“Mat vid havet”

Seaside på Björkö
Boka med
Seaside på Björkö har ingen tillgänglighet för den tid du valt. Välj en annan tid eller sök efter restauranger med tillgänglighet.
Tiden du har valt har redan passerat.
Rankad som nr 1 av 2 Restauranger i Björkö
Beskrivning: Restaurang Seaside på Björkö ligger norra Skärgården 30 minuter från centrala Göteborg med en fantastisk utsikt över havet. Köket och restaurangen är själen och hjärtat i vår verksamhet. Med havet precis utanför dörren blir vi ständigt påminda om naturen. Fisk och skaldjur finns givetvis på menyn men det finns något för alla smaker och tycken. På Seaside vill vi att ni ska känna er som hemma i en avslappnad miljö.
Omdömet skrevs 8 augusti 2016

Vart ska man avnjuta en lunch när man besöker Björkö om inte här. Nyfångade läckerheter samt egen rökt lax är ju inte helt fel. Det är ju inte havsluften och utsikten heller

Tack Gordonfjant

Omdömet skrevs 2 augusti 2016 från mobil enhet

Efter att fått vänta på maten i mer än en timme, trots att det endast var ca 10 personer i restaurangen, fick vi in räksmörgås med hår i, musslor med grus i samt pommes med fisk i! Dessutom var det fullt med glasbitar på golvet!

Tack alfakebenny
Omdömet skrevs 24 juli 2016

Vi kom ca 15.00 och då fanns väldigt få av rätterna på menyn kvar. De som valde förrätt fick vänta 45 minuter. Varmrätten kom först 16.45 och smakade bra för dem som valt varmrökt lax, men entrecoten smakade bränna och iallafall jag åt väldigt snabbt pga väntetiden.

Tack Marlene O
Omdömet skrevs 23 juli 2016 från mobil enhet

Avslappnat trevligt ställe. Kalla buffén med fisk och rökta räckor var höjdpunkten. God rökt Björkölax och riktiga sillinläggningar. Varma buffén barnvänlig, men enkel. Mumsig paj, kakor, mm på efterrättsbordet. Ett plus till att barnen fick göra sitt eget krabbspö.

Tack Guldhjartat
Omdömet skrevs 17 juli 2016 från mobil enhet

Åkte hit för att se oss omkring i Göteborgs skärgård. Efter ett tag kurrar det i magen och då börjar man titta efter matställen. Då de andra var av mer kiosk karaktär blev detta vårt val. Vi gjorde dagens bästa val i och med detta. Vi tog alla olika maträtter och vi var alla väldigt nöjda. Speciellt jag dom valde att ta Fish n' chips, den var helt suverän perfekt tillagad, torsken bara smälte i munnen. Efterrätterna var lika goda. Är ni i krokarna, ät här.

Tack globetrotter10000

Resenärer som tittade på Seaside på Björkö tittade också på

Hönö, Västra Götalands län
Hönö, Västra Götalands län

Västra Frölunda, Västra Götalands län

Öckerö, Västra Götalands län

Besökt Seaside på Björkö? Berätta vad du tyckte!