“Viva Luna”

Luna Cafe Tapasrestaurang & Vingård
Rankad som nr 1 av 29 Restauranger i Lysekil
Kök: Spanskt
Beskrivning: Luna Café Restaurang & Vingård Upptäck Lysekils svar på Spanien! Här hittar Ni den traditionella maten från Spanien, blandat med recept som gått i arv i generationer, såsom "mormors mandelkyckling" till innovativa rätter med mycket färg och smak! Öppet för allmänheten april - augusti, resten av året har vi öppet på begäran. Boka in vännerna eller arbetet på en privat vingårdsvisning med vinprovning & middag eller lär Er laga mat på spanska. Besök vår lilla oas i rondellen, precis vid infarten till Lysekil, så får Ni reda på varför vi valde att lägga vår dröm om ett eget ställe just här... Välkommen!
Omdömet skrevs 12 augusti 2022 från mobil enhet

Två besök under veckan, ett på lunchtid och ett på kvällstid. Trevlig miljö och omgivningar med vingård, bra mottagande och service. Vi valde olika tapas rätter med några höjdare såsom tonfisk, lax och mango men allt smakade bra. Vi åt mango/chevre, tonfisk/guacamole/parmesan, lax sashimi/jordgubbar, pilgrimsmusslor/ostronskivling, iberico secreto/korvar, kronärtskocka/fetafylld paprika, spansk potatiskaka och spansk kallskuret.

Tack GPH38

Omdömet skrevs 6 augusti 2022 från mobil enhet

Luna Café är ett resmål, värt en omväg på 100 mil, som tar dig på en fantastisk mat- och vinresa i semesterparadiset Lysekil.

Tack Experience380567
Omdömet skrevs 3 augusti 2022 från mobil enhet

Oväntat bra! Mitt i hällregnet hittade vi denna lilla tapasrestaurang som verkligen överraskade med både service och smaker.

Tack Karin E
Omdömet skrevs 2 augusti 2022 från mobil enhet

Gott vin och god mat! Trevligt att bli serverade av Javier som kontrollerade allt vin innan servering!Vi var ett stort sällskap och fick ut barnens mat snabbt.

Tack alexbT4817RC
Omdömet skrevs 28 juli 2022 från mobil enhet

Jag vet inte om jag kan sätta ord på vår kväll här. Det är så sinnessjukt bra!!

Avsmakningsmenyn med tillhörande vinpaket är det enda jag vill uppleva resten av mitt liv. Jag vet inte hur jag ska förmedla vår uppskattning av denna middag? Det är det bästa jag ätit i mitt snart 30åriga liv.

Sättet som de som arbetar här mötte vår energi var ren magi, framförallt Javier. Vi slutade aldrig le, inte för en sekund, inte förrän massösen Nadiya Gonzalez vid efterrätten satte sig vid pianot och vi alla blev helt mållösa. Det var det enda som kunde göra en perfekt kväll ännu bättre!!

Vi kände det som vi fick den mest utmärkta servicen vi någonsin kunnat önska oss samtidigt som vi fick vara en del av gemenskapen på Luna Café.

Det är andra gången vi är här och det är definitivt inte den sista.

Tack för allt Luna Café, vår semester är komplett ❤️

Datum för besöket: juli 2022
Tack 229klara_

Resenärer som tittade på Luna Cafe Tapasrestaurang & Vingård tittade också på

Fiskebäckskil, Västra Götalands län
Lysekil, Västra Götalands län

Besökt Luna Cafe Tapasrestaurang & Vingård? Berätta vad du tyckte!

Intäkterna påverkar de upplevelser som visas på den här sidan, läs mer.