Öppet i dag: 08:30 - 17:30

från 190,94 US$
från 60,99 US$
från 69,55 US$
Omdömet skrevs 15 januari 2020 från mobil enhet

En uppskattad promenad med spännande omgivning. Vi gick igenom på 1 h tidig fm. Ta gärna mer tid på er och mkt vatten.

Datum för upplevelsen: januari 2020
Tack yippiii
Omdömet skrevs 6 december 2019 från mobil enhet

Botanisk trädgård med olika sorters gigantiska träd, stora näckrosor, vackra lotusblommor, gigantiska sköldpaddor och hjortar. Parken var tidigare mer välskött enl. säker källa här på Mauritius.

//Susanne, Visby

Datum för upplevelsen: december 2019
Tack SusanneEv
Omdömet skrevs 10 juli 2019 från mobil enhet

En guide visade oss delar av området i cirka 40 minuter. Guidningen fick man betala en liten slant för. Efter guidningen gick vi även en stund själva runt och tittade.
Det fanns många träd och växter och guiden gav mycket kort information om dessa. Jag hade nog väntat mig lite mer entusiasm från guiden men det var okej. Han pekade lite med sina pinnar hit och dit och plockade upp ett och annat löv med dessa som vi sedan fick lukta på.
Det var inte mycket blommande växter vilket nog berodde på att det var juni och därmed deras vintertid. Jag skulle gärna besöka trädgården under månaderna november-februari och se hur växtligheten är då. Skyltningen är inte så tydlig som man skulle önska som turist och området är rätt stort, så utan guide är det inte så lätt att få ut det man önskar av ett sådant här besök.
Myggmedel kan vara bra att ha om du inte har långbyxor.

Datum för upplevelsen: juni 2019
Tack m_martinsson
Omdömet skrevs 4 mars 2019 från mobil enhet

Varmt, fuktigt och väldigt mycket mygg på en annars intressant vandring med guide dör man lär sig mycket om träd och växters liv.
Ungefär som Kew Gardens utanför London men där går man i växthus.

Datum för upplevelsen: februari 2019
Tack Godis10
Omdömet skrevs 12 februari 2019

Området är mycket välordnat, rent och omväxlande med både arrangerad skönhet och vildvuxna områden. Fantastiska bassänger med näckrosor och lotusblommor.

Datum för upplevelsen: januari 2019
Tack Mira G