“Fin pizza med löjrom (bleak roe)”
Omdöme om Spikens Brygga

Spikens Brygga
Rankad som nr 20 av 80 Restauranger i Lidköping
Kök: Fisk och skaldjur, Svenskt
Omdömet skrevs 5 maj 2018 från mobil enhet

Parkerade vid Läckö och promenerade 2+3 km till Spikens fiskeläge. Vi köpte en fish & chips samt en löjromspizza. Pizzan var läcker och fisken gjord på gös. Lokalt framställda råvaror alltså och trevlig personal.
Löja (bleak) rom (fish roe).

Tack perwidstrom

Omdömet skrevs 4 maj 2018 från mobil enhet

God mat i marin miljö. För alla plånböcker. Råvaror från Vänern, lokalt producerade. Vägen dit går genom ett brutet slättlandskap och gamla kukturbygder. Mycket vackert!

Tack Topp1973
Omdömet skrevs 18 augusti 2017 från mobil enhet

Ligger fint längst ut vid spikens fiskehamn. Trevligt att sitta ute vid vattnet och äta. Maten va si och sådär. Laxtallriken va god enligt andra, men jag åt bakad potatis med räkröra. Det fanns 1 räka i röran. Räksmörgåsen va mycket liten. Tallrikarna bestod av papper, små enkla vattenglas. Här finns det lite att jobba på så kan det bli ett toppenställe och få högre poäng!

Tack ingelagr
Omdömet skrevs 5 augusti 2017 från mobil enhet

Vi åt rökt lax med potatissallad, gott bröd och en alkoholfri öl till. Det var riktigt gott och mättande. Minus för att det var plastglas och plastbestick.

Tack IRR99
Omdömet skrevs 24 juli 2017 från mobil enhet

Spikens brygga är riktigt mysigt ställe. En pärla. Skön atmosfär, trevliga handlare och goda maträtter att avnjuta. Vi smakade olika sorters varmrökt lax med hjortronets och räkmackor till frukost. Hundvänlig.
Ok dusch/toalett. Övernattning 120kr i hamnen eller med husbil.

Tack Veronica N

Resenärer som tittade på Spikens Brygga tittade också på

Lidköping, Västra Götalands län

Besökt Spikens Brygga? Berätta vad du tyckte!