“En upplevelse”

Boka i förväg
Mer information
133,48 US$*
och över
Simma med vilda delfiner och valskådning med ...
Rankad som nr 3 av 9 saker att göra i Pamplemousses
Mer information om sevärdheten
Information om sevärdheten
Rekommenderad vistelselängd: 1-2 timmar
Omdömet skrevs 24 september 2018 från mobil enhet

Trädgården är en verklig upplevelse. Träden, palmerna och de olika blommorna är overkligt vackra. Att se björnarna och sköldpaddorna var beklämmande i denna vackra miljö.

Tack Lennart W

Omdömet skrevs 29 april 2018 från mobil enhet

Besök gärna denna lugna oas.
Vår kunniga guide berättade ingående om alla spännande växter och historien om den botaniska trädgården.

Tack Jonas S
Omdömet skrevs 22 mars 2018 från mobil enhet

Tog expressbussen 215 från Grand Baie och hoppade av smidigt precis utanför parken. Inträdet kostade ca 50 kr och jag tog ingen guide. Strosade runt i ca 3 timmar och bara njöt av den vackra utsikten med min kamera. Rekommenderar alla som är på Mauritius att besöka denna plats!

Tack Pernilla A
Omdömet skrevs 7 mars 2018 från mobil enhet

Det var en upplevelse att komma dit o se de stora näckrosbladen. Trots regnskurar var det mycket intressant med alla träd

Tack lenal633
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 16 januari 2018 från mobil enhet

Vi bokade en taxi och åkte till parken. Vi boka in en guide för turen. Mycket fina palmer träd från olika platser på jorden . De hade exempelvis lotusblommor, amazon näckrosor mm. vi var där en dag när det var lite regn i luften så glöm inte paraply. Det fanns sköldpaddor i hägn imponerade syn, kanske var utrymmet litet.

Tack Peter K

Resenärer som tittade på SSR Botanic Garden tittade också på

Chamarel, Riviere Noire District

Riviere des Anguilles, Savanne District

Besökt SSR Botanic Garden? Berätta vad du tyckte!