TripAdvisor
Publicera
Inkorg
Sök
Omdömet skrevs 18 augusti 2019

Hotellet ligger idylliskt på en höjd i Lysekil. Huset är gammalt och patinerat och gör ett trivsamt intryck. Vi hade bokat en av bodarna nere vid vattnet, Havsateljen. Fantastisk utsikt över vattnet med ett trivsamt kluckande mot bodens pålar. Hela ateljen är oerhört fint arragnerad för gästerna med skön säng och med hängmattor där gästerna kan gunga medan man ser ut över nejden. Längst fram vid de stora panoramafönstren finns ett litet bord där gästen kan ta ett glas vin alltmedan man tar till sig de fina vyerna. Vi trivdes mycket bra i Havsateljen!

Restauragen påminner om ett större burspråk med ljus inredning, lite patinerad. Maten var god och frukosten räckte för oss utan att vara fullödig som på många andra hotell.

En nackdel blev vi medvetna om dag två. När vi återkom till boden var det fortfarande ostädat och klockan närmade sig halv fyra. En gäst som bokar denna del av hotellet vill givetvis vistas så mycket som möjligt under eftermiddagen där och ett tips till hotellet är att städa bodarna först så att gästerna kan ta dessa i besittning tidigt på eftermiddagen.

Man hade också dålig koll på vad som var uppsatt på rummet från restaurangen. Vi hade fått ett glas vin för ca 100 kr på vår nota som vi efter att ha lämnat hotellet upptäckte på vårt kvitto. Fick dock detta reglerat av receptionisten.

Rumstips: Servicebetyget gäller bristen på städning under dagtid samt slarv med vår restaurangnota. Lägesbetyget gäller Havsateljen!
Datum för vistelsen: augusti 2019
Tack Leif H A
susanneStrandflicka, Receptionschef på Strandflickornas Havshotell, svarade på det här omdömetSvarade 27 augusti 2019

Tack snälla för att ni har tagit er tiden att skriva några rader om oss, det uppskattar vi verkligen! Vad härligt att höra att ni trivdes så gott i Havsateljen, den är verkligen supermysig och romantisk. Vi är också tacksamma för era synpunkter. Jag ska se över om vi kan ändra om i våra städrutiner. Ber om ursäkt för att ett glas vin felaktigt hade satts upp på er nota.

Vi önskar er varmt välkomna åter till oss!

Omdömet skrevs 3 augusti 2019

Detta ställe var en klar besvikelse.

Ett otroligt trångt rum möblerat med loppisfynd.

Visst, hyfsat rent och prydligt, men inte prisvärt.

En restaurang som var en ren pastisch på Bohuslänsk skärgårdsveranda och det mesta bristfälligt rengjort. Sås och matrester på väggar och snickerier och lösa stolsdynor med matfläckar.

Helt ok mat men inget som stack ut. Dock dålig kunskap om tillgängliga viner.

Genuint - knappast.

Datum för vistelsen: april 2019
Tack JanVol
susanneStrandflicka, Receptionschef på Strandflickornas Havshotell, svarade på det här omdömetSvarade 6 augusti 2019

Tack för att ni tog er tid att skriva några rader om oss, även om det verkar som att det inte var mycket som var bra. Verkligen tråkigt att läsa att vi inte levde upp till era förväntningar.
För att få den där speciella känslan av sekelskiftet så har det köpts en hel del fina möbler och inredningsdetaljer på loppisar.
Vi ska verkligen se över städningen i våran bistro. Och varför vi har valt att kalla den Bistro är för att vi har ett mindre tillagningskök och inte har möjlighet till en ala carte-meny.

Ännu en gång, tråkigt att ni vart så besviken. Kontakta oss gärna på 0523-797 50 om det är något mer ni vill förmedla.

Omdömet skrevs 25 juli 2019 från mobil enhet

Vi har vid två olika tillfällen bott i Strandvillan. Login är något mitt emellan vandrarhem och b&b. Alla rum har dusch och toalett på rummen, du kan få rummet bäddat mot en avgift och frukost kan köpas till för 85 kr/person.

Första gången vi var där bodde vi i ett av de vanliga 2-bäddsrummen som har en lite bredare säng nertill och en utfällbar överslaf ovanpå.

Andra gången bodde vi i ett 6:bäddsrum i källaren med totalt 3 våningssängar i rummet. De har totalt två sådana rum i källarplan. Passar perfekt för större sällskap då det endast är dessa rum i källaren samt att både kök och ”vardagsrum” ligger i källaren.

Såklart är utsikten från andra våningen svårslagen, men eftersom man inte är så mycket på rummet en härlig sommardag så tycker jag att det kvittar. De har dessutom en härlig trädgård att vistas i.

Personalen är underbar och mycket serviceminded. Toppbetyg till dem. Speciellt Agnes.

Ett tips är att gå upp till havshotellet och ta ett glas vin eller kaffe i deras charmiga matsal eller trädgård. Det förgyller vistelsen.

Tack MarieL959

Man blir så glad av att läsa er fina recension. Och jag ska hälsa Agnes att ni verkligen uppskattade hennes serviceinriktade bemötande gentemot er och våra övriga gäster. Önskar er varmt välkomna åter till oss!

Omdömet skrevs 15 juli 2019 från mobil enhet

Fantastiskt fint & charmigt vandrarhem med hotellkänsla.
Vi bodde i rum 17 med underbar havsutsikt och vad vi förstod av tjejen i receptionen även var det finaste rummet.
Jättetrevlig och hjälpsam personal, helt perfekt & lagom stor frukost väl värd pengarna.
Vi kan varmt rekommenderar strandflickorna!

Tack Teddienea

Roligt att läsa att er vistelse var till belåtenhet och att ni uppskattade rum 17. Tack snälla för det fina betyget!

Omdömet skrevs 1 juli 2019

Helt otroligt mysigt hotell med fantastisk mat, supergulliga rum och en otroligt trevlig personal!
Frukostbuffén var väldigt bra och trädgården med en fantastisk utsikt uppe från klipporna!
Rekommenderar detta hotell starkt och tackar Strandflickornas Havshotell för denna gång!

Tack Malinbrek
susanneStrandflicka, Receptionist på Strandflickornas Havshotell, svarade på det här omdömetSvarade 2 juli 2019

Det är så roligt att läsa recensioner där våra gäster har haft en härlig vistelse hos oss och är så nöjda som ni verkar va! Och jag ska hälsa mina kollegor att ni tyckte att de var otroligt trevliga. Önskar er varmt välkomna åter och ha en underbar sommar!