“Wow!! Ett av de bästa ställen”
Omdöme om Cesarstugan

Cesarstugan
Rankad som nr 5 av 46 Restauranger i Falköping
Beskrivning: Cesarstugan är en restaurang byggd i 1800-talsstil! Här serveras härliga stora bufféer med kött, fisk, vegetariskt varmt, soppa, stor salladsbuffé och smaskiga bakverk från vårt eget bageri. På gården finns även Sveriges största vaxkabinett "Bondens År", med figurer i klass med Madame Tussauds som är utställda i miljöer som skilldrar 1930 & 40-talets Sverige. Ett måste då man har vägarna förbi och en spännande upplevelse för stora som små. Vi har även en handelsbod där vi säljer lantlig inredning, köksgeråd, godsaker från bageriet, retro-planscher och mycket mer! I vår teatersalong och även på scenen i restaurangen ställer vi allt som oftast till med evenemang - både teater och musik! Ta en titt på vår hemsida för att se om något kan locka er till en helkväll med både mat & underhållning! Varmt Välkomna!
Omdömet skrevs 2 februari 2020 från mobil enhet

Wow!!
Ett av de bästa ställen jag ätit på. Så vällagat, gott och miljön fjorden varm i själen. Personalen var pricken över i.
Detta får man inte missa❤️

Datum för besöket: februari 2020
Tack Marina B
Christian S, Owner på Cesarstugan, svarade på det här omdömetSvarade 3 februari 2020

Åh, tack vad fint skrivet Marina ;) Det värmer verkligen.. mvh Christian med all personal

Omdömet skrevs 25 november 2019

Jag tyckte vi åkte och åkte, hur hittar folk hit???
Har aldig hört talas om detta tidigare, men det
var en riktig skatt, både smak- och kulturmässigt!
Brasorna sprakade när man kom in och man
kände sig så där härligt välkommen!
Vi åt lunchbuffé som var underbar!
Mycket fint porslin från Rörstrands!
Mätta och nöjda besökte vi "Bondens År" som
skildrar bondens arbeten under året. Museet, en
600 kvm stor yta med vaxdockor och tillhörande
interiör var sagolik, men nästan verklig!
Det här är ett måste att bevara och föra vidare!
Fanns även en butik! Köpte en baksporre och
en potatisstöt, båda dessa köksverktyg har
försvunnit ur våra vanliga butiker.

Datum för besöket: november 2019
Tack Kerstin E
Omdömet skrevs 22 november 2019 från mobil enhet

Härlig sprakande brasa välkomnar en in. God buffé med både varmt och kallt, efterrätt och punch till kaffet. Ett mysigt museum bredvid som visar livet i omgivningarna förr. Därtill hemtrevlig gårdsaffär med både smått o gott. Trevlig söndagsutflykt!

Tack KatarinaW95
Omdömet skrevs 28 september 2019 från mobil enhet

Vi var ett gäng kollegor som åkte till Falbygden på resa och vi besökte mysiga Ceasarstugan. Fantastiska miljöer, gott mottagande och jättegod mat. Museet med vaxdockor, målade väggar och ljudeffekter höll oss informerade och underhållna. Många av oss köpte med oss nybakat bröd hem.

Tack Curly-Rose_Nelroe
Omdömet skrevs 18 september 2019

Gott, genuint, trevligt, lugnt.
Rekommenderas varmt!
Här känner man sig välkommen. Här kan man njuta av stillhet och god mat när man besöker Hornborgabygd.

Tack NorthStar407074

Resenärer som tittade på Cesarstugan tittade också på

Falköping, Västra Götalands län

Falköping, Västra Götalands län
Stenstorp, Falköping

Besökt Cesarstugan? Berätta vad du tyckte!