“Mycket god mat”
Omdöme om Norra Hamnen 5

Norra Hamnen 5
Rankad som nr 1 av 30 Restauranger i Lysekil
Middagsalternativ: Sent på kvällen, Frukost, Bokningar
Beskrivning: Fisk och skaldjursrestaurangen belägen på strandpromenaden i Lysekil med fantastisk miljö och solnedgångar. Västkustens finaste takterass?
Omdömet skrevs 1 april 2018

Fick snabbt bord och fick beställa. Sallads buffe som förrätt och till varmrätt sotad lax med tillbehör mycket gott. Servicen är det lite si så där med. Ingen kommer fram och frågar hur det smakar, skulle gärna vilja haft en efterrätt med en cappuccino, men ingen dök upp....fick till slut gå fram och betala. Det är som de glömmer bort en när man är ensam.
Tyvärr stämmer ej öppettiderna som står här på tripadvisor heller. Men mycket god mat som jag rekommenderar.

Tack 13Turist

Omdömet skrevs 17 mars 2018

trevlig restaurang med professionell personal, både köket o servering håller hög klass med klassiska fiskrätter och väl uttänkta dryckesförslag.

1  Tack Malin K
Omdömet skrevs 5 mars 2018 från mobil enhet

Sällan man kommer hit m båt tyvärr.
Härligt väster läge. Modern inredning och trevlig utsikt. Maten är bra men har lite kvar att leverera liksom servicen.

Tack Ola C
Omdömet skrevs 27 januari 2018 från mobil enhet

Riktigt trevligt ställe med bra personal. Maten är helt superb allt från förrätt till dessert, både smak och presentation håller högsta klass.
Kan varmt rekomenderas detta ställe.

Tack Scille
Omdömet skrevs 22 december 2017

Vi är ett gäng på åtta vuxna som sedan 15 år tillbaka roar oss med att varje år prova ett nytt julbord längs västkusten. Ett år blev vi extra nöjda med julbordet - då besökte vi Brygghuset i Fiskebäckskil. Innehåll, känsla för detaljer, service och mysfaktor var svårslagen och inte förrän detta året hittade vi ett julbord som var i paritet med Brygghuset - nämligen Norra Hamnen 5 i Lysekil.
Mottagandet med glögg på deras glasveranda med utsikt över havet var svårslagen, Inramningen med halmbalar och fårskinnsplädar förhöjde, likaså de fina, arbetade tilltuggen till glöggen.

Matsalen är fantastiskt vacker och interiören är dekorerad med mkt känsla, vilket gör att hela upplevelsen lyfter. öppen spis är ju en bonus - sååå mysigt. Restaurangen är relativt stor men man upplever ändå att man sitter väldigt privat då ngn verkar har tänkt på att skapa rum i rummet.
Maten presenteras snyggt och genomtänkt, allt är väl skyltat. Här finns ett bra vegetariskt utbud och en hel del innovation bland de olika rätterna. Trevligt att kockarna finns tillgängliga att prata med och att vår glutenintoleranta kompis fick guidning av köket vid dessertbordet. Tror inte de hade löst veganer till fulländning så det kanske man skulle kunna ta med sig till nästa år - varför inte, när man har ett julbord som i princip är fulländat!
Hur skall vi hitta något som toppar detta till nästa år.... ?

Tack BoofMerlin

Resenärer som tittade på Norra Hamnen 5 tittade också på

Fiskebäckskil, Västra Götalands län

Lysekil, Västra Götalands län

Besökt Norra Hamnen 5? Berätta vad du tyckte!