till exempel Kostnadsfri frukost eller 20 % rabatt på sviter. Det här gör det lättare att skilja mellan olika specialerbjudanden och se vilket som ger bäst resultat.

Tips: Lägg till alla webbadresser du skapar i ett kalkylblad. Det gör att du enkelt kan hålla reda på alla anpassade länkar.

3. Lägg till anpassade webbadresser 

Nästa steg är att lägga till dina anpassade webbadresser på din verksamhetssida på TripAdvisor. Logga in på hanteringscentret och sedan välja Hantera företagsförteckningen. Fortsätt sedan till Specialerbjudande och välj Hantera specialerbjudanden. Kunder med Företagsfördel väljer Hantera företagsfördel och sedan Publicera ett specialerbjudande under Specialerbjudanden.

Klicka sedan på knappen Skapa ett nu och välj kategori och underkategori för ditt specialerbjudande. Klicka på Nästa och fyll i de obligatoriska fälten när du har anpassat ditt specialerbjudande. Var noga med att markera rutan Online under Berätta för gästerna hur de löser in det här erbjudandet och klistra sedan in din anpassade webbadress i avsnittet Erbjudandets URL-adress, fyll i de övriga fälten och tryck på Spara.

När du har lagt till de anpassade länkarna bör loggningen av transaktionerna påbörjas i Google Analytics. Vi rekommenderar att du samlar in data under 90 dagar så att du kan säkerställa att mätningen blir korrekt.

Obs! TripAdvisor är en HTTPS-säker webbplats. För att säkerställa att du spårar din TripAdvisor-prenumeration i Google Analytics på rätt sätt måste du antingen använda anpassade webbadresser enligt ovan eller flytta din webbplats till en säker server. Mer information finns i den här artikeln.

4. Analysrapporter

Du kan använda rapporten Källa/Media i Google Analytics för att mäta upp trafik och intäkter. Rapporten tar du fram genom att välja Förvärv i den vänstra menyn och därefter kategorin All trafik. Klicka till sist på rapporten Källa/Media.

Du kan även använda den här här

Upplagd av: https://hisinteractive.com...

Del 2: Slutföra konfigurationen av Google Analytics för verksamheter som saknar en anslutningspartner

Del 2: Slutföra konfigurationen av Google Analytics för verksamheter som saknar en anslutningspartner Så här ska verksamheter utan en anslutningspartner slutföra inställningarna för Google Analytics.

Klicka här för anvisningar.)

1. Ange kampanjmål i Google Analytics  

Verksamheter som inte samarbetar med en anslutningspartner har ofta ett bokningsformulär på sina webbplatser där gäster kan skicka en bokningsförfrågan. Du kan mäta data om gästerna när de fyller i formuläret genom att använda funktionen för kampanjmål i Google Analytics.

Börja med att klicka på fliken Administratör i ditt Google Analytics-konto. Under kolumnen Visa klickar du på Mål. Därefter klickar du på knappen Nytt mål och väljer Anpassat.

I formuläret för konfiguration av mål ger du först målet ett namn (exempelvis: Bokning). Sedan väljer du Resmål. När formuläret har skickats förs gästen vanligtvis till en bekräftelsesida eller en sida med ett tack. Ange webbadressen till sidan i rutan Webbadress för resmål under Information om mål.

Därefter ska du tilldela målet ett värde. När du väljer ett värde multiplicerar du din genomsnittliga inkomst per vistelse med konverteringsgraden. Till exempel: om dina genomsnittliga intäkter per vistelse är 1 000 USD och din genomsnittliga konverteringsgrad är 10 % (1 bokning på 10 potentiella kunder), så bör ditt målvärde vara 100 USD (1 000 USD x 10 %). Aktivera knappen Målvärde och ange värdet i rutan. När någon skickar ett formulär lägger Google till en kredit till målet som motsvarar detta värde (i det här fallet 100 USD).

För att avsluta och skapa målet klickar du på Spara.  

2. Bygg anpassade webbadresser 

Anpassade webbadresser gör att Google Analytics kan skilja på och spåra varje specifik kontaktuppgift och länk till specialerbjudande på din verksamhetssida på TripAdvisor. Om du vill konfigurera anpassade webbadresser går du till  Googles verktyg för att skapa webbadresser

Du bör konfigurera en anpassad webbadress för varje länk som du använder på TripAdvisor. Så här gör du om du till exempel har en länk till din hemsida i dina kontaktuppgifter:

  • Ange först hemsidans webbadress
  • I fältet Kampanjkälla skriver du ”TripAdvisor”
  • För Kampanjmedium anger du ”Annons” eftersom din prenumeration är en betald marknadsföringskampanj
  • Under rutorna Kampanjterm och Kampanjinnehåll anger du vilken typ av kontaktlänk du håller på att skapa. I det här fallet bör du ange ”Webbplats” i båda, men du kan även ange ”Erbjudanden”, ”Paket” eller ”Virtuella rundturer” om du håller på att skapa sådana kontaktlänkar
  • Ange slutligen ”TripAdvisor” under Kampanjens namn
  • Klicka på Skicka för att få den anpassade länken. Därefter ska du kopiera och klistra in länken i webbläsaren och kontrollera att den fungerar.

Genomför samma steg för alla övriga kontaktlänkar. Om du har länkar för specialerbjudanden genomför du samma steg som ovan. I fältet Kampanjterm ska du dock ange ”Specialerbjudande”. I rutan Kampanjinnehåll måste du sedan ange något som beskriver vad för sorts erbjudande det rör sig om, till exempel ”Kostnadsfri frukost” eller ”20 % rabatt på sviter”. Det här gör det lättare att skilja mellan olika specialerbjudanden och se vilket som ger bäst resultat.

Tips! Lägg till alla webbadresser du skapar i ett kalkylblad. På så sätt kan du enkelt hålla reda på alla anpassade länkar.

Obs! TripAdvisor är en HTTPS-säker webbplats. För att kontrollera att du spårar din TripAdvisor-prenumeration i Google Analytics måste du antingen använda anpassade webbadresser enligt ovan eller flytta din webbplats till en säker server. Om du vill veta mer kan du läsa hanteringscentret och välj sedan Hantera företagsförteckningen. Klicka sedan på Extra kontaktlänkar och Hantera länkar. Slutligen väljer du länken Primär kontaktinformation. Kunder med Företagsfördel väljer Företagsfördel i menyn Produkter högst upp i hanteringscentret. I rutan Kontaktuppgifter klickar du sedan på Klicka för att uppdatera. För anpassade webbadresser klistrar du in din anpassade webbadress i avsnittet Webbplatsadress och klickar på Spara.

För att lägga till webbadresserna för specialerbjudanden loggar du in i hanteringscentret. Kunder med företagsförteckning går till menyn Produkter högst upp och klickar på Publicera ett specialerbjudande och sedan på Kom i gång. Företagsfördel-prenumeranter klickar på Företagsfördel i menyn Produkter högst upp på sidan. I rutan för Specialerbjudanden klickar du sedan på Klicka för att uppdatera. Klicka sedan på knappen Skapa ett nu och välj en kategori och en underkategori för specialerbjudandet.

När du har anpassat ditt specialerbjudande klickar du på Nästa och fyller i de obligatoriska fälten. Var noga med att markera rutan Online under Berätta för gästerna hur de löser in det här erbjudandet och klistra sedan in din anpassade webbadress i avsnittet Erbjudandets URL-adress, fyll i de övriga fälten och tryck på Spara.

När du har lagt till de anpassade webbadresserna bör loggningen av transaktionerna påbörjas i Google Analytics. Vi rekommenderar att du samlar in data under 90 dagar så att du kan säkerställa att mätningen blir korrekt.

4. Analysrapporter

Du kan använda rapporten Källa/Media i Google Analytics för att spåra trafik och intäkter. Rapporten tar du fram genom att välja Förvärv i den vänstra menyn och därefter kategorin All trafik. Klicka till sist på rapporten Källa/Medium.

Du kan även använda den här här

Upplagd av: https://hisinteractive.com...

Framgångsberättelse: Ett hotell i Jaipur använder TripAdvisor som grund för sin webbaserade marknadsföring

Framgångsberättelse: Ett hotell i Jaipur använder TripAdvisor som grund för sin webbaserade marknadsföring Ta reda på hur Royal Heritage Haveli lockar resenärer med sponsrade placeringar och konverterar dem med Företagsfördel. Royal Heritage Haveli är ett litet, familjeägt designhotell i Jaipur i Indien som har tilldelats utmärkelsen Travellers' Choice flera år. Se hur Shambhavi Singh, hotelldirektör på Haveli, använder TripAdvisor som en avgörande del i sin strategi för webbaserad marknadsföring. Utmaning: Maximera högsäsongen

Shambhavi strävar efter att få så många resenärer som möjligt att boka under högsäsongen. ”Vår högsäsong är kort, så det är viktigt att vi utnyttjar den till fullo. Det är svårt att fylla rum under lågsäsong, eftersom det är mycket varmt i Jaipur”, säger Shambhavi.

Många andra lokala boenden ägnar sig åt en liknande strategi. ”Det är svårt att stå ut bland konkurrenterna i Jaipur. Vi är ett litet företag som konkurrerar med välkända hotell om ett begränsat antal resenärer som besöker staden under högsäsongen. Så vi måste särskilja oss från verksamheter som liknar vår”, säger hon.

Lösning: Använda TripAdvisor för webbaserad marknadsföring ”För att möta den här utmaningen använde jag webbaserad marknadsföring för att locka och konvertera gästerna och göra dem nöjda och TripAdvisor är avgörande för min strategi”, säger Shambhavi. ”Webbaserad marknadsföring skapar medvetenhet bland resenärer, och det bygger pålitlighet och trovärdighet för Haveli”....

Så här lyckas ett nytt hotell i Lissabon på TripAdvisor

Så här lyckas ett nytt hotell i Lissabon på TripAdvisor Corpo Santo har byggt ett gott rykte online och har förstärkt sin framgång med TripAdvisor Företagsfördel och sponsrade placeringar. Corpo Santo Hotel är ett oberoende historiskt hotell som topprankats av resenärer i Lissabon efter att de öppnade 2017. Vi samtalade med hotellchef Pedro Pinto för att veta mer om hans strategier för att lyckas. Bygga ett starkt rykte online

Att bygga upp ett bra rykte online börjar med att erbjuda bra service. För att uppnå detta har Pinto investerat i personal och ständiga förbättringar: ”Vår strategi är att ge utmärkt service och glädja gästerna med nya saker. Bra personal är viktigt, så vi är noga med vem vi anlitar och kommunicerar regelbundet den feedback vi får”, säger Pinto.

Sedan uppmuntrar han gäster till att dela sina upplevelser med andra resenärer på TripAdvisor. ”Vi arbetar för att överträffa oss själva i stället för våra konkurrenter, och alltid med fokus på service och omdömen. Det handlar inte bara om att erbjuda en kvalitativ upplevelse, utan även om ett engagemang att använda TripAdvisor för att sprida budskapet om Corpo Santo”, säger han.

Genom ett engagemang till att bygga Corpo Santos rykte online med omdömen från gäster på TripAdvisor har Pinto lyckats locka gäster – och han fortsätter cykeln med nyskrivna omdömen. ”Vi uppmuntrar våra gäster till att skriva omdömen med Expresspost för omdömen”, säger Pinto. ”Gäster älskar vårt hotell, så de är angelägna om att dela med sig av sina upplevelser – för många är det till och med deras första omdöme. Personer som läser dessa omdömen ser fram emot att bo på vårt hotell och är sedan inspirerade till att skriva ett omdöme om oss efter deras vistelse.”

Pinto använder även svar från företaget för att göra ett bestående intryck på tidigare gäster och påverka potentiella gäster att välja hans hotell. ”Att samla in omdömen garanterar inte framgång. Vi svarar på omdömen, anpassar våra svar och tackar gästerna”, säger Pinto. ”Vi visar även hur vi inkluderar feedback för att förbättra oss. Till exempel har vi ersatt fönster som släpper in för mycket oljud och sedan kontaktat varje gäst som nämnt oljudet för att berätta om de nya förbättringarna vi gjort baserat på deras feedback.”

Gör mesta möjliga av din framgång med Företagsfördel och sponsrade placeringar

”I och med all vår aktivitet för rykteshantering har vi klättrat i popularitetsrankningen för Lissabon. Vi såg i våra analyser att 40 % av vår trafik kommer från TripAdvisor. Vi ville öka vår trafik och få fler gäster, så jag köpte Företagsfördel och sponsrade placeringar”, säger Pinto.

Att använda Företagsfördel och sponsrade placeringar tillsammans hjälper Pinto stärka Corpo Santos närvaro på TripAdvisor. Och resultaten är bättre än vad vi hoppades på. ”Det är som att vinna på lotto. Trafiken till vår webbplats har ökat med 500 % med båda produkterna. Sponsrade placeringar har ökat vår räckvidd – vi har fått ungefär 69 000 exponeringar på sex månader med annonserna och fått fler klick till vårt verksamhetsobjekt”, förklarar Pinto. ”Och tack vare Företagsfördel har våra direktbokningar ökat – och vi når en beläggningsgrad på 90 %.

...

Så här ökade en oberoende hotellkedja i Europa antalet direktbokningar med 150 %

Så här ökade en oberoende hotellkedja i Europa antalet direktbokningar med 150 % Central Hotel och Forum Hotel i Bulgarien styr mer trafik till deras webbplatser med TripAdvisors sponsrade placeringar. Bakgrund Travellers' Choice-vinnaren Central Hotel och Certificate of Excellence-innhevaren Forum Hotel är gemensamt ägda oberoende designhotell i Sofia, Bulgarien. Så här ökade hotellchefen Zhivko Zhelyazkov antalet direktbokningar på bägge verksamheter med TripAdvisors sponsrade placeringar. Utmaning Eftersom färre resenärer besöker Sofia under vintern är efterfrågan på Central Hotel och Forum Hotel mycket mindre. ”Januari och februari är svåra månader och vi är väldigt fokuserade på att få fler direktbokningar under den perioden”, säger Zhelyazkov. Lösning...

Läs mer om Företagsfördel