Omdömet skrevs 24 juli 2019

Hela hotellet är rent o fräscht.
Nybäddat och städat varje dag om så önskas.
Härlig frukost med personlig kontakt. Personalen lagar ägg o bacon på beställning som naturligtvis ingår.
Fantastiskt trevlig personal, tack

Datum för vistelsen: juli 2019
Tack Escape188118
Omdömet skrevs 19 juli 2019 från mobil enhet

Fantastiskt hotell med super härlig personal.

Rummet vi bodde i var en dubbelsäng plus en extra säng, ändå gott om plats.

Bodde utmed gatan, inte helt lyckat då det kör trafik här 24/7.
Tung o bullrig trafik då hotellet ligger i en korsning.

Jätte god frukost med stort utbud.

1 stort minus, ingår parkering men kan vara jätte svårt att få in bilen.

Datum för vistelsen: juli 2019
Tack Katja B
Omdömet skrevs 26 februari 2018 från mobil enhet

Hotell Schattauer är ett mycket trevligt familje ägt hotell. Där hela familjen Beer med personal jobbar för att deras gäster ska äta och dricka gott och koppla av på sin semester.
Vi var tre familjer som bodde på Gästehauset som låg 300m upp från huvudbyggnaden. Vi bodde i 2st 3-bedds rum och 1st 4-bedds rum som var rena och fräscha. På vårt rum fanns det ont om krokar att hänga upp våta/svettiga skidkläder på, även garderobs hyllor saknades. Sköna sängar och varmvatten i duschen och hiss är ett plus.
I garaget finns gratis låsbara förvarings skåp med värme för skidor och pjäxor. Frukost serverades på GH Kl 07:30-10:00 och man kan välja ägg i alla former, olika sorters bröd, pålägg, yoggi, flingor, kaffe, te, varm choklad, juice. Frukost rummet används på eftermiddagarna till afterski/allrum. Där finns en kyl med öl, almdudler, bubbelvatten, det man tar skriver man upp i en pärm och betalar vid avresa. Även medhavd mat och dryck går att förtära på afterski i frukostrummet. Det gjorde vi. Det var inga problem.
Middag serveras på Hotell Schattauer Kl 18:00-20:00. Det finns både vuxen och barnmeny med olika soppor, huvudrätter, efterrätter. Det man önskar att äta till middag fyller man i på frukosten. Man går aldrig hungrig från middagen, verkligen hög klass på maten och drycken.
Skidbussen går ca 100m från GH och tar 3-4min till Grafenberg liften.

Ett GH vi rekommenderar,detta stället kommer vi att bo på fler gånger.

Mange Vellinge

Datum för vistelsen: februari 2018
Tack snyggemange
Omdömet skrevs 16 augusti 2017 från mobil enhet

Bra service, fräscha rum och god mat är vår sammanfattning.

Vi bodde i gästhuset som ligger 300m från själva hotellet. Perfekt för familjen och tillgång till allrum med solterass och poolområde precis intill. Finns till och med en självserveringsbar i allrummet, vilket var tacksamt i sommarvärmen.

Frukost och middag (vi hade halvpension) är av god kvalitet. Mycket bra mat att välja på för barn och vuxna. Trerättersmenyn med två val av huvudrätt var av god kvalitet och under vår vistelse serverades många lokala specialiteter, vilket uppskattades.

Sen måste Roland (Sonen i familjen som driver hotellet) få ett omnämnande. Professionell, bra på engelska, engagerad och hjälpsam. Och framförallt en underbar humor. Fråga honom om Hjortronsylt...

Datum för vistelsen: juli 2017
Tack ericgG8920AB
hotelschattauer, Geschäftsführer på Hotel Schattauer, svarade på det här omdömetSvarade 18 augusti 2017

Dear Mr. G.

thank you for your superb review.
Hjortronsylt will stay in my mind ;-)

We hope that we may welcome you again in the future and wish you all the best

Roland Beer
Hotel & Guesthouse Schattauer

Omdömet skrevs 3 september 2015 från mobil enhet

Mycket vänligt bemötande. Vi hade halvpension och det var härligt att efter en dagsvandring i bergen sätta sig ner vid dukat bord och få en väldigt god fyrarätters middag. Jättefin grönsaksbuffé. Trevliga och ganska stora rum. Bra med separat toalett.

Datum för vistelsen: augusti 2015
1  Tack Yedlund