Höjdpunkter från omdömen

Lund, Sverige
från mobil enhet
Läs alla 6 omdömen

Omdömet skrevs 24 juli 2021 från mobil enhet

Vilken otroligt vacker kväll vi fick, en sån tur att vi hittade på er! Detta är verkligen en dold pärla som det kallas på Tripadvisor. Inte ett moln på himlen, underbara värdar, god mat, vacker natur och framförallt glada barn. De som ville fick även prova på att styra båten, magiskt!

Att hitta till kajen var inga problem alls. Vi valde Torskholmen i centrum och det finns en länk att följa från hemsidan som tog oss till helt rätt plats. Bilen parkerade vi på hamnparkeringen som var gratis efter kl 18.

Resan vi valde var kvällsturen med hela båten kl 17-21. Båten anlände 10 min innan och vi var åter på kajen 21:15 i överenskommelse med oss då vi inte hade någon tid att passa. Jättebra!
Kan verkligen rekommendera att chartra båten till bara er själva.

Under resan runt Kosteröarna fick vi tillfället att se sälar, ostronodlingar, livet som frihamnare (om det nu kallas så) vi fick även möjligheten att bada från båten men vi nöjde oss med att bara sitta tillbakalutade och njuta av vyn och höra mycket berättas om historien om öarna och Strömstad.
En perfekt första dag på semestern med andra ord.

Båten var lagom i storlek. Toalett finns ombord, det kanske absolut viktigaste om man kommer till den punkten. Ett bord i sittbrunnen där maten serverades utomhus, men man kunde också flytta in och sitta inne. Libabrödrullarna, en med skagenröra och en med kyckling var både mättande och goda. Man ska ju stå sig på ”sjön”. Fika med både kaffe och muffins/kaka var väldigt generöst, precis som värdparet.
Vi satt stora delar tillbakalutade på däck i fören och dinglade med benen över kanten.

Vi kände oss trygga under hela resan, bra information på hemsidan och en personlig kontakt via mejl efter bokningen, proffesionellt!
En del kanske avskräcks av priset, gör inte det! Detta är en upplevelse för livet och vi fick dessutom Marie och Björn och deras båt för oss själva under 4 tim, inkl mat. Efter resan kändes det billigt!

Stort tack Marie och Björn, ni gjorde denna dag minnesvärd för oss. Ett minne för livet, verkligen!

Datum för upplevelsen: juni 2021
1  Tack 765christern
Maps65621583277, Owner på Gränsland Båtcharter, svarade på det här omdömetSvarade 3 augusti 2021

Det är ni som ska ha ett stort tack och visst blev det en magisk kväll! Ni är välkomna tillbaka nästa gång ni åker söderut.
Marie o Björn

Omdömet skrevs 23 juli 2021 från mobil enhet

Trevlig guidning och härlig båttur! Marie och Björn gjorde en fantastisk tur och vi fick massor av information om naturen och även om livet i Strömstad. Barnen supernöjda då de fick både bada efter båten, fiska och prova på att styra! Rekommenderas varmt!

Datum för upplevelsen: juni 2021
1  Tack Happiness56922856602

Tack själva! Kul att barnen var så nöjda och nyfikna på att prova på!
Välkomna tillbaka!
Marie o Björn

Omdömet skrevs 17 juli 2021 från mobil enhet

En av de bästa sommarupplevelser vi haft! Vi blev så omhändertagna av Marie och Björn, tryggt tog de oss på en slående vacker rundtur i skärgården med segel. Vi serverades goda libabrödrullar med skagenröra samt kaffe och hembakt. Badade i lina från båten och dörjade makrill. En obeskrivlig dag att minnas

Datum för upplevelsen: juli 2021
2  Tack Terese L

Tack för de fina orden! Det blev verkligen en toppendag!

Omdömet skrevs 14 augusti 2021 från mobil enhet

Datum för upplevelsen: augusti 2021
Maps65621583277, Owner på Gränsland Båtcharter, svarade på det här omdömetSvarade för 3 veckor sedan

Omdömet skrevs 1 augusti 2021

Datum för upplevelsen: juli 2021