Lås de lägsta priserna från de här webbplatserna
eDreams
Travelocity
Omdömet skrevs 10 augusti 2021

Det var mitt andra besök på Grand hotell Saltsjöbaden & tyvärr lämnar jag även denna gång besviken. Tråkig och riktigt sliten miljö dock ofattbart vackra omgivningar för min del väger det dock inte upp. På rummet var möbler och inventarier trasiga även en trasig elkontakt (reste med barn så livsfarligt), satt ett gammalt plåster på väggen och överlag dåligt städat. Mycket bra service i restaurangen men på hotellet är dom ointresserade, noll glädje eller entusiasm.

Datum för vistelsen: augusti 2021
1  Tack Andrea B
Jyrki Sahamies, Gästservice/reception på Grand Hotel Saltsjöbaden, svarade på det här omdömetSvarade för 3 veckor sedan

Tack för att du valde oss Andrea B och för återkopplingen. Hotellet är lite äldre och har vissa skavanker, men vi jobbar kontinuerligt för att uppdatera produkten och höja standarden. Dock tar detta lite tid. Vi hoppas få välkomna illbaka dig i framtiden och att du då skall få njuta av en uppfräschad produkt.

Omdömet skrevs 8 augusti 2021

Bokade ett spa-paket för 3600 kronor. Betalade extra för ett rum med havsutsikt. Rummet var väldigt litet med ett litet fönster som inte gick att öppna helt vilket enligt mig gjorde havsutsikten meningslös. Förväntade mig en balkong så man kunde njuta av utsikten. Rummet hade förövrigt ingen luftkonditionering och blev väldigt varmt under kvällen så jag fick öppna fönstret vilket ledde till att rummet var iskallt på morgonen. Sängarna var hårda och jag hade ont i ryggen dagen därpå.

Middagen hade en säsongsmeny vilket betydde att man inte fick välja mat själv. Maten i sig var inget speciellt. Körsbärstomater och mozarella till förrätt, kalv (som smakade fläskkottlett) till huvudrätt och glass sandwich till efterrätt.

Spa - delen bestod av en simbassäng (som var rätt kall för ett spa), en ljummen bubbelpool och en ångbastu. Vi skulle beställa fruktdrinkar i baren som låg bredvid. Bartendern hänvisade oss till restaurangen ovanför. Iklädd badrockar begav jag och min sambo oss till restaurangen där personalen påpekade att vi inte fick vistas där iklädda badrockar.

Det största problemet med denna vistelse var priset. När jag betalar nästan 4000 kronor för en hotellvistelse förväntar jag mig mycket vilket fungerat bra på andra spa hotell jag besökt. Detta var en vistelse jag kunnat tänka mig att betala halva priset för.

Datum för vistelsen: augusti 2021
1  Tack PEAJ8990

Tack för att du valde oss PEAJ8990 och för att du tog dig tiden att återkoppla om vistelsen. Beklagar verkligen att den inte motsvarade dina förväntningar eller levde upp till den standarden vi är kända för. Vi kommer självklart se över dessa brister oh åtgärda dem så vi blir bättre för framtiden. Vi hoppas få välkomna dig i framtiden och att du då ser en stor skillnad.

Omdömet skrevs 3 augusti 2021 från mobil enhet

Hotellbyggnaden är superfin och läget helt underbart. Men...väldigt tråkigt och förvånande att se hur sliten och nedgången de låtit denna anrika byggnad bli. Rummen är enkla, daterade och inte alls av förväntad klass. Åt en 3-rättersmiddag som inte höll måttet. Varmrätten var direkt dålig. Frukosten var däremot riktigt bra. Skulle gärna återkomma när hotellet återfått sin forna glans.

1  Tack moa1891
Jyrki Sahamies, Gästservice/reception på Grand Hotel Saltsjöbaden, svarade på det här omdömetSvarade 6 augusti 2021

Tack för att ni valde oss och för återkopplingen. Vi uppskattar verkligen att ni tog er tid. Planer på att uppdatera hotellet till dess forna glans r i fullrulle, så vi hoppas få se er i framtiden och att ni då skall få njuta av förvandlingen.

Omdömet skrevs 31 juli 2021 från mobil enhet

Härlig miljö och pampigt ställe fast provocerande slitet här och där. Spa fräscht men rudimentärt. Bra frukost och middag. Vänlig men oprofessionell personal. Vissa pratade bara engelska. Ganska kass städning, gammalt fruktfat lämnades orört i tre dagar… Plus för fri parkering. Hyrde cyklar, handbromsen sög på båda. Dåligt med tanke på hur backiga omgivningarna är. Trots junior suite måste man gå ned till bagagerummet för att stryka och liten motell-TV alldeles för långt från sängen. Dålig hotellinfo på rummet, inte ens märkning på telefonen för reception etc. Generöst i vissa delar, patetiskt småaktigt i andra.
Överprisad låtsaslyx är lämplig sammanfattning. Kommer nog inte att återvända.

2  Tack Flowerbranch
Jyrki Sahamies, Gästservice/reception på Grand Hotel Saltsjöbaden, svarade på det här omdömetSvarade 2 augusti 2021

Tack för att du valde bo hos oss och för återkopplingen. Vi uppskattar detta då det ger oss en chans att förbättra oss för framtiden. Vi kommer givetvis se över alla dessa punkter du noterat, så de inte kommer upprepas igen. Vi har glädjen i att jobba i en internationell bransch, där många kommer från andra länder och pratar engelska under den första tiden då de jobbar på sin svenska. I övrigt jobbar vi kontinuerligt med att uppdatera produkten, så den skall vara fräsch, dock tar detta lite tid. Jag hoppas vi kommer få välkomna dig igen i framtiden och att du då kommer få se en förändring.

Omdömet skrevs 27 juli 2021

Renovera! Kunde inte ens spola ner mitt bajs i toan! Mögel i badrum. Fel på bokningen. Inget att göra för barn. Trist mat. Min fru blev uppskickad från spa för någon sade att det inte ingick i bokningen. Det ingick visst i bokningen men när jag hade löst det i repan var det för sent. Ingen svarade i telefon på hela vistelsen. Vattnet rann inte av i badrummet någonstans. Dammigt och unken standard.

1  Tack calle477
Jyrki Sahamies, Gästservice/reception på Grand Hotel Saltsjöbaden, svarade på det här omdömetSvarade 29 juli 2021

Tack för att du valde oss och för återkopplingen. Vad trist att höra att vi inte motsvarade era förväntningar, vilket vi ber så mycket om ursäkt för. Vi kommer absolut se över allt i rummet, som ni nämner här och se till så att det fungerar.
Barnen hos oss kan besöka spa under vissa tider, hänga i Knuts vardagsrum, eller spela olika spel utomhus i vår trädgård eller varför inte besöka andra aktiviteter i Saltsjöbaden. Info om detta finns på vår hemsida. Spa ingår inte vid bokning av bara rum och frukost, man är välkommen att lägga till det mot en extra kostnad. Vi jobbar på och svarar på alla samtal, dock kan det bli lite vänt vid vissa tider då många ringer samtidigt.
Jag hoppas ni njöt av lunchen vi bjöd på samt rabatten på rummet då ni framförde er återkoppling vid utcheckning. Vi håller på och uppdaterar produkten löpande, tar lite tid, men vi hoppas få välkomna er i framtiden då allt är klart!