Omdömet skrevs 19 oktober 2016

Vi fick nog hotellets minsta rum med en hård 150 cm bred säng för 2. När det är varmt är det alldeles för trångt. På avresedagen såg vi att det hade funnits rum med 2 enkelsängar o betydligt större yta. Vi åkte med Apollo så det var nog därför vi blev anvisade detta lilla rum. Eftersom det var ett 2 stjärnigt hotell trodde vi att rummet var vad man kunde förvänta sig. För övrigt var det rent o en liten balkong mot inlandet.Läget var den stora behållningen och den underbara terassen utanför hotellet där restaurangen låg i skuggan . Här kunde man sitta o njuta hur länge som helst med hela havet framför sig. En liten strandremsa med gratis solstolar plus en träbrygga också med gratis solstolar. Vi hyrde en bil och fick se en hel del av ön. Att bara vara i Dassia under 7 dagar skulle jag aldrig trivts med. Alldeles för litet. Det fanns bussar in till stan. Rekommenderas för omväxling.

• Bodde här: augusti 2016, reste som ett par
Tack barbr0j
Omdömet skrevs 28 juli 2011

Dålig service på hotellet.
Minsta rummet.
Bra läge och gratis strandprylar.
Bra båt utanför hotellet.
Dålig frukostbuffé.

• Bodde här: juli 2011, reste som ett par
1  Tack ihlo
Omdömet skrevs 21 juli 2011

Läget var perfekt, frukosten(som bestod av ett fint utbud) förtärdes på restaurangen som låg belägen precis vid havskanten vilket gjorde varja start på dagen till en njutning. Restaurangmaten var väldigt god men aningen dyr. Vid hotellet fanns gratis solar på en liten strandremsa och även på soldäcket, dock så valde vi att gå ca 100 meter söderut och hyra våra solsängar för 6euro(2 sängar och 1 parasoll) och då fick vi service direkt vid solstolen, mat, dricka, tillgång till dusch, pool OCH(speciellt) hav!
Restaurang- och shoppinggatan(som låg väldigt nära hotellet) hade ett smalt utbud men det räckte gott och väl för en veckas vistelse.
En dag tog vi bussen (1,5 euro dit, 2 euro hem) till Kerkyra(Korfu Stad) och vandrade runt i de helt underbara små gränderna och affärerna, shoppade, tittade på gamla fortet och svettades. Helt värt det!

• Bodde här: juli 2011, reste med vänner
2  Tack linneabdahl
Omdömet skrevs 6 juli 2011

mycket trevligt familjeägt hotell med personlig service ! sängarna var stenhårda, som alltid i Grekland, men vi sa till och fick en extra bäddmadrass, vilket var toppen ! deras frukost var enkel, men helt okej .. hade kanske önskat t ex lite färsk frukt ! deras restaurang för lunch och middag var jättebra med trevlig personal och vi åt flera gånger där under vår vecka på resmålet ! hotellet har en badbrygga med solsängar + parasoll som man kan låna utan kostnad, men senare under dagen fylls bryggan upp av ej hotellgäster och det kan stundtals vara väldigt stimmigt och stojigt på och runt bryggan ! vi gjorde även en del båtutflykter med båten Captain Homer som varje dag lägger till vid hotellets badbrygga och dessa turer kan varmt rekommenderas !

• Bodde här: juni 2011, reste med vänner
2  Tack Kattis68
Omdömet skrevs 1 oktober 2010

Slitna och smutsiga rum. Boendemässigt kan man inte ange det som ett 3 stjärnigt hotell. Dock är restaurangen riktigt bra och kan rekomenderas.

• Bodde här: september 2010, reste som ett par
Tack collinhenric