Spara
Höjdpunkter från omdömen
Fint slott, glesa visningar

Mycket fint område, renoveras en del, stor parkering, gratis wc, finns restaurang. Endast enstaka ... läs mer

287mikaeln
Göteborg, Sverige
från mobil enhet
Mycket vackert slott

Detta är ett gammalt slott som har anor långt tillbaka till Vikingatiden, berättade guiden. En ... läs mer

Omdömet skrevs 10 oktober 2020
brittan55
Linköping, Sverige
Läs alla 375 omdömen

Omdömet skrevs 29 juli 2020

Väldigt fint och sevärt. Är ni omkring Vättern vore det synd att missa slottet. Personalen var trevlig och måna att hjälpa till. Jag vill också påstå att de hanterade corona-problemet med social distansering väl. Jag drar av en stjärna för att jag och min partner är barnskygga och det verkade finnas tusentals av dem. Kanske inte rättvist men sånt är livet.

Tack johang29
Omdömet skrevs 28 juli 2020 från mobil enhet

Väldigt fint slott med omgivningar. Insidan av slottet var helt klart värt inträdespriset. Hade dock önskat fler klassiska infoskyltar istället för QR-koder, så mycket tid framför mobilen ändå. Men, väldigt fint och intressant invändigt även för oss i 25-30 års åldern och utan barn. Lunchen på Café Stallet var god men inte speciellt prisvärd, även om priset var fullt normalt för en servering av denna typ.

Tack Emmy E
Omdömet skrevs 24 juli 2020 från mobil enhet

Vi åkte med 4åring. Slottet arrangerade gratis detektivjakt som var mycket uppskattat. Vacker natur. Fin kyrkdel, vapenkammare och en mycket pittoresk shop.

Tack 995hannal
Omdömet skrevs 21 juli 2020 från mobil enhet

Första gången vi besöker Läckö slott och blev glatt överraskad hur välbehållen det är. Väl värt de 120kr entrén kostar. De vackra takmålningarna, konsten på väggarna och möblerna imponerade särskilt.

Tack 441lennartk
Omdömet skrevs 18 juli 2020 från mobil enhet

På en höjd ovan Vänern finner man Läckö slott. Ett slott med anor och historia.
Här bodde bland annat De la Gardie.

Tack Peter J