“Mysigt, personligt och framförallt gott”
Omdöme om Momenti Liberi

Momenti Liberi
Boka bord
mån 27/9
20:00
Rankad som nr 1 av 61 Restauranger i Alingsås
Omdömet skrevs 18 augusti 2021

Lite avsides ligger denna pärla på ett trevligt hörn. Mat och service i högsta klass. Genuint! Rekommenderar risotton!

Tack Y1817YGrobind

Omdömet skrevs 17 augusti 2021

Alingsås överlägset bästa krog. Uppenbart genomtänk meny, bra service och fantastisk mat. Oxpastan har blivit signifikativ för restaurangen och får aldrig plockas av menyn! :D

Datum för besöket: oktober 2020
Tack Michelangelooho
Omdömet skrevs 12 augusti 2021 från mobil enhet

Ett spontant besök till Alingsås under semestern. Vi tycker verkligen om Alingsås och varit här många gånger men det grämer oss vi först nu funnit Momenti Liberi. Hur kan vi ha missat denna underbara pärla? Nåväl, tur för oss vi fann den och vi kan inte annat än säga att det är en gudomlig restaurang. Inte nog med mysig miljö utan också fantastisk service. Vi hade inte bokat bord men det var inga problem att sitta på uteserveringen. Mysigt och lummigt. Hovmästaren är Italiensk och supertrevlig. Vår underbara servitris, Engla guidar oss genom menyn som är komponerad på ett modernt och genomtänkt vis. Små- och mellanrätter. Perfekt! Här får man chans att testa mycket av menyn. Beställningen, är du redo? Buffelmozarella, Grillad sallad, pepparmajonnäs, picklade gröna tomater & parmesan, Mezze Mamiche med tryffel, oxfilé, bacon, lök, grädde & parmesan. och Pinsa del Giorno med tomatsås + ricotta, pancetta, rostade pumpafrön, parmesan, gröslöksolja och krasse. En italiensk sharing utan dess like. Det är en smakupplevelse! Vi är supernöjda och vi kände hela tiden hur väl vi togs om hand om och fick så fin och trevligt bemötande av Engla och hennes kollegor. Stort tack och vi kommer tillbaka, var så säkra på det.

Christian med familj

Tack christianjedenby
Omdömet skrevs 9 augusti 2021 från mobil enhet

Vad gör man i Alingsås på en måndagskväll?

Jo man besöker den resturang solkighet högst på TripAdvisor!

Vi blev väldigt varmt välkomnande av ägarinnan som visade oss ett bord utomhus!

Tyvärr så kom regnet och vi fick plats inne på en mysigt Barbord där man verkligen satt bra i barstolarna.

Servicen är 5+
Maten är 10+ på en 5 skala!
Det bästa jag har ätit i pasta väg någonsin!

Alla borde besöka detta stället!!!

Tack veterankocken
Omdömet skrevs 1 augusti 2021

God mat, pigg service.

Alingsås enda restaurang med ambition och vilja.

Ätit flera gånger alltid nöjd.

1  Tack H8832QDrobinl

Resenärer som tittade på Momenti Liberi tittade också på

Alingsås, Västra Götalands län

Besökt Momenti Liberi? Berätta vad du tyckte!