“En gömd pärla som är ett måste”
Omdöme om Ransvik Havsveranda

Ransvik Havsveranda
Rankad som nr 2 av 13 Restauranger i Mölle
Beskrivning: Vi älskar att arbeta med bra, ren och rättvis mat! Vi erbjuder både à la carte-meny och hemlagade kakor, eller "svenskt fika" som det kallas! Naturligtvis hittar ni också glass och mycket fina drycker i form av vår egen Kombucha, lemonader, kaffe och öl, vin och naturligtvis - väldigt kallt mousserande vin. Vi lagar och bakar allt själva från grunden och våra råvaror är ekologiska eller producerat av regionens begåvade bönder, det är vår passion! Så varmt välkomna och vi hoppas att ni kommer att uppleva lugnet av naturen, njuta av god mat och dryck med gott samvete och förtrollas av denna otroliga utsikt över havet! Och glöm inte dina randiga badkläder - det är en underbar plats för en simtur ihop! ;-) Följ oss på Facebook eller Instagram (@ransvikhavsveranda) och se vad som händer här och vilka speciella evenemang vi hittar på. Om du letar efter en plats för en privat fest eller event så öppnar vi såklart upp för er även andra dagar och kvällar utöver våra ordinarie öppettider.
Omdömet skrevs 23 juli 2020 från mobil enhet

Utsikten slår allt. Stämningen med härlig lugn musik och mycket trevlig personal. Covid anpassat som verkligen passade mina höga krav med avstånd och sättet att beställa.
Det finns något för alla på menyn och man kan börja eller avsluta med ett dopp från bryggan.
Stämningsfullt när personalen gissar vår vackra svenska flagg och därefter bjuder in gästerna till bords.
Begränsade öppettider 12:00-17:00.

Toalettenbesökaren innan oss sanerade dessvärre inte, vilket gjorde att vi fick hålla.

En sann pärla

2  Tack leezanflizan
Camper08098589837, Ägare på Ransvik Havsveranda, svarade på det här omdömetSvarade 24 juli 2020

Vad roligt att höra att ni uppskattade ert besök hos oss! Välkomna åter, Andy&Matti

Omdömet skrevs 22 juli 2020 från mobil enhet

Fantastisk upplevelse! Läget är drömmigt! Maten (croissant med räkröra) och fikat (chokladkaka och mandelcroissant) var allt supergott 5/5. Det enda som kan förbättras var drinken (aperol spritz) som inte smakade som den ska. Helheten var top-notch! Räkna med kö en solig dag...men de e de värt!

Tack jannice14
Omdömet skrevs 19 juli 2020

Detta mysiga ställe ligger perfekt till precis vid stenstranden och har en fantastiskt utsikt. Mycket gott hembakat fika. Bra anpassat nu i coronatider med bordsplacering och koll på antal besökare inne vid beställning. Allt gick mycket smidigt.

Tack Teslo78
Omdömet skrevs 16 juli 2020

Ett smultronställe som jag varmt rekommenderar både dog och kvällstid. Fantastisk miljö, personalen mycket trevlig och hjälpsam. Vi kommer tillbaka!

Tack AJMVXO
Omdömet skrevs 13 juli 2020

Ett väldigt mysigt ställe! Man kan verkligen sitta och njuta.
Maten var en stor besvikelse, beställde in en pasta. En totalt överkokt pasta med en tomatsås likt en tomatpure. Sura oliver som gav en riktig bismak.
kommer inte åka dit igen för att äta. 185 kr för en pasta som var ouppätlig.

Bra coronastrategi.
Mycket turiseter.

Datum för besöket: juni 2020
Tack Mjolf

Resenärer som tittade på Ransvik Havsveranda tittade också på

Besökt Ransvik Havsveranda? Berätta vad du tyckte!