“Usel service”

lör 28/1
20:00
Rankad som nr 65 av 76 Restauranger i Taby
Omdömet skrevs 16 oktober 2022

Vi hade bokat bord på Beer Café-delen, men 20 min efter ankomst så hade vi fortfarande inte fått menyer så en i sällskapet gick och hämtade en servitör. Uttråkad och utan ett leende tog han vår beställning.

Maten sen: pizzan för 245 kr var till 40% bara kant utan fyllning. Ceasarsalladen hade ca 100 gram kyckling, det var ett skämt. Ingen frågade hur maten var, eller om vi ville beställa mer dryck när glasen var tomma. Undvik det här stället, det var länge sen som det fanns någon som helst standard.

Datum för besöket: oktober 2022
Tack 386camillaj

Omdömet skrevs 4 juni 2022 från mobil enhet

Vi hade bokat för att äta morsdag middag. Menyn var begränsad vilket vi inte fick information om vid bokning. Och det som fanns var tyvärr också dåligt. 2 i sällskapet kunde inte ens äta upp och en blev dålig direkt vid hemkomst. Responsen från restaurangen efteråt då brister påtalades var obefintlig. Kommer ej tillbaka.

Datum för besöket: maj 2022
Tack christer_jangel
Omdömet skrevs 19 april 2022

Har varit på The Public vid ett flertal tillfällen. Från en bra start när restaurangen öppnade har den nu kommit till den punkt där jag säger "undvik maten". Beställde en löjromspizza "extra välgräddad" och fick den precis tvärtom, botten uppenbart ogräddad i mitten helt igenom & mängden löjrom var minst sagt "löjeväckande". Tillhörande kycklingvingar var smaklösa med en obehaglig bismak. Helt ok service dock men rekommenderar dryck enbart.

Datum för besöket: april 2022
Tack martinlX706QU
Omdömet skrevs 21 november 2021

Tog en caprese till förätt. Den var helt alright men saknade basilika.
Sen blev det fisk till huvudrätt med tillhörande god alkoholfri fruktdrink (jag körde).
En pannacotta fick avsluta det hele.
Trevlig servitris.
3+ i betyg.

Datum för besöket: november 2021
Tack Seaside322718
Omdömet skrevs 2 oktober 2021 från mobil enhet

Ett sällskap på fyra personer och en utav oss fick sin rätt en halvtimme innan oss andra. Hon fick DILL på sin buffelmozzarela. En i sällskapet är vegan och fick ett tillbehör av ”grillade grönsaker” till huvudrätt. Hon efterfrågade specifikt efter ett protein men fick ris som protein till sin s.k.a rätt. Ingen sås alls, när hon påpekade det fick hon en salsa som smakade gammalt. Samma salsa som jag fick till min halloumi burgare. Till den fick jag även en guacamole som smakade som att den var från burk.
Servingspersonalen kunde inte svara på varför vi fick rätterna i olika ordning. Tog en aperol spritz efter middagen som inte gick och att dricka för den var så stark men som tur fick vi en riktigt bra servitris som räddade upp den. En ung tjej med mörkt hår, riktigt bra!

Datum för besöket: oktober 2021
Tack sagaeh

Resenärer som tittade på The Public Täby tittade också på

Taby, Stockholms län
Taby, Stockholms län

Besökt The Public Täby? Berätta vad du tyckte!

Intäkterna påverkar de upplevelser som visas på den här sidan, läs mer.