Omdömet skrevs 19 januari 2020 från mobil enhet

En mysig övernattning i vackra Strängnäs! Bra att ha koll på att incheckning på lördagar (i varje fall...) inte är möjligt innan kl 15:00 - i senaste laget för min del. Rummet litet men mysigt, med en vandrarhemsstandard på toalett och dusch. Frukosten var god men enkel. Laktosfria alternativ men inget glutenfritt bröd. Personalen var mycket trevlig och mycket behjälplig, därav en trea i betyg.

Datum för vistelsen: januari 2020
Restyp: Reste i arbetet
Tack henrikr706
Karin Ö, Hotelldirektör på Hotel Bishops Arms Strängnäs, svarade på det här omdömetSvarade 10 juni 2020

Jag är väldigt stolt över min personal som alltid gör sitt yttersta för att se till att gästerna får det som de önskar.
Det ska alltid finnas gluten fritt bröd hemma men det är inte alltid vi har ställt fram den då vi vill att det är de som verkligen behöver det som ska få det, så mitt tips är alltid att fråga personalen på plats.

Omdömet skrevs 21 december 2019

Förväntade mig lite mer av ett Elitehotell än känslan av ett sunkigt vägmotell. Entrén till hotellet ligger i direkt anslutning till restaurangen Bishop Arms ur vilken det flödade ut överförfriskade julbordsfirare när jag anlände. Möttes av doften av "nattklubb".

Ingen personal vid receptionen mötte mig utan en liten tavla med text som hänvisade mig till baren där jag fick påkalla en bartender som förväntades "byta" roll till hotellreceptionist. Hon gjorde sitt bästa. Ingen skugga skall falla på henne.
Jag bokade ett vad jag trodde var extra lyxigt rum för att kunna krypa ner mellan rena lakan och ha tillgång till ett fräscht rum över natten. Jag frågade om det fanns minibar på rummet: svar -"Nej du får köpa med dig får baren". Då jag inte var så sugen på att ställa mig i baren igen bland de överförfriskade gästerna tog jag min hotellnyckel och gick upp till rummet som hette "Deluxerum" vilket var deras dyraste rum. Vid första anblicken såg allt bra ut. Positivt överraskad av den lilla påsen med julgodis som låg på sängen!
Liten bricka med vattenkokare och olika kaffepulver. Hade önskat mig en sked för att röra om cappuccinopulvret med - klumpade ihop sig och gick inte att dricka. Försökte ta lite vatten för att släcka törsten men vattnet blev aldrig riktigt kallt i badrummet och avloppet "bubblade".
Mysigt bubbelbadkar! Kändes dock lite obekvämt med de vita lite genomskinliga gardinerna mellan badrum och balkong där man såg ut (och in) till grannarna när jag hade tänt i badrummet.
När jag hade badat och duschat var rummet fuktigt. Plötsligt började det lukta bajs (?). Lukten lokaliserades till en stor fototavla som hängde bredvid sängen. Stanken var så pass frän att det inte gick att sova. Försökte ringa receptionen men blev kopplad till växeln i Eskilstuna som hänvisade att ta upp detta med personalen på hotellet vid utcheckning. En god natts sömn stod på spel så jag fann ingen utväg än att försöka ta ner tavlan och helt enkelt ställa den utanför i korridoren. Den satt dock fast. Så det var bara att försöka sova i stanken som var likt en grisfarm. Helt otroligt! Som grädde på moset var sängen stenhård och obekväm - a la sämsta kvalitén.

Frukosten: Trevlig frukost. Saknade dock morgontidning och tända ljus på borden eller lite "mys".
Vid utcheckning kom man inte in i hotellet igen utan hänvisades att lägga kortet i en brevlåda nederst i trapphuset. Således ingen möjlighet at återkoppla hur man hade upplevt vistelsen.

Summa: opersonligt, ofräsch och sunkigt för de drygt nära 2000 kronor jag betalade.
Hade förväntat mig mer av Elite. Värt max 500 kronor per natt.

Datum för vistelsen: december 2019
Tack resresres

Hej
Vi är inget Elite hotell även om man får Elite poäng när man bor hos oss, utan vi är ett Bishops Arms Hotel! Hos oss så är puben hjärtat av företaget och det är där allt händer. Vi vill att gästerna ska se puben som ett vardagsrum och vilja spendera kvällen där med oss.

Det var oturligt att när ni just kom när det var fullt ös av julbordsgäster och att du upplevde det som en nattklubb. Då det är långt i från vad vi vill vara, vår vision är att vara en mötesplats för alla med fokus på god mat och dryck.

Det är väldigt olika vad man tycker om för säng, en del älskar de lite hårdare och en del vill ha lite mjukare. Skriv gärna ett önskemål till nästa gång så kan vi försöka tilldela dig ett rum med rätt sorts madrass. Vi byter ut kuddarna med jämna mellanrum då de blir slitna. Tack för att du uppmärksammade att det var dags på ert rum.

Gardinen är tunn då vi inte vill att badrummet ska bli mörkt, men den hindrar från att man ser in, även om det kan upplevas som att man gör det när man själv är där inne.

Vad som hänt med tavlan har vi inget bra svar på, men vi har bytt ut den och det ska inte vara ett problem igen.

Hoppas du får en fin sommar!

Omdömet skrevs 4 november 2019

Hotellet ligger mitt i det lilla centrumet. Det var väldigt tyst och lugnt. Inte många gäster denna måndagskväll. I rummet fanns tillgång till kaffe och det fanns även tillgång till hårtork och strykjärn med bräda. Sängarna var jättesköna. Frukosten var helt okay utom att det inte fanns svart te att uppbringa. Ett minus var den sena incheckningstiden (16.00) och att det kostar 90 kr per dag att parkera på hotellets parkering. Ett tips är att ställa sig på parkeringen vid hamnen i stället. I hotellet finns en trevlig pub.

Tack Birgitta G

Tack för ditt omdöme!
Vi har nu uppdaterat vårt te sortiment och det finns alltid svart te också tex ett klassiskt English Breakfast te.
Bra tips om hamnens parkering!

Omdömet skrevs 23 oktober 2019

Saknas skriftlig info på rummet tex. Om hur tv o radio fungerade samt vem man kontaktade vid problem när receptionen är stängd.
Varmt vatten saknades på toaletten. Luktade illa på toaletten av avlopp eller mögel

Omdömen sammanställs i samarbete med Elite Hotels of Sweden
Tack Z4550IApeterg

Tack för din feedback, att nå ut med information är alltid klurigt och vi arbetar konstant med att förbättra oss på den punkten.

Omdömet skrevs 16 oktober 2019

Konceptet Bbishop Arms Hotell är bra, då mycket återvinns ifrån Elite. Men att ta 1190:- för ett 6m2 slitet & extremt lyhört rum, är lite för mycket. Puben var sedvanligt bra med ok mat. Bra personal i Puben.

Omdömen sammanställs i samarbete med Elite Hotels of Sweden
Tack Moonrock2

Puben är hjärtat i vår verksamhet och det glädjer mig att du fick ett bra intryck av den och min fantastiska personal.