Omdömet skrevs 26 januari 2020 från mobil enhet

Grand hotell i Saltsjöbaden är ett av de mest legendariska hotellen i Sverige, och byggnaden är väldigt pampig på såväl ut- som insidan.
Rummet var inte särskilt stort men mysigt, och sängen var föredömligt skön. Sjöutsikten ger ytterligare ett plus. Dock var minibaren borttagen vilket var ett minus. När vi var i kontakt med dem innan sa de att vi kunde boka in oss på spa när vi kom men se det var fullt! Ännu ett minus. Hade vi vetat det hade vi bokat spa innan. Det sista minuset är att ingen berättade att man var tvungen att boka bord på hotellets franska restaurang. Vi hade sett fram mot köttbullar för 190 kronor men tyvärr fanns inga bord.
Hotellbaren var mysig men räkna med att det kostar. Får ni inte plats i matsalen kan vi rekommendera Saltis Kök & Bar trehundra meter bort. Bra mat till halva hotellpriset.
Grand hotell är flådigt och dyrt, och som sagt mycket yta.

Tack 607patrikb
Omdömet skrevs 25 januari 2020 från mobil enhet

Bokade Övernattnings paket med 3 rätters middag inkl ett glas champagne samt frukostbuffé och tillgång till spa/pool.

Trevlig och snabb incheckning. Fräscht rum med troligtvis hotellets sämsta utsikt (bottenplan mot parkering/byggarbetsplats område) trevligt med badrock & tofflor som väntade på rummet bara att slinka ner till poolen/baren och hänga innan middagen.
Fin pool avdelning (ingen jättepool men man kunde simma)
Middagen tog över 3 timmar, väldigt lång väntetid trots en fast ”säsongsmeny ” snäll men förvirrad personal, fanns inte vin nr 1 jag ville ha på glas ej heller nr 2 men blev kompenserad med ett dyrare vin till det billigare priset så d var ok. Många andra gäster kommenterade väntetid som var lång.....mellan förätt & varmrätt ca 35-40 min desserten ännu längre, dessutom blev den fel levererad till grannens bord och stående där tills felet upptäcktes efter 5-6 minuter då plockas tallrikarna från deras bord och hamnar på vårt.... särskilt en servis var mycket förvirrade och vi höll på å få betala 160 euro istället för 160 kronor för det vi drack. Nästan Fawlty towers på den serveringen ;)
Dock var maten väldigt god, sängar väldigt bekväma och frukostbuffén med härlig utsikt får 5 +
Kan tänka mig att återkomma under sommartid, det är överlag ett trevligt ställe!

Tack jenlee_33
Omdömet skrevs 19 januari 2020 från mobil enhet

Hade en trevlig vistelse! Framförallt pga. En kvinnlig receptionist (namn Jureka) som hjälpte oss när vi gjort en felbokning. Vi fick en uppgradering av rummet och hon bytte till ett annat weekendpaket som var bättre men billigare. Så vi fick mycket för liten kostnad. Super service!!
Läget är väldigt fint vid vattnet men man märker att hotellet är slitet.
Massage i SPA var skön. Jacuzzin var inte så varm. Ångbastun var skön men liten.
Baren/salen utanför SPAet var ganska omysigt/slitet.
Maten fick vi vänta på dels i kö in till restaurangen och sen glömde de servera oss huvudrätten. Men mat och vin var väldigt gott och restaurangen fin.
Rummen saknar en del finesser tex minibar och info/servicelapp. Dock fick vi ett fint och väldigt stort rum. Sängarna var sköna och det var bra städat.
Solen lös in på morgonen och frukosten var god så vi var utvilade mätta och glada när vi lämnade hotellet!

1  Tack 108ulrikag
Omdömet skrevs 16 januari 2020

Mycket fint och pampig hotel men som är i behov av lite renovering. Men det är helt ok, förutom att det är mycket kallt på hotellet, vill man sitta o mysa i allmänna platser måste man klä sig med varmt.
Vi beställde 3 rätters som var helt fantastisk. Likaså frukosten.
Personalen var mycket trevliga och tillmötesgående.
Kommer gärna tillbaka

Tack ElisabethC1410
Omdömet skrevs 28 december 2019 från mobil enhet

Helt fantastiskt område och mycket bra hotell!
Receptionisten bytte vårt rum så vi skulle ha en balkong mot havet vilket var helt ”woow”!
Rummet hade allt man kunde behöva.
Frukosten som var inkluderat var mycket mer än bra!
Vi åt även middag på hotellet i franska matsalen! Kunde ha varit bättre MEN det var julbord samtidigt så vi har inget att klaga på förutom att det var lite dyrt för det man fick...
Franska matsalen var såå fint!
Man kunde ta promenader runt vattnet och en ö!!
Spa avdelningen var också väldigt bra! Poolen var stor och det fanns en jacuzzi man kunde använda!
Jätte nöjd!
Kan inte säga så mycket negativt om hotellet.

Datum för vistelsen: december 2019
Tack suulenuur