“Trevlig personal, smaklös mat”
Omdöme om The Public Täby

The Public Täby
Rankad som nr 15 av 62 Restauranger i Taby
Omdömet skrevs 30 mars 2018 från mobil enhet

Vi var där igår och åt. Min sambo åt Public burger & jag åt musslor. Tyvärr smakade inte någon av rätterna speciellt mycket och dessutom hade alla musslor "sand" i sig så det knastrade rejält mellan tänderna.
Gott vin dock men tyvärr lägger vi inte mer pengar där i framtiden.

1  Tack DansMalin

Omdömet skrevs 10 mars 2018 från mobil enhet

Gick hit för att äta middag med ett större sällskap. Allt fungerade utmärkt, maten var god, väldigt bra service och en mysig miljö. Definitivt ett ställe att återvända till.

Tack Anders L
Omdömet skrevs 2 mars 2018 från mobil enhet

Trevligt bemötande av hovmästare och snabb bordsplacering. Fick även snabb beställning. Drickan kom in efter en minut vilket var önskvärt... Däremot vart det snudd på en chock när maten kom efter ytterligare 2-3 minuter?! Inom 5 minuter från beställning. Man behövde inte vara ingengör för att räkna ut att köket står på värmning och sedan bara bärs ut. Resultatet vart näst intill kall mat och dålig smak. Servitrisen syntes inte till något mer sedan? Det hade inte jag heller velat om jag levererat den tallriken. Lyckades till slut haffa henne i farten och uppmärksamma betalning. Fick raskt notan och hon kom med en kort terminal och försvann sedan snabbt igen. Nästan som hon var rädd för klagomål. Nåväl slutförde jag min betalning i terminalen och väntade en stund. Efter ettag gav jag upp då ingen servitris dök upp. Tog kvittot och gick och fick syn på servitrisen som stod lutad mot väggen i gången påväg ut. Pinsamt! Äter nog på Sibylla nästa gång! Där får man iallafall bra service och varm mat.

1  Tack Paer87
Omdömet skrevs 18 februari 2018 från mobil enhet

Besökte The Public tillsammans med vänner, oplanerat. Enkel meny, de flesta gästerna verkar välja en av de Hamburger tallrikar som krogen erbjuder. Vi tog Biff Ryder och lammytterfilé. Potatisgratängen till filen var slut. Potatisen till Rydberg var sönderstekt. Vinlistan ganska tunn. Kostnad 4 varmrätter, 1 flaska Prosecco och 1 flaska rött/Trappich 2000:-. Ganska normal krognota men varken mat eller dryck kan sägas svara upp till priset.

Tack rogerevhammar
Omdömet skrevs 22 december 2017 från mobil enhet

Om du vill ha en en lite romantisk miljö fylld av tavlor i både golv och tak så är detta ett perfekt ställe. Lägg därtill en helt ok hamburgare och bra service så blir det en fyra.

Tack turbojanne

Resenärer som tittade på The Public Täby tittade också på

Kista, Stockholms län

Taby, Stockholms län

Besökt The Public Täby? Berätta vad du tyckte!