“Under förväntan”
Omdöme om Ransvik Havsveranda

Ransvik Havsveranda
Rankad som nr 2 av 13 Restauranger i Mölle
Beskrivning: Vi älskar att arbeta med bra, ren och rättvis mat! Vi erbjuder både à la carte-meny och hemlagade kakor, eller "svenskt fika" som det kallas! Naturligtvis hittar ni också glass och mycket fina drycker i form av vår egen Kombucha, lemonader, kaffe och öl, vin och naturligtvis - väldigt kallt mousserande vin. Vi lagar och bakar allt själva från grunden och våra råvaror är ekologiska eller producerat av regionens begåvade bönder, det är vår passion! Så varmt välkomna och vi hoppas att ni kommer att uppleva lugnet av naturen, njuta av god mat och dryck med gott samvete och förtrollas av denna otroliga utsikt över havet! Och glöm inte dina randiga badkläder - det är en underbar plats för en simtur ihop! ;-) Följ oss på Facebook eller Instagram (@ransvikhavsveranda) och se vad som händer här och vilka speciella evenemang vi hittar på. Om du letar efter en plats för en privat fest eller event så öppnar vi såklart upp för er även andra dagar och kvällar utöver våra ordinarie öppettider.
Omdömet skrevs 5 augusti 2021 från mobil enhet

- Väldigt lång väntetid

- Dåligt bemötande av kassapersonalen vilket påverkade hela restaurangbesöket

- Fruktansvärt äckligt bubbelvatten och konstiga/icke-smakfulla alternativ till läsk

- Dyrt (vi lade lika mycket på en lunch här som föregående dags middag..)

- Dåligt vegetariskt utbud (mkt av menyn upplevs somrig/lätt medan de enda växtbaserade är en gryta eller en tung pasta. konstiga val som upplevs slumpmässiga och ogenomtänkta)

+ God mat
+ Ligger vackert och nära det otroligt vackra vattnet

Datum för besöket: augusti 2021
Tack Othiliaholm56

Omdömet skrevs 18 juli 2021 från mobil enhet

Det finns rätt gott om exempel på restauranger i riktigt bra lägen som räknar med att läget säljer såpass bra att man inte behöver anstränga sig vare sig med service eller mat. Ransviks Havsveranda är ett lysande undantag som visar att man visst kan ge sina gäster en upplevelse på alla plan. Det var smockfullt när vi var där och ändå flyter det på fantastisk bra. Ett smart system för att beställa hjälper till. Riktigt bra och prisvärd mat i stadiga portioner. Imponerande.

Tack JonasS940
Omdömet skrevs 10 juli 2021 från mobil enhet

Wow! Har du inte varit här så åk hit! Stället är magiskt, personalen supertrevlig och maten mycket god! Naturen som omsluter den gamla villan är som en grönskande djungel och utsikten över havet och badplatsen är underhållande och vacker. På ngt vis känns det som att man lämnat Sverige och sitter nere på ett läckert ställe någonstans i södra Europa.

Tack annapC2114GD
Omdömet skrevs 4 juli 2021 från mobil enhet

Fick tips av några grannar om detta ställe. En riktig pärla vid havskanten. Trots mycket folk fick vi snabbt bord. Smidig beställning av mat och dryck, man skriver bordsnr och det du vill beställa, går till kassan och betalar. Maten kommer till bordet, det gick snabbt och det var både mycket och mycket gott. Vi åt dubbelrökt lax med öl till. Rekommenderas starkt.

Tack peterr5454
Omdömet skrevs 26 juni 2021 från mobil enhet

Fantastisk utsikt, synd att hovmästaren med hästsvans var så otrevlig att vi tappa aptiten och struntade i att äta därför kan vi inte bedöma maten tyvärr.

Datum för besöket: maj 2021
Tack NohLeh

Resenärer som tittade på Ransvik Havsveranda tittade också på

Besökt Ransvik Havsveranda? Berätta vad du tyckte!