Vi ser att du använder en webbläsare som vi inte stöder. Webbplatsen kanske därför inte visas som den ska.Vi stöder följande webbläsare:
Windows: Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome. Mac: Safari.

“Prisvärt ”Kökets tips””

Sea Front Grand Hotel Saltsjöbaden
Rankad som nr 7 av 16 Restauranger i Saltsjobaden
Prisklass: 20 kr - 250 kr
Beskrivning: Restaurang och Bar Sea Front är beläget på Grand Hotel Saltsjöbaden. Här serveras kvällens tips samt á la Carte. Njut av mat och dryck på den sköna utomhusterrassen eller ta en drink i baren. Allt med en underbar havsutsikt! Restaurangen erbjuder även bord och loungemöbler inomhus. Restaurangen erbjuder ett klassiskt kök i modern tappning med råvaror från svenska sjöar, skogar och gårdar. Både stora och små rätter finns på menyn.
Restauranginformation
Omdömet skrevs 14 juni 2018 från mobil enhet

Bodde på hotellet och provade på Sea Front för en middag tillsammans med några kollegor. Vi kom vid lite olika tidpunkter och det var helt ok. När vi beställt mat och dryck fick vi in lite bröd tillsamman med ölen vi beställt. Till varmrätt valde jag ”Kökets tips” som i dag var torsk med champinjoner, räkor och smörslungad potatis, som visade sig vara ett mycket prisvärt alternativ. Och till slut, ett fantastiskt läge och utsikt, särskilt för en seglare som jag.

Datum för besöket: juni 2018
Tack jtal62
Det här är ett subjektivt omdöme av en Tripadvisor-medlem och inte av Tripadvisor LLC. Tripadvisor kontrollerar omdömen.
Fredrik M, Food & Beverage Manager på Sea Front Grand Hotel Saltsjöbaden, svarade på det här omdömetSvarade 17 januari 2019

Tack för ett fint omdöme, jag skall sprida era fina ord om oss till mina kollegor. varmt välkomna tillbaka till oss snart igen /Fredrik Malmstedt Food & Beverage Manager Grand Hotel Saltsjöbaden

Rapportera svaret som olämpligt
Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC.
Omdömen (33)
Medlemsbetyg
Resenärstyp
Tid på året
Språk
  • Fler språk

1317 av 33 omdömen

Omdömet skrevs 14 juni 2018

Vi ville äta brunch/lunch i restaurangen kl 12 och då hade de en meny som bestod av bl a räksallad, ceasarsallad etc. Fick besked om att dessa är väldigt små och att man måste beställa 3-4 st av dessa om man är "lunchhungrig" .. De kostade ca 90 kr styck så att beställa 4 st Ceasarsallad om man vill ha det till lunch blir en EXTREMT dyr Ceasarsallad ..... För övrigt borde folk som jobbar i servicebranscen vara just serviceinriktade. Om de hatar sitt jobb är det väldigt uppenbart och ger inte ett trevligt intryck av restaurangen i helhet.

Datum för besöket: juni 2018
Tack balla_malla17
Omdömet skrevs 18 maj 2018

Vi var ett litet sällskap som var här en vardagskväll. Räksmörgåsen var överraskande stor och får bra betyg. Snålades inte på räkor, prisvärd.
Säsongsmenyn för 595kr, där förrätten vit sparris, forellrom, smör, svensk chark (även om charken saknades), var en vacker och supergod rätt. Högsta poäng!
Varmrätten, grisrygg med kålrabbi, buljong osv var vacker som en tavla, riktigt snyggt upplagd, mkt örter och pynt, fin mild smak, men tyvärr var det lite för mild smak med tanke på det väldigt torra köttet. Hade önskat att det smakade lite mer likt som det såg ut. Och torrt kött är inte så kul, även om rätten i övrigt, var rolig och kreativ.
Efterrätten, med rabarber och glass, var också snyggt upplagd och god, inte så söt, vilket var positivt. Men, i denna menyn vann sparrisen överlägset.
Dricka- finns både roliga ölsorter och bra alkoholfria alternativ. Bra vänlig personal. Trevlig lättsam stämning, blandat folk, gamla som unga, med och utan barn och ingen var för uppklädd, så en restaurang som passar alla.

Datum för besöket: maj 2018
    • Standard
    • Service
    • Mat
Tack Nackabor

Tack för ett fint omdöme, jag skall sprida era fina ord om oss till mina kollegor. Jag ber om ursäkt att vi inte lyckades med köttet denna kväll. Varmt välkomna tillbaka till oss snart igen /Fredrik Malmstedt Food & Beverage Manager Grand Hotel Saltsjöbaden

Omdömet skrevs 5 april 2018

Vi åt deras trerättersmeny med tillhörande vinpaket, rekommenderas varmt! Kunnig personal som presenterade både mat och vin!

Datum för besöket: april 2018
Tack TomasH110
Omdömet skrevs 28 januari 2018 från mobil enhet

Goda drinkar som var ”välgjorda”. Trevlig personal, fin miljö och snygg inredning. Vi åt inget men fanns säkerligen god mat. Lyxig känsla!

Datum för besöket: januari 2018
Tack G4295HIsofial
Fredrik M, Chef på Sea Front Grand Hotel Saltsjöbaden, svarade på det här omdömetSvarade 29 mars 2018

Hej Sofia,

Tack för fina ord, hjärtligt välkomna tillbaka till oss.

Fredrik Malmstedt
Food & Beverage Manager

Resenärer som tittade på Sea Front Grand Hotel Saltsjöbaden tittade också på

Gustavsberg, Stockholms län

Besökt Sea Front Grand Hotel Saltsjöbaden? Berätta vad du tyckte!

Skriv ett omdöme Lägg till bilder

Ägare: Vad är din syn på saken?

Äger eller förvaltar du den här verksamheten? Registrera dig som ägare utan kostnad för att svara på omdömen, uppdatera din profil och mycket mer.

Registrera dig som ägare av ditt objekt
Intäkterna påverkar de upplevelser som visas på den här sidan, läs mer.