“Hur svårt kan det vara?”
Omdöme om Old Homestead

Old Homestead
Rankad som nr 2 av 2 Restauranger i Jukkasjarvi
Kök: Svenskt
Middagsalternativ: Bokningar
Middagsalternativ: Bokningar
Omdömet skrevs 31 mars 2018

En fantastisk byggnad i riktigt gammal stil nere vid älven, riktigt trevlig lokal. Personalen verkade dock vilja vara på annan ort eller på något annat ställe, inte speciellt engagerade eller trevliga. Vi var ett sällskap som tog del av den sparsamma menyn. Några av oss fastnade för hamburgare, 245 kr, inget bra val. Serverades väl stekt med sparsamt tillbehör. Ingen av oss hoppade jämfota av glädje. För att vara lite väl fräck tycker jag nog att hamburgarna på våra större kedjor smakar minst lika bra som den som vi fick, dock till en fjärdedel av priset.

1  Tack ogasthlm

Omdömet skrevs 11 mars 2018

Mysig restaurang som såg mer lovande ut än vad den var. Liten meny, tog nöthamburgare som var torr och utan smak, sidfläsket som låg i hamburgaren var osmaklig stor. Vi ville börja med en drink före maten, fick in all dryck och mat samtidigt och när vi sedan avstod dessert och kaffe, var servitörens ord "ska ni inte ens ha kaffe". Vid betalning fick vi grannbordets nota, som var dubbelt så stor, en ryck på axlarna var allt som servitören visade sitt misstag med

1  Tack birgittasiv
Omdömet skrevs 13 februari 2018

En mycket mysig och hemtrevlig restaurang där man verkligen känner sig välkommen. Menyn är inte så omfattande men utbudet räcker väl till för både vegetarianer och köttätare. Maten vi fick smakade helt suveränt och vi blev verkligen mätta och nöjda. Utbudet av drycker kompletterade bra rätterna i menyn, totalupplevelsen var perfekt

Tack Black_Father
Omdömet skrevs 8 februari 2018 från mobil enhet

Mysig miljö i en gammal hembygdsgård. Mycket god mat och normala portioner till skillnad från finrestaurangen närmare ishotellet. Helt ok priser med tanke på platsen. Bra personal och service. Skulle gärna återvänt om det inte varit vår sista kväll i Jukkasjärvi. Lagom promenad, ca en km från ishotellet, för att njuta av en underbar vinterkväll i -15C.

Tack m_thell
Omdömet skrevs 13 mars 2017 från mobil enhet

Mycket mysig miljö och god mat till hyfsade priser.
Något begränsad meny. Väldigt trevlig personal. Finns ca 1 km från ishotellet. Ta gärna sparkstöttingen med från hotellet.

Tack Ingvar N

Resenärer som tittade på Old Homestead tittade också på

Jukkasjarvi, Norrbottens län

Kiruna, Norrbottens län

Besökt Old Homestead? Berätta vad du tyckte!