“God havsmat och vackert läge”
Omdöme om Restaurang Matilda

Restaurang Matilda
Rankad som nr 4 av 18 Restauranger i Fjällbacka
Omdömet skrevs 25 juli 2020 från mobil enhet

Mycket goda havskräftor och fisksoppa! Väl värt pengarna med fantastisk utsikt, maten vi i vårt sällskap åt var uppskattad. Havskräftorna var supergoda.

Tack P4612IIcarolinem

Omdömet skrevs 24 juli 2020 från mobil enhet

Fint bemötande på hotellet som ligger i samma hus som restaurang. Fint rum no 5 perfekt.

Läcker krog fantastisk miljö, men maten leverar inte till priset tyvärr - kändes som en formidabel rip off. Bor här gärna igen men äter kanske inte samma rätt igen.

1  Tack 189852Thomas
Omdömet skrevs 22 juli 2020

Besviken, maten ok, jag blev dock ej hänförd.
Snabb service med fördrink, ej tillfrågad om dryck till maten. Drack bubbel och vatten...
TRÅNGT mellan borden, absolut inte 1,5 meter där inte.
Fantastiskt utsikt båtar och båtfolket i rörelse, fint väder.

Tack Eth1111
Omdömet skrevs 21 juli 2020

Guldläge vid hamnen, med kvällssol och utsikt. Vindskydd finns. Vi hade bokat bord och all personal var trevliga. Bra avstånd mellan borden. Däremot fick vi in maten i sån fart, att det kändes som om de ville bli av med oss. Man hann knappt dricka upp drinken innan förrätten kom, hann knappt äta upp förrätten, så kom varmrätten. Hann heller ej beställa ny dricka mellan serveringarna. Grannborden fick mat i samma takt. Meny på hemsidan stämmer ej överens med den menyn som är på restaurangen. Förrätt med pilgrimsröra, vackert upplagd, men förvånadsvärt smaklös. Till varmrätt hel panerad fisk, med ben och allt - en snygg rätt, men där ben inte släppte (om kött ej lossnar från ryggben är det ej färdiglagat) och väldigt pilligt att äta. Osaltad och smaklös. Salladen med citrondressing var kvällens bästa.
Med tanke på priserna, så får man enormt mkt godare mat hos finkrogs-grannen för typ samma peng. Här lever man på utsikten, men då vore det väl på sin plats att inte kasta ut rätterna i sån snabb takt att gästerna knappt hinner njuta av den?
Och glöm inte saltet...

2  Tack Nackabor
Omdömet skrevs 2 juli 2020 från mobil enhet

Fantastisk mat och dryck i en oslagbar miljö. Grymt!
Bor man dessutom här och får uppleva frukost och lunch så kan man inte ha det bättre.

Tack -Mange-Pange-Pang-

Resenärer som tittade på Restaurang Matilda tittade också på

Fjällbacka, Västra Götalands län

Besökt Restaurang Matilda? Berätta vad du tyckte!