Höjdpunkter från omdömen
Mysigt fik med goda räkmackor.

Mysigt fik med goda räkmackor Rofyllt att sitta vid kanalkanten och fika. Finns mycket historia ... läs mer

Omdömet skrevs 30 juni 2021

larso210
Karlstad, Sverige
Läs alla 13 omdömen

Omdömet skrevs 30 juni 2021 från mobil enhet

Mysigt fik med goda räkmackor
Rofyllt att sitta vid kanalkanten och fika.
Finns mycket historia att läsa om i dessa gamla bruksmiljöer.
Om man har husbil finns det ställplatser med el.

Datum för upplevelsen: juni 2021
Tack 340magnusa
Omdömet skrevs 3 augusti 2020

En dold pärla i det Värmländska landskapet. Ett väldigt trevligt ställe att besöka för att inta lunch (sallader och smörgåsar) eller fika. En fin omgivning att ta en promenad i. Allt fantastiskt välskött.

Parkeringen var helt full, även om det inte alls kändes som många besökare.

Datum för upplevelsen: augusti 2020
Tack larso210
Omdömet skrevs 27 juli 2020 från mobil enhet

Mysigt, lugnt och fint. Vi stannade till här en tidig morgon och åt frukost, cafét var tyvärr inte öppet men det gjorde ingenting då det var så fina omgivningar ändå. Vi stannade även på Bjurbäckens bruk som låg precis i början av vägen där man svängde av, väldigt vackert!

Datum för upplevelsen: juli 2020
Tack malinlinkoping
Omdömet skrevs 16 juli 2020 från mobil enhet

Fantastisk pärla en bit från allfartsvägarna. 3 stega sluss på 11 m fallhöjd otroligt vackert och välskött.
Finns cafe och ställplats för 8 bilar toa tömning ochdricksvatten.
Bilparkering, grillplats vandringsleder.
Bör besökas.

Datum för upplevelsen: juli 2020
Tack billycbxsix
Omdömet skrevs 23 juni 2019 från mobil enhet

Tänk vad man kan hitta om man inte kör vanliga och stora vägar.
Mycket fint och gammalt ställe. Otrolig harmoni, vacker natur och är i drift. På sommaren kan man till och med få åka med när det slussas.
Sen finns en mycket trevligt café där och så sitter man ute och tittar på vyn, kanalen, träden och njuter.

Datum för upplevelsen: juni 2019
Tack 225ingerh