“Entrén och bar lovar mer än hotellet”

Lidkopings Stadshotell
Rankad som nr 17 av 71 Restauranger i Lidköping
Kök: Amerikanskt
Beskrivning: Stadshotellet i Lidköping är ett anrikt hotell med ett underbart läge vid Gamla Stadens torg vid Lidans mynning mot Vänern. Hotellet har i över 140 år varit en naturlig mötesplats för såväl affärsresenärer och weekendgäster som turister. Hotellets karaktär andas klassiskt svenskt sekelskifte och rummen håller hög standard, utrustade med de flesta bekvämligheter du som gäst kan önska. Flera av rummen har vacker utsikt mot vattnet, parken eller Rådhuset. I receptionen bjuds det på kaffe och kakor och hotellets gäster tränar gratis på STC. Vill du koppla av en stund kan du slå dig ner i relaxavdelning och bastu. Parkering finns i anslutning till hotellet. Restaurangen serverar klassiska rätter lagade från grunden. Köket använder säsongens råvaror och frukostbuffén serverar alltid nybakt bröd. Enklare förtäring kan du avnjuta i Orangeriet och morgonkaffet i parken direkt utanför entrén. Kanske en cocktail och mysigt häng på innergården?

Trevligt bemötande av en charmig kvinna i receptionen. Murrig och varm inredning i lobbyn med många tända ljus som lovar gott. Hotellet känns slitet, gammal heltäckande matta och vävtapeter i korridoren , rummet ok försök till renovering men tråkigt. Badrummet inte renoverat sen typ 90- tal, fick rum med badkar och vinglig toalett. Trevlig bardel. Trist frukost, inget grövre bröd, lite att välja på. Kommer välja annat hotell nästa gång.

Datum för besöket: maj 2021
Tack Margarstu
vanessa B, Marknadsföring på Lidkopings Stadshotell, svarade på det här omdömetSvarade för 2 veckor sedan

Hej Margarstu. Tråkigt att du inte trivdes bra på hotellet. Vi uppskattar din feedback och vi tar till oss av den. Vi hoppas att vi ska kunna överträffa dina förväntningar nästa gång du besöker oss. Du är varmt välkommen tillbaka.

Omdömet skrevs 2 maj 2021

Provade deras nya meny, råbiff till förrätt och Ryggbiff som huvudrätt. Så mycket fantastiska smaker. Det va längesen jag var så nöjd med maten på en restaurang

Datum för besöket: maj 2021
Tack maria73a
Omdömet skrevs 27 mars 2021 från mobil enhet

Fantastiskt härligt hotell med mat och service som överträffar förväntningarna.
Rummen håller tydligen på att uppdateras vilket behövs..

Datum för besöket: mars 2021
Tack Mangolito007
Omdömet skrevs 12 mars 2021

Intog varmrätt en vardagskväll i mars. Hade förväntat oss en godare smakupplevelse, så det var en besvikelse utifrån priset.

Datum för besöket: mars 2021
Tack Eje B
Omdömet skrevs 7 februari 2021

Inte så många gäster trots lördag kväll.
Vi blev visade till vårt bokade bord direkt och erbjöds att beställa fördrink som vi avböjde. Vi fick en somelier som servitör som mycket kunnigt hjälpte oss med vinvalet och som hade tid att småprata lite om vin. Alla tre rätterna var utsökta, men varmrätten inte riktigt så varm som den borde, och det vita vinet till fisken inte riktigt så tempererat som det borde. Hustrun och jag valde olika dessertvin till samma dessert för att jämföra, och vår somelier serverade då halva mängden av båda sorterna i två glas till oss var vilket vi tyckte var en snygg gest.

Datum för besöket: februari 2021
Tack 966perandersb

Resenärer som tittade på Lidkopings Stadshotell tittade också på

Lidköping, Västra Götalands län

Besökt Lidkopings Stadshotell? Berätta vad du tyckte!