“Sommarvikarier? ”

Edsbacka Bistro Strängnäs
Rankad som nr 6 av 34 Restauranger i Strängnäs
Kök: Svenskt
Beskrivning: VÄLKOMMEN TILL OSS! Bistron i Strängnäs är en restaurang för alla, vare sig man känner för att njuta av god mat eller bara komma förbi för att umgås i baren. Vi strävar efter personlighet och kvalité. Med de lokala producenter, odlare och bönder vi har till vår hjälp vill vi ge er det bästa närområdet har att erbjuda på, i en enkel men välarbetad form. Vi bryr oss om dig och det vi serverar, från maten till drycken. En kvarters krog med det lilla extra. Utöver vår restaurang med kvälls a la carte kan vi hjälpa till med catering, fest, dagskonferens, föreningsstämmor eller varför inte en ölprovning med några av våra lokala bryggerier. Vi finns här för er!
Omdömet skrevs 13 augusti 2021 från mobil enhet

Kändes som att serveringspersonalen var sommarvikarier, vilket drog ned upplevelsen markant. Vid en annan tid på året kanske det är skillnad. Vi fick inget bröd, medan andra bord fick, drinkarna var undermåliga, vi fick påminna om att vi ville ha dricka till huvudrätten, ingen fråga om hur maten var eller om vi önska något mer. Tallrikar plockades fort utan att fråga om det var OK. Vi bad om att få ett annat bord vid upprepade tillfällen då vi placerats bredvid en bullrigt sällskap. Trots att det fanns lediga bord i lokalen (Vi hade ett bokad bord.)

Maten var däremot helt ok! (men tveksamt om det är värt med stockholmspriser i Strängnäs)

Datum för besöket: augusti 2021
Tack P5828OWdaniell

Omdömet skrevs 12 augusti 2021

Lyxig känsla i matsalen, bra mat och mysig stämning. Bra läge nere i hamnen i det fina gamla huset. Bästa rätten var råbiffen - inget jag gillar i vanliga fall men detta var något utöver det vanliga.

Datum för besöket: augusti 2021
Tack Anna L
Omdömet skrevs 12 juni 2021 från mobil enhet

Fantastiskt god mat och gott vin - toppklass! Gösen är bland det bästa jag ätit i närtid, dessutom en spännande smakkombination innehållandes bl.a. rabarber. Vi kommer definitivt att gå tillbaks!

Datum för besöket: juni 2021
Tack 930hannam
Omdömet skrevs 3 april 2021 från mobil enhet

Efter ett flertal försök med olika restauranger i Strängnäs så hittade vi denna pärla. Vi åt gös båda två med stor behållning. Trevligt bemötande och pittoresk miljö. Det enda som drar ner betyget en aning var desserten som inte kändes lika genomarbetad som det övriga. Dock mycket positiv upplevelse på det hela.

Datum för besöket: april 2021
Tack andersh283
Omdömet skrevs 27 september 2020

Inträffade alla förväntningar med bra läge, serviceinriktad och väldigt trevlig & kunnig personal. Maten var fantastisk både förrätt och varmrätt perfekt tillagade med spännande tillbehör (vi provade inte efterrätt då vi inte orkade...:)), min syster gav fisken hon åt betyget bland det godaste hon någonsin ätit. Gillar verkligen att dom använder lokala råvaror! Om jag åker tillbaks till Strängnäs kommer jag definitivt äta här igen.

Datum för besöket: juli 2020
1  Tack Monica K

Resenärer som tittade på Edsbacka Bistro Strängnäs tittade också på

Strängnäs, Södermanlands län

Besökt Edsbacka Bistro Strängnäs? Berätta vad du tyckte!