Spara
Höjdpunkter från omdömen
Rött som sticker ut

Lidköping är en ganska vanlig svensk småstad. Det finns inte så mycket att se här. Denna lite ... läs mer

Omdömet skrevs 1 oktober 2022
VeniUltra
Hallands län, Sverige
Historisk Kulturbyggnad !

Omdömet skrevs 21 juli 2020
Erling G
Viimsi, Estland
Läs alla 9 omdömen

Intäkterna påverkar de upplevelser som visas på den här sidan, läs mer.
Omdömet skrevs 12 oktober 2020

Ett fint gammalt stort rött trähus som ligger mitt på Nya stadens torg. Numera inhyser det ett cafe och turistinformation. En fin och ståtlig byggnad.

Datum för upplevelsen: oktober 2020
Tack brittan55
Omdömet skrevs 21 juli 2020

Ursprungligen var denna byggnad Magnus Gabriel de la Gardies jaktslott ute på Kållandsö men flyttades under slutet av 1600-talet in till torget i Lidköping. Innan byggnaden brann ned år 1960 hade, inrymt -polisstation -spruthus och museum. I dag efter återuppbyggnaden inryms Turistbyrån och ett cafè. Ståtlig byggnad !

Datum för upplevelsen: juli 2020
2  Tack Erling G
Omdömet skrevs 18 juli 2020 från mobil enhet

På torget i hjärtat av Lidköping finner man denna byggnad som innan den flyttades hit stod ute vi Läckö slott.

Datum för upplevelsen: juli 2020
Tack Peter J
Omdömet skrevs 15 juli 2019

Mitt på torget är Lidköpings stolthet placerat.
Med ett underbart fik på botten våningen.
Åk hit en Lördag och det myllar av folk på marknaden

Datum för upplevelsen: juni 2019
Tack fredrik T
Omdömet skrevs 5 april 2019

Byggnadsstilen och den röda färgen ser man inte så ofta, men det är en fin byggnad som innehåller bland annat ett café. Byggnaden var tidigare ett jaktslott. Att kolla in detta gamla rådhus kan rekommenderas.

Datum för upplevelsen: juli 2018
Tack 418johnnyd