“Slut på ingredienser igen”

Vapiano Täby Centrum
Rankad som nr 61 av 70 Restauranger i Taby
Kök: Italienskt
Beskrivning: VAPIANO IS HOME OF FRESHNESS. Vapiano är ett internationellt koncept med ett unikt beställningssystem där gästerna styr besöket med ett kort. Med endast färska ingredienser lagas härlig italiensk pasta, pizza och sallad direkt vid beställning som görs vid köket och baren, betalning på vägen ut. KONCEPTET ÄR ENKELT. Ett centralt läge som innebär stor tillgänglighet med generösa öppettider. En avslappnad och kontinental atmosfär med stilren design och ljus inredningen. Färsk mat är i fokus. Du går givetvis ända fram till köket och gör din beställning direkt från kocken och tillsammans ser ni till att utforma maten efter dina önskemål. Vare sig det gäller den färska pastan, den stenugnsbakade pizzan, den krispiga insalatan eller den ljuva dolcin så är allt färskt och lagat från grunden i restaurangen av våra härliga Vapianisti, medarbetare med passion för Vapiano. Du sköter din nota själv med hjälp av gästkortet och betalar när du går. EN DEL SÄGER ATT VI ÄR BESATTA AV FÄRSKHET. Det är helt klart en underdrift. På Vapiano startar färskheten på nytt varje dag. Varje morgon klockan 7 börjar vi dagen med att plocka örter, ta emot leverans av frukt och grönt, skiva Grana Padano och dela upp kött i portioner – i stort sett allt som behövs i våra matlagningsstationer under en hel dag. Detta gör vi på varje Vapiano världen över. Till och med på ön Réunion. För att vi inte ska bli utan basilika och rosmarin på denna tropiska ö, har vi bett en bonde att odla dessa speciellt för oss och ständigt förse oss med färska leveranser. Det finns färsk pasta och det finns färsk hemgjord pasta. Du hittar bara färsk pasta där den görs färskt - det är ganska uppenbart, men också ganska tidskrävande. Men vi tycker att det är värt det så varje Vapiano har en stor glasad Manifattura, där du kan se våra Vapianisti göra färsk pasta i elva olika varianter. Det är kanske lite ovanligt men det är så vi gör det konsekvent. När det kommer till att vara konsekvent så gör vi inte bara våra egna såser till pizza, pasta och insalata utan vi använder också färska ingredienser. Även örterna till dessa plockas strax före de används i tillagningen. Vad vissa kan tycka är överdrivet är självklart på Vapiano. Vem kokar riktiga vaniljstänger eftersom pannacotta helt enkelt behöver denna naturliga arom - eller vem kokar och gör puré av jordgubbar för en dolci som äts upp på nolltid? Vi gör. Samtidigt som vi gör allt detta, hittar vi fortfarande tid för dina önskemål. Om du vill ha mer av vissa ingredienser i din insalata, pasta eller på din pizza, ger vi dig dem. Och om du vill ge din maträtt en än mer personlig touch, finns det på samtliga bord salt, peppar, örter du kan plocka själv, balsamvinäger och olivolja eller - för en riktig kick - sträck dig efter chilioljan.
Omdömet skrevs 2 februari 2020

Slut på råvaror en lördag eftermiddag, tyder på dålig koll. Det kommer många kunder på helgen.Kunde inte beställa det jag tänkt mig.

Datum för besöket: februari 2020
Tack Else-May W

Omdömet skrevs 27 december 2019

De har i 2/3 fall slut på råvarorna så tro inte att det som finns på menyn går att beställa. Idag till exempel fanns det ingen Burrata, ingen fetaost och när hon väl nästan var klar med skaldjursrisotton så säger hon att det är slut på räkor. Tyvärr inte första gången detta händer. När jag frågar henne som tillagar pasta hur det kommer sig att det är slut på allt så svarar hon ”för att det är en dålig restaurang”. Håller helt med!

Datum för besöket: december 2019
Tack torsten1234567890
Omdömet skrevs 26 oktober 2019

Trots låga förväntningar lyckas jag alltid bli besviken här. Alldeles för dyrt för den nivå av service, kvalitet etc. som de håller här.

Datum för besöket: oktober 2019
Tack Whenbestisntenough
Omdömet skrevs 24 oktober 2019

Har nu besökt denna anläggning säkert 10-15ggr och jag undrar egentligen varför. Nästan varje gång är ingredienser slut så man får sällan det man vill ha. Beställde en pizza nu och då fanns självklart inte ingredienserna och när jag påpekade det sa kocken ”ja, det är ett stort problem vi har”!

Det värsta av allt är att om man beställer barnpasta så tar de hälften av plastan ur en normal stl och slänger resten! Snacka om att kasta mat. SKÄMS

Datum för besöket: oktober 2019
1  Tack Fredrik B
Omdömet skrevs 28 september 2019 från mobil enhet

Sinnesjukt vad Vapiano har sänkt allt vad service oc kvalitet heter. Slut på råvaror, trötta sallader alltid slut på glutenfri pizza. Å dessutom betala extra för glutenfria alternativ.
Näe, hit går vi aldrig igen.

Datum för besöket: september 2019
Tack 992eriks

Resenärer som tittade på Vapiano Täby Centrum tittade också på

Taby, Stockholms län
Taby, Stockholms län

Besökt Vapiano Täby Centrum? Berätta vad du tyckte!