“Så mysig resturang....”
Omdöme om Norra Hamnen 5

Norra Hamnen 5
Rankad som nr 2 av 28 Restauranger i Lysekil
Middagsalternativ: Sent på kvällen, Frukost, Bokningar
Beskrivning: Fisk och skaldjursrestaurangen belägen på strandpromenaden i Lysekil med fantastisk miljö och solnedgångar. Västkustens finaste takterass?
Omdömet skrevs 28 februari 2021

Godaste musslorna jag någonsin ätit, magi!!
Jättefin service och underbar miljö, hit återkommer vi årligen!

Datum för besöket: februari 2021
Tack Jennie-Benke

Omdömet skrevs 7 december 2020

Vi var 4 som besökte NH 5 lördagen den 5:e december. Hade bokat bord och fick en bra plats med avstånd.
2 i sällskapet åt Rödtunga, 1 åt hamburgare och 1 ankbröst. Vi alla var så nöjda och det smakade himmelskt gott. Vi fick ett mycket bra bemötande och service. Väldigt trevlig personal.
Kan varmt rekommendera detta stället.
Å vi lär återkomma.

Datum för besöket: december 2020
Tack NinaV1271
Omdömet skrevs 15 november 2020 från mobil enhet

Snyggt, fräscht och med härlig utsikt över havet. Trevlig, gästvänlig personal som fixade kaffe ”to go” när vi fick lite bråttom iväg. Räkmackan var perfekt!

Datum för besöket: oktober 2020
Tack I7843APlisaa
Omdömet skrevs 14 november 2020 från mobil enhet

Lunchade här.
Prisvärd soppa med förrätt.
Riktigt gott.
Fantastisk utsikt mot hamn, kobbar och skär.
Trevlig och servicevänlig personal.

Datum för besöket: november 2020
Tack Cosmopolitan403264
Omdömet skrevs 9 november 2020

Jag, min man och vår dotter var på utflykt i Lysekil och letade efter någonstans att äta lunch. Vi skymtade denna restaurang och bestämde oss för att testa den.

Restaurangens inredning är modern och mysig. Restaurangen har ett stort öppet kök vilket är väldigt trevligt. Atmosfären var stämningsfull och vi fick ett gott bemötande av personalen, som gjorde sitt yttersta att lösa en lämplig plats åt vår barnvagn, då vi ville att vår dotter skulle sova vidare i vagnen utomhus. Överlag så kändes det som att restaurangen hade tänkt på den rådande pandemin i sin planering.

Vi hade en väldigt trevlig kvinnlig servitris som servade oss med perfekt balans av vänlighet, professionalitet och närvaro.

Menyn består mestadels av mat från havet - vilket känns klockrent med tanke på restaurangens placering (i Lysekil och med utsikt över vattnet). Vi åt rödspätta och musslor. Båda rätterna var fantastiskt läckra och portionsstorlekarna var bra avvägda. Fisken serverades med potatis och musslorna med pommes. Såsen till musslorna var så god att man nästan ville dricka den! Till detta drack vi ett gott glas chardonnay och en alkoholfri öl. Restaurangen bjöd på en liten förrätt bestående av ett mörkt rågbröd med pålägg, samt en sallad. Även det var väldigt gott och fräsch.

Allt som allt en perfekt lunch och upplevelse. Vår känsla när vi lämnade stället var samma som när man lämnar ett spa - vi var harmoniska, kände oss väl omhändertagna och att lunchen varit en liten upplevelse, snarare än "bara" en lunch.

Det enda man skulle vilja förändra var att kaffe och en kaka kunde ingått i lunchpriset, eftersom priserna är relativt höga.

Väl värt att testa - en eller flera gånger.

Datum för besöket: november 2020
2  Tack 402edvinb

Resenärer som tittade på Norra Hamnen 5 tittade också på

Lysekil, Västra Götalands län
Fiskebäckskil, Västra Götalands län

Lysekil, Västra Götalands län

Besökt Norra Hamnen 5? Berätta vad du tyckte!