“Kunde vara bättre kött!”

Restaurang Bakgår'n
Rankad som nr 2 av 77 Restauranger i Lidköping
Middagsalternativ: Bokningar
Middagsalternativ: Bokningar
Omdömet skrevs 15 juli 2023 från mobil enhet

Mycket trevlig personal, lite ruffig miljö (t ex takklädnad lossat, stor repa i bordet) men gemytligt.
Pasta frutti di mare - gott och välsmakande, kanske göra mer av smaken i såsen, nu lite enkel) .
Entrecôten med pommes - beställde medium, fick nästan blodig (kockens erfarenhet?), lite väl senig för att vara entrecôte för 289kr, goda pommes och en välsmakande Béarnaisesås samt rödvinssås.
Dryck - citronvatten och en liten krusovice.

Mycket mätt i magen efteråt - kan rekommenderas men håll koll på köttet

Tack borudolf

Omdömet skrevs 15 juli 2023 från mobil enhet

Personalen (mannen bakom kassan) var mycket vänliga och trevliga och jag kom på mig själv att bli på mycket gott humör bara pga hur servitören pratade med oss och kommenterade våra beställningar.

Tjejen som serverade var även hon mycket trevlig.

Maten vi åt var helt OK och vällagad. Inte i sig 5 stjärnor men ändå bra.

Trevlig miljö med lagom hög musik.

Upplevelsen i sig med den trevliga servicen motiverar det höga betyget,

Rekommenderas varmt.

Tack Bf2ivanhoe
Omdömet skrevs 13 juli 2023

Jag har ätit på Bakgårn förr, och har haft god upplevelse av både service och mat här, men detta var första gången som jag gick till Bakgårn efter ägarbytet, och jag måste tyvärr säga att det var en rejäl besvikelse.

På menyn så fanns kategorin "Sallad & Vego", där två av dom tre alternativen innehöll kött. Det tredje alternativet var lakto-ovo, så jag frågade kyparen ifall dom hade några veganska alternativ. Han svarade att han var tvungen att kolla med kocken, och försvann för ett ögonblick innan han kom tillbaka och berättade att dom hade Tagliatelle med Oxfilé, och Caesarsallad med kyckling. Jag och mina vänner försökte förklara att jag inte åt kött, jag hade ju frågat om veganska alternativ. Då föreslog han Filliostusburgaren, som är lakto-ovo. Jag förklarade att burgaren innehöll mejeriprodukter, och han bad om att få återkomma efter att ha pratat med kocken igen.

Efter en tids väntan så förklarade han att det enda som dom hade att erbjuda var räksalladen. Vid det här laget så hade jag redan gett upp, men jag noterade ändå att det stod "Vegansk Majo" på menyn bland såserna, så jag frågade honom om den veganska majonnäsen, och fick som svar att den innehöll en viss mängd ovegansk majonnäs, vilket gjorde oss alla måttligt förvirrade.

Om jag förstod honom rätt så menade han att dom späder ut den veganska majonnäsen med ovegansk majonnäs, på grund av hög efterfrågan från vegetarianer och turister.

Jag tror inte att han hade någon som helst aning om vad han pratade om, rent svammel hoppas jag. Han hade inte någon som helt koll på menyn, rätternas innehåll, eller vad "veganskt" betydde. Det är väl det minsta man som kund ska kunna förvänta sig av en kypare tycker jag?

Det slutade med att jag satt hungrig och drack vatten medan mina vänner åt av sina rätter. (Undersaltad och överkokt pasta, överstekt burgare med sladdriga sötpotatispommes)

Personalen behandlade mig som luft resten av kvällen, man kände sig inte välkommen. Och när vi skulle betala notan så var dom plötsligt sura på oss, fast att både vi hade varit trevliga mot varandra under kvällen.

Jag hoppas att dom ser denna recension och tar till sig, försöker bli bättre, för fram tills dess så tänker jag varken återkomma eller rekommendera andra att besöka Bakgårn. Framför allt inte veganer och andra med anpassad kost av olika skäl.

Tack Lisa B
Omdömet skrevs 1 maj 2023

Restaurang Bakgår'n är ett väldigt populärt ställe så här får man boka bord vilket vi gjort, Tyvärr så hade vår bokning försvunnit men då vi hade mejlbekräftelsen kvar så löste man det snabbt på restaurangen. Vi valde Kronhjort och smörfisk som varmrätt. Kronhjorten var mör och fin och serverades med vackra och goda tillbehör, Smörfisken var tyvärr en ganska smaklös rätt som borde kunna smaksättas lite bättre. Till dessert valde vi en chokladbomb med cointreau som brändes av vid bordet. Ett trevligt upplägg.

Datum för besöket: april 2023
Tack Hakan_11
Omdömet skrevs 20 augusti 2022 från mobil enhet

En fantastiskt mysig kväll tack vare personal med hög servicekänsla och vänskapligt bemötande.

Maten var riktigt god, ostronen till förrätt var fint upplagda med alla tillbehör och smakade gott. Till huvudrätt tog vi schnitzel och en pastarätt som var riktigt gott.kommer jag till Lidköping igen är detta definitivt ett ställe jag besöker igen.

Varma rekommendationer

Datum för besöket: augusti 2022
Tack Claes L

Resenärer som tittade på Restaurang Bakgår'n tittade också på

Lidköping, Västra Götalands län

Besökt Restaurang Bakgår'n? Berätta vad du tyckte!

Intäkterna påverkar de upplevelser som visas på den här sidan, läs mer.