“Ostkaka med grädde och sylt”
Omdöme om Falbygdens Osteria

Falbygdens Osteria
Rankad som nr 1 av 45 Restauranger i Falköping
Beskrivning: I vår butik i Falköping hittar ni mer än 150 sorters ost. Här trängs våra lagrade specialiteter som 36 månaders Herrgård, Morfars Brännvinsost och Whiskycheddar, med importerade delikatessostar samt ost från små lokala producenter. Vid sidan av osten erbjuder vi ett brett sortiment av andra delikatesser. Kex, marmelader, charkprodukter, inläggningar, oljor, the …., ja det finns mycket att välja på. Vi har också en avdelning med presentartiklar till köket och andra delar av hemmet. När det lackar mot jul eller påsk så gör vi om vår presentavdelning till jul- och påskmarknad. Ett mycket populärt utflyktsmål! Vi värnar mycket om lokalt producerad mat. I dag har vi fler än 20 lokala matproducenter med sina produkter hos oss. I restaurangen serveras en härlig ost och delikatessbuffé, smörgåsar, kakor samt varma och kalla drycker. Hjärtligt välkomna till oss!
Omdömet skrevs 14 oktober 2022 från mobil enhet

Kaffe med ostkaka och hjortronsylt. Vrigstads ostkaka är jättegod men ska serveras ljummen. Här var den varm vilket drar ner betyget till 4.
Köpte med mig ostkaka från butiken som jag ser fram emot att avnjuts

Datum för besöket: oktober 2022
Tack annR4297RE

Omdömet skrevs 18 juni 2022

Vilken mångfald av varor i form av ost, kex, marmelader och allt annat mellan himmel och jord som på något sätt (eller inte alls) kan kopplas ihop med ost. Relativt höga priser på varorna, men det gick att hitta varor som jag annars inte stöter på i olika livsmedelsbutiker. Det tog sin rundliga tid att gå runt och orientera sig bland allt som stod till buds. En hel del inköp blev gjorda. :-)

Datum för besöket: juni 2022
Tack Nonno H
Omdömet skrevs 2 augusti 2021 från mobil enhet

Gå in och ät deras buffe som är så god. Sedan så fotograferar du skyltarna så du vet vad du ska handla. Allt var färskt och fantastisjt gott.

Datum för besöket: augusti 2021
3  Tack Magnus L
Omdömet skrevs 28 juli 2021

Så mysig affär med massor av ostar,fanns även mycket annat gott med! Kex, marmelad, te, oljor m.m . Kommer gärna tillbaka.

Datum för besöket: juli 2021
Tack anettewils0n
Omdömet skrevs 5 juni 2021 från mobil enhet

Ett stort utbud med ostar och ett bra hanterande i Corona tider med lite folk i butiken. Klart värt ett besök med mycket tillbehör .

Datum för besöket: mars 2021
Tack 449anetten

Resenärer som tittade på Falbygdens Osteria tittade också på

Falköping, Västra Götalands län

Besökt Falbygdens Osteria? Berätta vad du tyckte!

Intäkterna påverkar de upplevelser som visas på den här sidan, läs mer.