Spara

Stockholm, Sverige
från mobil enhet
Läs alla 47 omdömen

Omdömet skrevs 23 november 2020

Stor nästan katedral lik byggnad som ligger väldigt pampigt på en bergsknalle. Sålunda har du väldigt vacker havsutsikt därifrån tacksamt nog var kyrkan öppen så vi knallade runt och tittade Parkering finns bredvid.
Inte långt därifrån finns en slags utsiktsplats..Det går en stig fr kyrkan och dit Där kan man klättra upp i en trappa och få fin utsikt åt alla håll

Datum för upplevelsen: augusti 2020
3  Tack Annbe20
Omdömet skrevs 31 oktober 2020 från mobil enhet

Tyvärr var kyrkan inte öppen när vi var där men byggnaden är riktigt maffig och med en placering på berget erbjuds en fantastiskt fin utsikt över Lysekil. Trodde faktiskt att kyrkan var äldre än den var.

Datum för upplevelsen: oktober 2020
1  Tack 909gitac
Omdömet skrevs 19 juli 2020

Lysekils kyrka ör mycket hög vilket ofta kyrkorna var vid hamnar, för att underlätta för båtar vilka kunde se kyrkspiran från långt håll !

Datum för upplevelsen: juli 2020
Tack Erling G
Omdömet skrevs 12 juli 2020 från mobil enhet

Vacker kyrka i granit som är nyare än vad man först tror, endast drygt 100år gammal. Belägen med enorm utsikt och bra parkering.

Datum för upplevelsen: juli 2020
Tack skogsi
Omdömet skrevs 31 augusti 2019

Är du i Lysekil måste du besöka denna kyrka. Den syns över hela staden. Betänk också hur mödosamt det var att bygga kyrkan anno 1901.

Datum för upplevelsen: augusti 2019
Tack 642peter123