“Allsång och middag en perfekt kombo”

Seaside på Björkö
Boka med
Seaside på Björkö har ingen tillgänglighet för den tid du valt. Välj en annan tid eller sök efter restauranger med tillgänglighet.
Tiden du har valt har redan passerat.
Rankad som nr 1 av 2 Restauranger i Björkö
Beskrivning: Restaurang Seaside på Björkö ligger norra Skärgården 30 minuter från centrala Göteborg med en fantastisk utsikt över havet. Köket och restaurangen är själen och hjärtat i vår verksamhet. Med havet precis utanför dörren blir vi ständigt påminda om naturen. Fisk och skaldjur finns givetvis på menyn men det finns något för alla smaker och tycken. På Seaside vill vi att ni ska känna er som hemma i en avslappnad miljö.
Omdömet skrevs 18 januari 2016

En afton med allsång mycket god mat och trevliga människor. Härlig miljö mitt på bryggan.Bara att hoppa ner i sin båt när mörkret har lagt sig och kroppen behöver vila efter dans och umgänge.

Tack Anna-Leena A

Omdömet skrevs 26 oktober 2015

Trevlig personal mycket tillmötesgående. Supergoda rätter, lagom mycket, väl tillagat.
Underbar miljö med havet strax utanför.

Tack Gun J
Omdömet skrevs 1 september 2015

BRÖLLOP i fest/konferensdelen:
Allt fungerade till 100%. En helt underbar kväll.Till och med vädret var rätt.
Vigsel på terrassen med havet i bakgrunden. Mingel på terrassen och i festlokalen, middag i den gulliga och väl tilltagna festlokalen (tar upp till 120 middagsgäster), bröllopstårta och dans efter att några bord röjts undan. Personalen var duktiga och mycket trevliga. Maten var fantastisk. Perfekt tillagad fisk till över 80 gäster på en gång.
Ljus och trevlig lokal med skärgårdkänsla utan att de marina detaljerna tar över. Stora möjligheter att gestalta dukning och atmosfär själv.

Tack hej15
Omdömet skrevs 15 september 2014

Förrätt för 159 Västkust tapas låter ju intressant men utgörs av några sillrumpor en cm bred skiva av rökt makrill samt en ngt större bit rökt lax och två rökta räkor samt 2 nypotatisar2x2cm stor suffle av västerbottensost(mkt god)
Varmrätten är en fisksoppa som inte smakar illa men smakar mest grädde. Innehåller förutom lite lax och grå fisk tre musslor som i sig, de sistnämnda, är mkt fina. Svårt att motivera ett pris på nära 170Sek. Att vi dessutom satt mitt i ett stråk där barn hela tiden sprang fram och tillbaka gjorde inte att matron förbättrades.
Efterrätt var vi lovade och skedar lades fram men den uteblev och med tanke på den övriga kvaliteten på middagen så var det nog lika bra.
Vill man bara ta en öl på uteserveringen en solig sommardag och titta på förbipasserande båtar så är det säkert värt pengen.

1  Tack Ola C
Omdömet skrevs 3 augusti 2014 från mobil enhet

Lunchen var bra. Fräsch o god mat. Tyvärr höll dock inte servisen den nivå vi förväntat. Fick själva föreslå att flytta till lounge delen när våra små barn inte klarade att sitta i solen. Detta sedan vi blivit nekade att sitta i den del där allsången skulle ske ca 6 timmar senare... Det vita vinet kom ut varmt, men byttes snabbt ut när set påpekades...

Tack Suswaid

Resenärer som tittade på Seaside på Björkö tittade också på

Öckerö, Västra Götalands län

Göteborg, Västra Götalands län
Hönö, Västra Götalands län

Besökt Seaside på Björkö? Berätta vad du tyckte!