“Mysigt matställe vid hamnen på Björkö”

Seaside på Björkö
Boka med
Seaside på Björkö har ingen tillgänglighet för den tid du valt. Välj en annan tid eller sök efter restauranger med tillgänglighet.
Tiden du har valt har redan passerat.
Rankad som nr 1 av 2 Restauranger i Björkö
Beskrivning: Restaurang Seaside på Björkö ligger norra Skärgården 30 minuter från centrala Göteborg med en fantastisk utsikt över havet. Köket och restaurangen är själen och hjärtat i vår verksamhet. Med havet precis utanför dörren blir vi ständigt påminda om naturen. Fisk och skaldjur finns givetvis på menyn men det finns något för alla smaker och tycken. På Seaside vill vi att ni ska känna er som hemma i en avslappnad miljö.
Omdömet skrevs december 19 2016 från mobil enhet

Vi var 6 personer som bokat plats för jul bords lunch. Kostnad endast 290 kr!!
12 -16 kunde vi välja bord
Först bil till Hjuvik och sedan bil färja till Björkö i Göteborgs norra skärgård. Efter en bil tur till norra hamnen, parkerade vi där utan avgift.
Vårt reserverade bord stod klart. Vi fick väldigt snabbt beställa dricka och börja med maten..
Vid telefon kontakt sa de att det skulle vara lite färre sätter än på det vanliga jul bordet för dryga 500 kr
MEN det var väldigt många goda saker. Flera sill sorter, många variationer av lax, räkor både rökta o vanliga, krabba, gubbröra, skagen röra OCH FLERA FAT MED OLIKA SALLADS varianter. Det som jag saknat på alla andra jul bord och som väger upp all fisk och allt kött!! Toppen
På kött sidan fanns allt möjligt, paté mm.
skinkan var jätte god
Varmt fanns köttbullar, korv revbensspjäll. Dessutom hade de en ljuvligt God potatis sort med tunt skal. Den var avlång, liten och hette Anja.
Efter maten fanns godis, samt efterrätt kakor och någon typ av mousse i glas med smulad jaja på. Kaffet ingick i priset
Mysigt trivsamt och god vänlig service Hit kommer vi definitivt tillbaka någon annan tid innan nästa jul
det fanns förstås glögg både med och utan blöjor när vi kom.
Vi kan varmt rekommendera denna Restaurang
D

Tack AMA190

Omdömet skrevs december 12 2016

Vi var där på julbord och vi tyckte det var ett bra innehållsrikt bord att äta av.
Personalen var snabbt på plats och fyllde på hela tiden och det fanns mycket att välja på.Seaside är marint inrett och när belysningen sänks lite så blir det mysigt och fint.
Ett relativt stort ölutbud har dom.

Tack jonaseverlund
Omdömet skrevs oktober 17 2016

Trevligt ställe och fin utsikt med bra ljudnivåer. Hade med mig barnen och det fanns leksaker för dem, så de var nöjda. Maten var lite sådär, inget direkt gott eller äckligt för den delen, men inte prisvärd enligt min mening. Annars var personalen bra och försökte ta hand om oss på ett bra sätt.

Tack Mario S
Omdömet skrevs september 22 2016 från mobil enhet

Vi åt brunch, något annat alternativ fanns inte. Maten knappt varm o smakade inte så mycket. Inget direkt fel, men inget att hurra för heller. Går knappast att misslyckas med prinskorv... Potatissalladen stabbig o smaklös. Men visst, man blir mätt! Tallrikarna dukades inte av mellan rätterna. Bord som hade lämnats av gästerna fick stå oavdukade. Ser väldigt trist ut.

3  Tack Anita A
Omdömet skrevs september 13 2016

På helgerna serveras det en buffé. Mycket av olika sillsorter, revbensspjäll omelett, prinskorv osv.
I mitt tycke var det ganska likt ett traditionellt svenskt julbord.
Möbleringen är enkel.

Tack LeifPartille

Resenärer som tittade på Seaside på Björkö tittade också på

Björkö, Västra Götalands län

Besökt Seaside på Björkö? Berätta vad du tyckte!