“Himmelriket för ostätare”
Omdöme om Falbygdens Osteria

Falbygdens Osteria
Rankad som nr 1 av 1 Specialmatbutiker i Falköping
Beskrivning: I vår butik i Falköping hittar ni mer än 150 sorters ost. Här trängs våra lagrade specialiteter som 36 månaders Herrgård, Morfars Brännvinsost och Whiskycheddar, med importerade delikatessostar samt ost från små lokala producenter. Vid sidan av osten erbjuder vi ett brett sortiment av andra delikatesser. Kex, marmelader, charkprodukter, inläggningar, oljor, the …., ja det finns mycket att välja på. Vi har också en avdelning med presentartiklar till köket och andra delar av hemmet. När det lackar mot jul eller påsk så gör vi om vår presentavdelning till jul- och påskmarknad. Ett mycket populärt utflyktsmål! Vi värnar mycket om lokalt producerad mat. I dag har vi fler än 20 lokala matproducenter med sina produkter hos oss. I restaurangen serveras en härlig ost och delikatessbuffé, smörgåsar, kakor samt varma och kalla drycker. Hjärtligt välkomna till oss!
Omdömet skrevs 15 april 2021 från mobil enhet

Gillar man ost skall man åka hit. Här finns något för alla smaker. Otroligt många ostsorter som jag inte kan hitta hemmavid i storstan. Gillar verkligen de lokalt producerade ostarna. Här finns också en hel del annat, marmelader, kex, saft, bröd, och en undervåning med inredningsprylar.

Datum för besöket: april 2021
Tack Pia A

Omdömet skrevs 8 oktober 2020

En lättare lunch med bl.a. olika ostsorter mm smakade utsökt. Här kan dom flesta ostälskare hitta sitt!

Datum för besöket: oktober 2020
1  Tack Oldis2014
Omdömet skrevs 1 september 2020

Här hittar du inte bara Falbygdens ost utan ostar från många andra. Även kex, marmelad med mera. Trevlig och mycket kunnig personal. Passa på att provsmaka ostar som du inte handlar i vanliga fall.
Vi besökte osterian vid lunchtid och passade på att besöka restaurangen. Vi valde en ostpaj med charkuterier. Den var mycket god och prisvärd.
Saknar dock fler svenska delikatessostar.

Datum för besöket: augusti 2020
1  Tack 687mattsj
Omdömet skrevs 29 juni 2020 från mobil enhet

En riktigt fin ostbutik med stort utbud av allt en gårdsbutik kan tänkas ha. Lite trångt att gå runt där inne, varpå det inte blir en femma i betyg.

Datum för besöket: juni 2020
1  Tack SannaF20
Omdömet skrevs 2 mars 2020

För första gången åt jag en ostbuffe. Goda ostar men väldigt dyrt för det man fick tycker jag.

Trevlig omgivning med en bra och trevlig affär. Jag hade förväntat mig mer av ostproduktion etc.

Vad gäller lunchen var den, som tidigare nämnts, dyr för det man fick. Intressant att äta ost till lunch. Många goda ostar, paj och ostgratäng. Gott var det också.

Betyget dras ned av priset tycker jag.

Datum för besöket: februari 2020
2  Tack I9860TCpeterk

Resenärer som tittade på Falbygdens Osteria tittade också på

Falköping, Västra Götalands län

Besökt Falbygdens Osteria? Berätta vad du tyckte!

Intäkterna påverkar de upplevelser som visas på den här sidan, läs mer.