“Riktigt god lunch!”

tors 20/1
20:00
Rankad som nr 1 av 61 Restauranger i Alingsås
Omdömet skrevs 2 december 2021

Dagens lunch är begränsat till ett val mellan två rätter - en kött-/fiskrätt eller en pastarätt. Det är helt OK eftersom kocken verkar lägga ner kärlek i rätterna. För 119 kr fick vi 6 skivor dovhjort i sky tillsammans med rostade potatisar, friterad grönkål och palsternacka och palsternackspuré. Allt mycket gott och precis i min smak. Efteråt ingick valfri kaffe och en chokladpralin. Vi ser fram emot vårt nästa besök!

Datum för besöket: december 2021
Tack AnneR39

Omdömet skrevs 7 november 2021 från mobil enhet

Passade på att boka bord på denna resturang när vi skulle titta på LIGHTS IN ALINGSÅS. De hade en mindre meny men hade lagt desto mer kärlek till maten. Jättegott och alla var supernöjda

Datum för besöket: november 2021
Tack rogerj278
Omdömet skrevs 18 augusti 2021

Lite avsides ligger denna pärla på ett trevligt hörn. Mat och service i högsta klass. Genuint! Rekommenderar risotton!

Datum för besöket: augusti 2021
Tack Y1817YGrobind
Omdömet skrevs 17 augusti 2021

Alingsås överlägset bästa krog. Uppenbart genomtänk meny, bra service och fantastisk mat. Oxpastan har blivit signifikativ för restaurangen och får aldrig plockas av menyn! :D

Datum för besöket: oktober 2020
Tack Michelangelooho
Omdömet skrevs 12 augusti 2021 från mobil enhet

Ett spontant besök till Alingsås under semestern. Vi tycker verkligen om Alingsås och varit här många gånger men det grämer oss vi först nu funnit Momenti Liberi. Hur kan vi ha missat denna underbara pärla? Nåväl, tur för oss vi fann den och vi kan inte annat än säga att det är en gudomlig restaurang. Inte nog med mysig miljö utan också fantastisk service. Vi hade inte bokat bord men det var inga problem att sitta på uteserveringen. Mysigt och lummigt. Hovmästaren är Italiensk och supertrevlig. Vår underbara servitris, Engla guidar oss genom menyn som är komponerad på ett modernt och genomtänkt vis. Små- och mellanrätter. Perfekt! Här får man chans att testa mycket av menyn. Beställningen, är du redo? Buffelmozarella, Grillad sallad, pepparmajonnäs, picklade gröna tomater & parmesan, Mezze Mamiche med tryffel, oxfilé, bacon, lök, grädde & parmesan. och Pinsa del Giorno med tomatsås + ricotta, pancetta, rostade pumpafrön, parmesan, gröslöksolja och krasse. En italiensk sharing utan dess like. Det är en smakupplevelse! Vi är supernöjda och vi kände hela tiden hur väl vi togs om hand om och fick så fin och trevligt bemötande av Engla och hennes kollegor. Stort tack och vi kommer tillbaka, var så säkra på det.

Christian med familj

Datum för besöket: augusti 2021
1  Tack christianjedenby

Resenärer som tittade på Momenti Liberi tittade också på

Alingsås, Västra Götalands län

Besökt Momenti Liberi? Berätta vad du tyckte!