Spara
Höjdpunkter från omdömen
Mycket vackert slott

Detta är ett gammalt slott som har anor långt tillbaka till Vikingatiden, berättade guiden. En ... läs mer

Omdömet skrevs för 1 vecka sedan
brittan55
Linköping, Sverige
Läckö slott

wolfgangm484
från mobil enhet
Läs alla 374 omdömen

Klart sevärd slottsmiljö. Tyvärr stängt när vi var där. Fick en fin rundvandring utvändigt istället. Sägs vara väl värt att se invändigt på de rundturer som erbjuds under säsong. Finns en camping 200 m ifrån, gästhamn för fritidsbåtar och stor parkering intill slottsparken. Väldigt naturskönt och även fina omgivningarna runt hela halvön (Kållandsö) som är pittoreska och natursköna. Fina små båthamnar, vandrings- och cykelleder finns också att tillgå.

Datum för upplevelsen: september 2020
Tack wolfgangm484
Omdömet skrevs 16 september 2020

Jättetrevlig guide som var mycket kunnig och påläst. Väl värt varenda krona. Vackert och välbevarat slott. Vacker omgivning. Tyvärr var köksträdgården avstängd men gick att kika in lite ändå.

Datum för upplevelsen: september 2020
Tack Lena E
Omdömet skrevs 5 augusti 2020 från mobil enhet

Slottet innehåller verkligen svensk kultur och historia. Det är häftigt att vandra runt i en autentisk miljö där människor levde sitt liv på 1600-talet. Saknade en guidad visning. Med tanke på att det är svensk historia och en väl besökt turistattraktion är det mycket förvånande att hela omgivningen är helt misskött. Slottsträdgården var helt överväxt och såg mer ut som ogräsplantering och slänterna runt slottet var helt oansade. Det såg ut som om ingen bryr sig. Märkligt! Utvändigt så det ut som om slottet inte underhållits på länge.

Datum för upplevelsen: augusti 2020
Tack annika765
Omdömet skrevs 5 augusti 2020 från mobil enhet

Det var ett fantastiskt besök som även kändes väldigt tryggt nu i Corona-tider, genom att vi genom telefonen kunde få en bra guidning. Slottet är fantastiskt

Datum för upplevelsen: augusti 2020
Tack Anette J
Omdömet skrevs 30 juli 2020 från mobil enhet

Vackert slott som ståtar med måååånga rum och en spännande historia. Mycket att titta på , flertal olika utställningar och bra guidning.

Datum för upplevelsen: juli 2020
Tack marielouisem698