Spara
Höjdpunkter från omdömen
"En underbar park samt en barnvänlig badplats"

Omdömet skrevs 13 juli 2019
karlssondiorolle
Lidköping, Sverige
En underbar park

Omdömet skrevs 11 juli 2019
Paula W
Läs alla 8 omdömen

Intäkterna påverkar de upplevelser som visas på den här sidan, läs mer.
Omdömet skrevs 13 juli 2019

En fin plats att promenera i sedan kommunen har röjt i området. Man kan ta en runda på strandpromenaden, för att fortsätta på en liten grusväg som leder fram till ett gammalt semesterparadis från förr nämligen Sjölunda.Där nere vid vattnet finns fina badmöjligheter.Tillbaka till Villa Giacomina är det ytterligare en bra badplats som lämpar sig bra för barnfamiljer då det är långgrunt samt en fin sandstrand storleken varierar med vattennivån i Vänern, ovanför sandstranden finns det stora gräsytor som man kan lägga sig att sola på, ta en medhavd fika, eller bara slappa. Finns även ett bra fikaställe på området nämligen Skogshyddan som även säljer glass väl värd ett besök.Glöm heller inte minigolfbanan där.

Datum för upplevelsen: juni 2019
1  Tack karlssondiorolle
Omdömet skrevs 11 juli 2019

En underbart vacker park som ligger precis vid Vänerns strand. Ett måste för den som besöker Lidköping och passa gärna på att fika på Skogshyddan.

Datum för upplevelsen: juli 2019
Tack Paula W
Omdömet skrevs 2 juni 2019

Vackert skött park med underbar promenadmiljö med känslan att du är någon annan stans än Lidköping. Bör avnjutas på våren.

Datum för upplevelsen: maj 2019
1  Tack MagnusC998
Omdömet skrevs 30 maj 2019

Varje gång jag besöker Lidköping är en promenad i parken ett måste. Parken är helt underbar och för mig ett ställe att finna ro - komma ifatt mig själv. Ett ställe som ger fantastiska miljöer för fotografering. Missa inte denna park om du är på besök i Lidköping.

Datum för upplevelsen: maj 2019
Tack Nonno H
Omdömet skrevs 29 maj 2018

Jag har både vandrat omkring och cyklat runt i den gamla engelska parken, ett flertal gånger. Jag bor inte så jättelångt bort. Mestadels har jag tagit parken som genväg för att komma hem till en vän, dock inte om det mörknar. Stora lummiga träd.
Parken ligger nära Vänerns strand, oerhört vackert.

Datum för upplevelsen: mars 2018
2  Tack Geddfish