“Riktigt riktigt uselt”

Riva Restaurang Bar Lounge
Rankad som nr 12 av 33 Restauranger i Strängnäs

Beställde två toast skagen som enligt menyn skulle innehålla handskalade räkor. Fick in två trötta smörgåsar med vad som uppenbarligen var frysta färdigskalade miniräkor. När jag påtalade detta för servitrisen vidhöll hon att det var handskalade räkor fastän det uppenbarligen var en lögn. Hela anrättningen smakade surt och gammalt och trots att jag skickade ut rätterna omgående fick vi betala fullt pris. Skulle inte rekommendera någon att gå hit om man inte frivilligt vill bli magsjuk. Usch!

Datum för besöket: maj 2021
4  Tack mm_79_mm

Omdömet skrevs 13 september 2020 från mobil enhet

Ligger fint vid vattnet men tyvärr håller de inte alls måttet vare sig i kvalité på maten eller service.

Rätt oengagerad och ouppmärksam personal, bla utebliven förrätt för hela sällskapet och glömd sås till fisken och oätlig pepparsås till oxfilén.

Inget ställe jag varken rekommenderar eller kommer återvända till.

Datum för besöket: september 2020
Tack mariamorenobolin
Omdömet skrevs 30 augusti 2020

Läget är bra. Precis vid marinan. Maten var ok men verkligen inget speciellt och menyn ganska tråkig. Kan absolut inte kategorisera denna restaurang som italiensk. När vi var där serverades dessutom ingen pasta eftersom kocken var sjuk... Undrar då vem som lagade vår mat? Tog 10 kr för vatten till maten. Så gör man inte...
Servicen var dock väldigt bra och trevlig.

Tack Tour294792
Omdömet skrevs 22 augusti 2020

Vi var fem pers som ville ha en lätt lunch idag 22 aug. Musslorna och pastarätterna på menyn var slut. Tre av oss tog getost, som jag ätit tidigare så vi bad om litet mer sallad än varsitt blad. Fick då in varsin liten sallad separat som debiterades med 25:-/st dessutom kostade tre glas vanligt kranvatten 10:—/st. Brödskivan som getosten låg på var en vanlig ”rostbrödskiva”
Bättre borde en så enkel rätt kunna vara

Tack Majsn
Omdömet skrevs 4 augusti 2020

Så tråkig upplevelse med nonchalant servitris som inte ville ge oss något av de tre lediga borden utomhus med hänvisning till att det kunde komma ett sällskap som var 6 personer ( vi var 4 ).
Det slutade med att vi gick. Dessutom mötte vi några efteråt som blev bemötta på samma sätt.
Konstig och oprofessionellt.

Tack MalinG231

Resenärer som tittade på Riva Restaurang Bar Lounge tittade också på

Strängnäs, Södermanlands län

Besökt Riva Restaurang Bar Lounge? Berätta vad du tyckte!