Omdömet skrevs 13 augusti 2018 från mobil enhet

Ett fantastiskt litet trevligt hotell på en klippa vid havet. Ingen lyx med klart godkänt om man tröttnat på de stora hotellkedjorna så är detta en pärla med egen trädgård och trappa ner till badet sen en frukost utomhus

Datum för vistelsen: augusti 2018
Tack scf47
LS_strandflickorna, Receptionschef på Strandflickornas Havshotell, svarade på det här omdömetSvarade 19 december 2018

Tack för att ni tog er tid att recensera oss! Hälsar er varmt välkomna tillbaka till vår lilla pärla! Hälsningar från oss Strandflickor

Omdömet skrevs 11 augusti 2018

Trevligt, mysigt ombonat hotell.
Härligt läge nära havet med utsikt över hela fjorden från en liten kulle.
Små rum, men fräscht och gulligt.
Bra frukostbuffé och även möjlighet till middagar.
Nära till Havets hus.

Datum för vistelsen: augusti 2018
Tack Smajo S

Tack så hemskt mycket för er fina recension! Välkomna åter!

Omdömet skrevs 7 augusti 2018 från mobil enhet

Ett hotell med fantastisk miljö av gammalt och gulligt men tyvärr för ung och icke serviceinriktad personal, nästan på gränsen till otrevlig oavsett om det var i receptionen eller baren. Bäst var frukostpersonalen som var hjälpsam.

Datum för vistelsen: juni 2018
Restyp: Reste i arbetet
2  Tack MonaL529

Tack för er att ni tog er tid att recensera oss!
Så som du beskriver vår personal känner jag inte alls igen och jag kan bara beklaga er upplevelse hos oss! Vi är kända för vår ovanligt trevliga personal, ung som gammal, så det är ju jättetråkigt att höra att ni inte blev bemötta på allra bästa sätt. Vi tar självklart till oss detta för framtiden.
Varmt välkommen åter!

Omdömet skrevs 30 juli 2018

Jag älskar sådana här hotell.
Ett fåtal (typ 16?) rum i gammal pittoresk miljö.
Lite lyhört, men dylikt ordnar sig.
All kärlek som är nedplöjd här är värt allt.
Genomtänkt estetik, skön säng, 5 minuter från allt med saltsoftande hav 200 meter bort.
Frukosten var utmärkt med goda ostar, parmaskinka, nybakat bröd, pannkakor o hemmagjord müsli.
Dessutom kunde man inta frukosten på berget med utsikt över Gullmarsfjorden.
Hit kommer vi igen nästa år.

Datum för vistelsen: juli 2018
Tack Seaside322718

Tack så hemskt mycket för er fina recension!!
Det lilla hotellet har faktiskt 24 rum....... :-)

Omdömet skrevs 22 juli 2018 från mobil enhet

Vi borde här två nätter i juli.
+ tidstypisk inredning av rummet
+ väldigt behaglig trädgård där man kunde avnjuta det kaffe som hela tiden står framdukad och är gratis.
+ läget nära Pinneviken och hamnarna.
+ trevlig personal, man blev alltid bemött med ett leende.
+ välstädat.

- Det var svårt att stänga balkongdörren då gummilisten var trasig.
- Det gick inte att få mörkt på rummet, endast en tunn gardin skulle hålla ute sommarljuset.
- Det fanns ingen regelrätt duschtvål eller andra produkter. Det fanns en pumptvål som skulle räcka till både händer och dusch men den var inte helt praktisk.
- spaken för att reglera vattenflöden mellan handdusch och takdusch var trasig.
- Frukosten. Kvalitén på råvarorna var medioker, man har inte ansträngt sig att ha bra produkter. Det var inget faktiskt fel på maten annat än att det var torrt och kändes billigt. Till och med kedjor som Scandic kan upplevas ha exempelvis bättre bröd. Äggen var kalla vilket får en att misstänka att de var kokta dagen innan. Ingen lagad mat som äggröra eller bacon fanns. Priset per natt gör att man förväntar sig en mer omsorgsfullt tillagad och noga utvald frukostbuffe.
- det finns en badbrygga men hotellet har valt att enbart låta de som bor i husen vid vattnet använda den. Det känns snopet. Vi upplevde det som om ett hotell på rivieran skulle begränsa användande av poolen till enbart de som bor nära poolen.
Sammantaget trevligt men det finns utrymme för många förbättringar.

Datum för vistelsen: juli 2018
1  Tack josephine700
BettinaSalesjo, Ägare på Strandflickornas Havshotell, svarade på det här omdömetSvarade 25 juli 2018

Hej Josephine och tack för ditt omdöme, vi uppskattar alla feedback; både positiv och negativ!

Vi skulle gärna vilja veta vilket rum ni bott på, så vi kan åtgärda det som behövs på just det rummet, vi kan inte utläsa det av ditt namn, dessvärre. Alla fönster skall ha mörkläggningsgardiner utöver tunna spetsgardiner för charmens skull, vi går just nu igenom alla våra rum för att se om något rum saknar, vi kikar även igenom alla balkongdörrars gummilister samt duscharna. I våra tvålpumpar har vi en kombinerad duschtvål/schampo och det skall alltid finnas två på varje badrum; en till handfat och en till duschen; våra städerskor har fått info om att komplettera detta omgående om det skulle saknas på något rum.

När det gäller frukosten så brukar våra gäster uppskatta vårt nybakta bröd och våra ägghalvor (som vi köper färdigskalade och dessa serveras kalla med räkor och majonäs på) medan våra vanliga kokta ägg alltid är kokade samma morgon; kanske ni åt frukost sent så de inte höll kvar värmen helt? Ägg och bacon är något vi dessvärre fått välja bort pga platsbrist på vår marmordisk.

Våra två ateljéer vid havet, som vi hyr ut som boenderum, har privata badbryggor med stege, vi informerar på vår hemsida så gott vi kan om att dessa är till just för dessa rum och hänvisar gärna våra gäster som bor inne på hotellet till badstegarna som är några få steg bort på granntomten.

Vi hoppas få se er som gäster hos oss igen och ska se till att åtgärda bristerna på rummet tills dess!