Lås de lägsta priserna från de här webbplatserna
ScandicHotels.com127 US$
Expedia.com127 US$
Travelocity127 US$
Priceline128 US$
Orbitz.com127 US$
Omdömet skrevs 26 oktober 2021

Vi hade rum mot havet med fin utsikt. Tyvärr var sovkomforten inte så bra. Dåliga kuddar och smala sängar med för liten bäddmadrass som skapade en stor glipa mellan sängarna. På kvällen skulle vi ta en drink i baren innan maten. För att servera 8 personer behövdes det 45 minuter vilket var i längsta laget. Väl i matsalen bjöds det på vatten som var varmt och unket, vilket snabbt byttes ut av Viktor. Vi åt stekt hälleflundra, ankbröst och lammytterfilé. En hälleflundra var knastertorr och en tallrik med anka var seg och senig. Men vi hade trots alla missöden en trevlig kväll.

Datum för vistelsen: oktober 2021
Tack Staffan413
Omdömet skrevs 24 september 2021

Vi bodde 2 nätter i ett standardrum med sköna sängar och AC samt fin utsikt över hamnen. Hotellet har ett centralt läge med närhet till allt. God frukostbuffé med allt man kan önska sig tom nypressad juice. För att undvika trängsel vid frukosten bokade man in en särskild tid när man skulle äta. Trevlig personal i receptionen. Bra gratis wifi, men med kod.

- Heltäckningsmatta på rummet. Begränsad parkering som kostar 120 sek/dygn.

Sammanfattningsvis: Detta är ett hotell vi gärna kommer tillbaka till och som vi kan rekommendera till andra.

Tack Coastal824935
Omdömet skrevs 21 september 2021 från mobil enhet

Bodde med familjen.
Vi hade bokat 2 standardrum, vi fick dom lite utspridda nån på våning 3 och 5. Rummet på våning 5 hade utsikt mot hamnen där kosterbåtarna avgick.

Rummet på våning 3, var något fel på (hann aldrig se rummet, utan han från receptionen kom ikapp mig när jag hämtade väskorna i bilen, så jag såg aldrig rummet, men förstod att utsikten inte var så kul, när jag gick förbi rummet och kollade.)
Fick ett lyxigare 2 plans rum med 2 badrum, ena var handfat och toalett, andra var toalett, dusch, badkar och 2 handfat.

Sen var det en terrass ut från vardagsrummet nere och en våning upp var sovrummet.
Jag hade vart nöjd med bara sovrum nere och terrass.
Det var bra med kylskåp på rummet.
Fin och trevlig utsikt ut mot hamnen och mot colorline terminalen och tågstationen.
-Dyr parkering.
- Dåligt städat på vissa ställen som under skåpet i vardagsrummet och inne vid badkaret.
Frukosten: God äggröra och korv, goda frallor och en nybakad morotskaka som var så god.
Juice fanns både färskpressad och i maskin.
Tråkigt bara att dom skurit upp vattenmelon i småbitar som en fruktsallad.
Trevlig man vid incheck, men han var lite förvirrad och kändes som han inte hade hundra koll på allt.

1  Tack missepissen
Omdömet skrevs 10 september 2021 från mobil enhet

Då vi skulle golfa, och kanske dricka en öl eller två, bad vi om hjälp att fixa taxi……, taxi strulade, så högste chefen och en av killarna satte sig i två bilar och skjutsade ut oss till golfbanan - Service utöver det vanliga! Att dessutom hotellet är ett av de absolut trevligaste Scandichotellen i Sverige gör inte saken sämre, fantastiskt läge, och som sagt FANTASTISK PERSONAL och god mat

Restyp: Reste i arbetet
Tack 18mikaelk
Omdömet skrevs 27 augusti 2021

Checkade in fredagen den 20/8
Klagar aldrig på petitesser, men för det priset man betalade för per natt (3824 kr/ 2 nätter) + parkering, så hade man uppskattat ”det lilla extra”.
Vi hade ett födelsedagsfirande och bokade ett av dom "bättre rummen" dvs. balkong med sjöutsikt.

+ Fin utsikt. Men ej häpnadsväckande eller fantastiskt. Dock roligt att se Koster-båtarna åka förbi och se alla vackra fåglar som svävade förbi.
+ Kan på en hand räkna ut personal som var trevlig. Den unga killen i receptionen som checkade in oss, nattpersonal och killen som gjorde omeletter vid frukosten.
+ Gratis god kaffe i lobbyn.
+ Killen som gör omelett på frukostbuffén gör hela frukostbuffén värd att gå till. Även det nybakade brödet. Resten kan man skippa.
+ Vacker och mysig atmosfär nere i lobbyn.
+ Läget är fantastiskt (minus branta backar, ifall man har svårt att gå etc.)
+ Nära till centrum / Kosterbåtarna, ifall man vill ta en tripp ut till öarna.

- Rummet var inte bra städat. Fettfläckar från diverse händer syntes överallt i dagsljus och toaletten hade kvar "sina fläckar" (utan att gå in på vidare detaljer). Kylskåpet var skitigt, från föregående gästers picknick, när vi anlände.
- Ingen telefon på rummet - så att man kunde nå receptionen. Aldrig varit med om något liknande?!
- Inget kassaskåp på rummet?!
- Ett rör pulverkaffe fanns på rummet?
- Bad om rum högst upp (balkong), men eftersom det redan var förvarningar om att detta inte är en garanti, (även om man hade det som önskemål), så var detta inget som man hakade upp sig på - men man tycker att dom gott kunde behållt ett rum våningen över, eftersom det var en special dag för oss, som vi anlände på.
- Du har grannar på båda sidorna och snett ovanför dig ifall du bor på våning 1 - dvs. inte insynsskyddat (om man är ute efter lite ”privacy”). Även räckena är gjorda av genomskinligt glas. Bara så att man är medveten om detta.
- Du får röka på balkongen. Jag som icke-rökare hade helst velat ha hela hotellet rökfritt
- Parkeringen kostar extra (dyr) och det är ej garanti på plats när du kommer tillbaka - ifall man åker iväg under dagen.
- Sura äldre herren i receptionen förstörde hela upplevelsen för oss. Både när man ringde och frågade enkla saker via telefonen eller bad om småsaker som tex. vinglas till rummet. Kanske trött på yrket? Ej acceptabelt beteende och han borde gå en kurs i hur man bemöter gäster och hur man är ”service minded” mot kunder, eller lära sig av sina kollegor. Har själv jobbat på hotell, så jag vet hur det ska vara. Det var verkligen ett nonchalant, konstigt och arrogant bemötande som man fick av honom? Han är en stor anledning till varför jag inte kommer att göra något återbesök hos er, tyvärr.
- Ej ”Covid”-vänligt vid frukost, trots att man måste boka tid. Inte hotellets fel, utan människorna som inte kunde bete sig. Det snorades, harklades och hostades rakt ut och man la besticken över ost och diverse pålägg, istället för vid sidan om - som normala människor gör. Upptäckte detta fenomen båda dagarna. Kaffet smakade bränt vatten. Så gå och ta en i lobbyn istället - efter frukosten, eller före.
- Inte direkt handikappvänligt, en brant backe ned till centrum. Men finns en annan hiss att tillgå. Bra att veta ifall man har svårigheter.
Kommer jag att göra ett återbesök hos Scandic Laholmen i Strömstad? Svar: Nej
Som ni ser - så överväger nackdelarna mot fördelarna.
Kommer jag att besöka Strömstad igen? Definitivt! Fast då på ett annat boende/hotell.
Fantastiskt vackert ställe och supertrevliga människor i Strömstad (minus den äldre herren i receptionen)

Tack från oss.

Mvh
Patricia och André

Rumstips: Även om du har önskemål så finns det inga garantier att du får det du önskat, bara så du vet.
Datum för vistelsen: augusti 2021
2  Tack PatriciaHjo