“Finns så många bra restauranger här, inte denna.”

Pråmen Fisk- & Skaldjursrestaurang
Boka bord
tors 23/9
20:00
Rankad som nr 9 av 30 Restauranger i Lysekil
Omdömet skrevs 17 augusti 2021 från mobil enhet

Deras recept på fisksoppa är enkelt: En burk tomatsoppa, rejält med vispgrädde, fyra räkor, fyra tärningsstora fiskbitar och fyra små musslor. 245 kr. Ooopps! Japp, vi blev lurade in i turistfällan. Kontaktade restaurangen direkt efter då soppan satte igång en rejäl magcirkus. Restaurangen var övertygad om att vi ätit annan dålig mat tidigare under dagen, man lovade utreda och återkomma. Utredning pågår…

Tack Ellebring

Omdömet skrevs 15 augusti 2021 från mobil enhet

Uselt!
Vi skulle hört varningsklockor när servitrisen börjad berätta att halva dryckesmenyn var slut ”för det var ju sista dagen” vi beställde varsin tomatsoppa, nej det var ju 3 räkor, 3 små musslor och några stackars fiskbitar i, så de kallade det fisksoppa. Vi frågade om man kunde få enbet bröd till, men fick till svar att det var lunchservering så då kunde man inte få bröd.
En knapp timma efter vi lämnat restaurangen blir vi båda kassa i magen

Tack plimmos
Omdömet skrevs 6 augusti 2021 från mobil enhet

Pråm var en mysig restaurang med en atmosfär som andades historia. Den har funnits länge som restaurang, om än med flera olika ägare (?)
Maten var god. Surdegspizzan, mycket god om än en aning undergräddad. Fisken något liten portion. Servicen var tillfredsställande och ljudnivån var inte störande.

Tack Mi E
Omdömet skrevs 3 augusti 2021 från mobil enhet

Maten var helt ok men servicen var mycket märklig. Kändes som en ovillig släkting hade hoppat in för den ordinarie. Kan inte rekommendera detta då det är relativt dyrt och jag då förväntar mig en annan atmosfär.

2  Tack bergvidder
Omdömet skrevs 28 juli 2021 från mobil enhet

God mat och fin utsikt! Vi åt köttbullar, ceasarsallad och fisksoppa, alla nöjda! Ordentliga portioner. Rekommenderar detta ställe!

Datum för besöket: juni 2021
1  Tack annalY4852UT

Resenärer som tittade på Pråmen Fisk- & Skaldjursrestaurang tittade också på

Lysekil, Västra Götalands län
Lysekil, Västra Götalands län

Fiskebäckskil, Västra Götalands län

Besökt Pråmen Fisk- & Skaldjursrestaurang? Berätta vad du tyckte!