“Midsommar på Kållandsö/Läckö slott”
Omdöme om Läckö Slott

Läckö Slott
Rankad som nr 1 av 16 saker att göra i Lidköping
Information om sevärdheten
Omdömet skrevs februari 14 2017

Vi var här på midsommarafton,en solig men lite blåsig dag.Stort vackert område som gränsar till Vänern, bra att ha ordentliga skor då terrängen bitvis är något kuperad.
Kamera är ett måste när man besöker detta slott. Just denna dag fanns det en mängd olika aktiviteter samt försäljning av diverse hantverk. I kafeterian kan man ta en kopp kaffe med tilltugg.Ta gärna god tid på er och promenera runt hela anläggningen, det är värt ett par timmar minst. Gott om parkeringsplatser finns det.Hundar är tillåtna inom området.

Tack tellus79

Omdömet skrevs februari 13 2017

Fantastisk miljö med mycket känsla för bevarandet av en riktigt äkta 1600-tals miljö. Tillsammans med de ofta mycket spännande utställningarna under sommaren. Den härliga slottsträdgården är också väl värd ett besök

Tack Petter N
Omdömet skrevs januari 30 2017 från mobil enhet

Saknar möjlighet till att kunna ta en fika efter rundskuren. Fin miljö . Med närheten till vattnet. Väldigt vackert område. Efter detta åkte vi vidare till Spiken!! Det får helt klart inte missas

Tack RetroRosie
Omdömet skrevs januari 17 2017

Bra omgivning för alla åldrar och fantastiskt vackert slott , besök gärna ett vacker Vikingaskepp Sigrid Storråda som ligger i hamn under sommaren .

Tack Viking J
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs december 30 2016 från mobil enhet

Mycket intressant guidad tur. Vacker miljö. Fanns parkering för husbil och det hade jag gärna åkt dit med om jag vetat. Trevlig guide. Rekommenderar att besöka den vackra plats!

Tack kasanas

Resenärer som tittade på Läckö Slott tittade också på

Lidköping, Västra Götalands län

Besökt Läckö Slott? Berätta vad du tyckte!