Villa Augusto(Konakli)
Kostnadsfri avbokning till den 25/07
Anitas Hotel(Konakli)(Mycket prisvärt!)
Kostnadsfri avbokning till den 26/07
Boka nu, betala på plats
  • Pool
Kostnadsfri avbokning till den 26/07
  • Frukost ingår
Konakli Nergis Hotel(Konakli)(Mycket prisvärt!)
  • Frukost ingår
smartline Numa Konaktepe Hotel(Konakli)(Mycket prisvärt!)
  • Pool
  • Restaurang
Omdömet skrevs 29 juli 2015

Vi tröttnade på den dåliga svenska sommaren och ville snabbt iväg till solen. Det mesta var fullbokat men vi hittade en resa till Eftalia Resort. Det är mest Holländrare och Ryssar på hotellet. Det gjorde att våra två barn på 9 och 12 år hade lite jobbigt att hitta kompisar. Vi valde en två rumslägenhet som var mycket enkelt möblerad men ok i storlek. Plus var att det fanns AC i båda rummet något som enligt resebolaget endast skulle finnas i sovrummet. Lägenheten funkade helt okej för oss och vi hade trevlig utsikt från ballkongen. Det som vi inte gillade var att det var så mycket folk på hotellet. Svårt att hitta en sittplats...allt var upptaget. För att få en solstol var man tvungen att gå upp kl. 07.00 för att markera sin plats. Endast två fläktar i den stora restaurangen och oftast satt man långt från dessa vilket gjorde att svetten rann om en när man åt. Mycket mat på buffén men det mesta var halvfabrikat som man stekte. Det var inte någon större variation på maten under hela veckan. Personalen var trevlig och väldigt mycket finns på hotellområdet, frisör,tatuerare, fotograf, flera butiker, mm.
Bäst på hela resan var deras Hamam (Turkiskt bad) som hela familjen testade. Min sambo och jag bokade sedan till fler besök för massage som var helt underbar. Att bara resa sig från solbädden och gå ner i lugnet på Hamamen var perfekt. Hotellet har egen strand med gratis solstolar och restaurang på stranden. Det blir snabbt djupt vid stranden så småbarnfamiljer passar den sämre för. En helt okej vecka, om jag åkte tillbaka så är det för deras utmärkta massörer på Hamamen.

• Bodde här: juni 2015, reste med familjen
Tack Anna E
Omdömet skrevs 17 oktober 2014

Ett trevligt medelklasshotell med ett bra läge intill stranden. God och varierad mat, både till lunch och till middag. Väldigt lyhört i rummen, så tag med öronproppar! Mycket mediokert utbud av alkoholhaltiga drycker ingick i all inclusive, det närmaste man kom en drink var vodka och cola. Ville man ha något annat så kostade det extra förutom raki, öl, vin och turkisk whisky (som inte smakar bra).

• Bodde här: oktober 2014, reste som ett par
Tack peterfiskare
Omdömet skrevs 8 oktober 2014

Det lönar sig inte att ha för höga förväntningar på ett hotell som klassas med 3-4 stjärnor. Detta hotell består av två olika byggnader. En äldre och en nyare byggnad. Då man bokar ett rum, så måste man ta i beaktande, först och främst vad man betalt för. Ett rum för två. Ett familjerum, eller nånting annat. Det finns valmöjlighet att betala för det man tycker sig vilja lägga ut på boendet. Nåja, vi hade bokat ett två personers rum och All Inclucive. Vi fick en familjetvåa med två sängar i sovrummet och två bäddsoffor i "stora rummet". Inget att klaga på. Rummen låg i gamla delen av hotellet och "bäst föredatum" var nog passerat för länge sedan. Det man bäst kommer ihåg från en resa så är ju vilken mat man fick och var man åt den. Som sagt, det var första gången vi hade bokat All Inkl. och med stor säkerhet kommer vi att göra det på nytt nångång. Restaurangens matutbud var faktiskt superb. Det fanns olika rätter i överflöd. Varmrätterna fanns ett tjugotal, med både fisk och kött. Grönnsaker och frukt trettio sorter. Efterrätt och småkakor med små/stora kakor ett fyrtiotal. Servicen sköttes alldeles perfekt. Man han knappt tömma fatet innan servitören som tydligen såg allt med ögon som verkade sitta runt hela huvudet. Perfekt service. Varje kväll var det program på scenen. Det är ju klart att någon Hollywoodkvalitè var det inte. Kom ihåg en sak. Ni kommer att få den betjäning ni förtjänar, säger en som besökt 27 länder och 372 städer.

Tips för att välja rum: Tror inte att önskemålen beaktas.
  • Bodde här: september 2014, reste som ett par
1  Tack LaFarola
Omdömet skrevs 1 september 2014

Ett hotell där det knappt gick att prata med varandra i matsalen. Maten var otroligt god, vällagad och fräsch . Wifin kass och knappt befintlig.Personalen kunde otroligt lite engelska när vi var där och det krånglades med rummen.

• Bodde här: maj 2014
Tack Maria F
Omdömet skrevs 27 september 2013 från mobil enhet

Ett underbart hotell med trevlig personal, service, mat, ja allt fanns där till och med en tatuerare.
Gång avstånd till det fantastiska havet. Bra shopping just utanför hotellet, var även på marknaden dom har varje onsdag och där fanns det minnsan grejor.
Taxi var billigt och bra.
Helt klart ett ställe jag vill tillbaka till så svart det bara går.

• Bodde här: augusti 2013
1  Tack Cecilia R