“Mycket fint och trevlig. Butik”
Omdöme om Falbygdens Osteria

Falbygdens Osteria
Rankad som nr 1 av 1 Specialmatbutiker i Falköping
Beskrivning: I vår butik i Falköping hittar ni mer än 150 sorters ost. Här trängs våra lagrade specialiteter som 36 månaders Herrgård, Morfars Brännvinsost och Whiskycheddar, med importerade delikatessostar samt ost från små lokala producenter. Vid sidan av osten erbjuder vi ett brett sortiment av andra delikatesser. Kex, marmelader, charkprodukter, inläggningar, oljor, the …., ja det finns mycket att välja på. Vi har också en avdelning med presentartiklar till köket och andra delar av hemmet. När det lackar mot jul eller påsk så gör vi om vår presentavdelning till jul- och påskmarknad. Ett mycket populärt utflyktsmål! Vi värnar mycket om lokalt producerad mat. I dag har vi fler än 20 lokala matproducenter med sina produkter hos oss. I restaurangen serveras en härlig ost och delikatessbuffé, smörgåsar, kakor samt varma och kalla drycker. Hjärtligt välkomna till oss!
Omdömet skrevs 1 augusti 2023 från mobil enhet

Mycket fint och vackert butik. Trevlig hjälpsam personal och mycket ost och lita annat smått/gott. Väldig populär butik.

Datum för besöket: augusti 2023
Tack niclas h

Omdömet skrevs 10 juli 2023 från mobil enhet

Väldigt god mat och mycket goda ostar! Vi tog buffe och den var väldigt fräsch och god! 👌 Om ni har vägarna förbi rekommenderar jag att ni stannar till där och lunchar!

Datum för besöket: juli 2023
Tack Lisen868
Omdömet skrevs 2 juli 2023

En osteria strax utanför Falköping som har mycket olika ostar utav alla dess slag. Kul att gå omkring där och även få provsmaka.

Datum för besöket: juni 2023
Tack 192ullam
Omdömet skrevs 1 december 2022

Så besviken denna gång. Priset är högre men de har dragit ner rejält på deras buffé. De brukade också pynta väldigt fint men det var ingen mysig julkänslan överhuvudtaget tyvärr. Jag har alltid tyckt att det har varit mysigt att åka dit i december.

Datum för besöket: december 2022
Tack 836fahimac
Omdömet skrevs 11 november 2022

Här finns det verkligen ostar för alla smaker. jag köpte lite allt möjligt i ostväg. Så bra att man fick smaka också. Tog mig en fika inne i deras resturang med ostkaka, grädde och hjortronsylt. Smakade utmärkt till kaffet. Så gott när de värmde till ostkakan också.

Datum för besöket: november 2022
Tack 192ullam

Resenärer som tittade på Falbygdens Osteria tittade också på

Falköping, Västra Götalands län

Besökt Falbygdens Osteria? Berätta vad du tyckte!

Intäkterna påverkar de upplevelser som visas på den här sidan, läs mer.