“Vackert”

Boka i förväg
Mer information
79,58 US$*
och över
Delfiner och vulkaniska underverk dagstur
Rankad som nr 3 av 9 saker att göra i Pamplemousses
Mer information om sevärdheten
Information om sevärdheten
Rekommenderad vistelselängd: 1-2 timmar
Omdömet skrevs 3 februari 2017

Rekommenderar guidning. Vacker, välskött och intressant. Vi kom i sista minuten innan stängning. Ta tid på er för där finns mycket fint att beundra.

Tack Linnea75

Omdömet skrevs 13 januari 2017 från mobil enhet

En fin trädgård med många växter att titta på. Att ha en massa sköldpaddor instängda på en liten yta med ytterst lite skugga och vatten känns som djurplågeri. Tycker inte att trädgården är något för barnfamiljer, det är varm och finns inget stt handla inne i parken. Ta med vatten och lite kex, frukt eller dyligt för energin tar slut.

Tack AnnaEriksson
Omdömet skrevs 5 december 2016

De stora sköldpaddors,den äldsta är185 år enl.personalen.
Annars var det nog Lotus och jättenäckrosorna som var finast,resten var mest för riktigt naturintresserade.
En skön långpromenad i grönskan.

Tack 2763eriksson
Omdömet skrevs 29 april 2016

Ta på dig bekväma skor och en flaska vatten sedan promenerar du runt i den stora trädgården och tittar på alla olika vackra växter. Det finns även hjortar, jätte sköldpaddor och fåglar att beskåda. Dammen med dom stora näckrosorna bör man inte missa. Blommorna byter färg under dagen. Lotusblommor och andra exotiska blommor växer runt om i parken. Parken väl värt ett besök. Vill man betala en slant kan man hyra en guide som tar dig och berättar om parken och dess växter.

Tack Gson63
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 27 april 2016 från mobil enhet

Många fina träd och växter. Mysigt. Vi hade en guide och det är nästan ett måste. Dessa är billiga och den guiden vi hade var jättebra.

Tack Maria C

Resenärer som tittade på SSR Botanic Garden tittade också på

Chamarel, Riviere Noire District

Riviere des Anguilles, Savanne District

Besökt SSR Botanic Garden? Berätta vad du tyckte!